Gå til innhold

Betties dagbok 2007

Bettie

Anbefalte innlegg

Mandag 12. november

Motivasjonen har nok vært der, Morgan Le Fay. Uten den hadde det ikke godt. Motivasjon - og en liten porsjon stahet.

Jo, det er godt å ha gått ned. Mie

Takk for hilsen, Ada

Sitter også foran TV'n og broderer, Trulselinemor. Så får jeg gjort to ting på en gang.

Siden jeg var syk i ferien, var det ikke så vanskelig å gå ned i vekt da, Cata. Får se hvordan det går i jula.

Hodet er bedre, bella. Og det er koselig å gi bort noe hjemmelaget, ja.

Fredag hadde jeg en travel dag. Det var kursdag for mange avdelinger på en gang, og jeg skulle følge opp to ulike samlinger. Det blir det en del fram og tilbake av, men det gikk. Kjente det godt da dagen var over, og gjorde lite resten av dagen.

Lørdag tok jeg en tur til byen. Skulle kjøpe litt småtteri til Halvdelen. Kjøpte en toalettmappe, solkrem, shampo og dusjsåpe, og en krimbok. Det er jo bare litt over ei uke til har farer sydover og blir borte i tre uker, og da må han jo ha slike ting.

Etterpå tok jeg en liten tur innom Poden og familien før jeg tuslet meg på bussen hjem.

Søndag var det korseminar hele dagen. Vi fikk sunget gjennom og øvd på sju julesanger. Koret hadde sunget en del av dem i fjor, men det meste var nytt stoff for meg. Det var godt å kunne konsentrere seg over litt tid om sangene, og det er jo ikke så lenge til det er julekonsert.

Halvdelen hadde vært hos Frøkna mens jeg sang, så vi møttes hos Poden til middag. De hadde invitert oss på hjemmelaget pizza.

I dag har jeg lagt budsjettet for neste år inn i økonomisystemet. Det er en drittjobb, men nå er den gjort. Resten av dagen gikk med til et møte. Det var så interessant at jeg drodlet tre sider og drakk x antall kopper kaffe for å holde meg nogenlunde våken.

Jeg er ikke pr kasse for tiden. Er trøtt, men får ikke sove. Orker ikke mer enn å gå på jobb og komme meg hjem igjen. Og egentlig er det ikke så mange lyspunkter i hverdagen heller. Kan ikke fordra å ha det sånn, men det snur vel etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er heldigvis ganske vanlig å være uopplagt på denne årstida, men moro er det jo ikke. Håper du blir kvikkere!

Moro med korseminar, må innrømme at jeg skulket mitt forrige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie! En liten flowerklem!

Håper du har det ok, ser at du sliter litt men håper det ordner seg!

Jeg er ikke så ofte på KG nå,er nok mest på FaceBook....

Har det bra,men har tenkt å være i Norge denne vinteren for å finne ut hvor jeg skal bo. Gran Canaria,Vestfold, Nesodden, Oslo eller Asker......

Stor klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen i den beskrivelsen, Bettie. Etter arbeidsdagen er slutt, er det ikke alltid så mye igjen av meg, heller. Når man ikke sover, er det ikke overskudd man har mest av... God nattesøvn er et must!!! De siste månedene har jeg sovet som en stein, og det merkes på energien! Lenge trodde jeg at jeg aldri kom til å få sove "for egen maskin" igjen. Men det gikk seg til! Merket at da jeg var litt sliten og nede, hadde jeg vondt for å sovne, og når jeg endelig sovnet, våknet jeg 1-2 ganger om natten uten "grunn" og altfor tidlig om morgenen. Slitsomt. Men så plutselig gikk det greit igjen... Det er så merkelig!

Håper det kommer seg snart, både med søvn og overskudd!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye: Er så stille hos deg for tiden Bettie. Håper det går bra med deg.

Ja, det tenkte jeg også på. Er så vant til daglige oppdateringer. Dessuten kommer jeg på at jeg slett ikke har gitt deg cred for fantastisk innsats når det gjelder vektreduksjon.

Jeg er trett hele tiden, jeg også.

Håper også det går bra med deg! Og at du ikke sliter deg ut - med alt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære dere alle. Tusen takk for at dere bryr dere.

Jeg har det ikke så veldig bra om dagen. Temmelig svart, for å si det sånn. Jeg trodde jeg skulle komme gjennom denne høsten uten en nedtur, men den gang ei.

Så det jeg har klart, er å være på jobb og litt småtteri ellers. Bortsett fra det har jeg sittet stille i hjørnet mitt til det har blitt kveld og jeg har kunnet legge meg. Ikke at det har vært særlig vits, for jeg har ikke sovnet før i fire-femtiden.

Sliter fortsatt, men prøver å ta meg sammen. Og i helgen har jeg tatt meg masse sammen. Har hatt juleverksted med barn, svigerbarn og barnebarn i helgen. Dette er noe vi har avtalt for lenge siden, så jeg bestemte meg for å gjennomføre det.

Fredag tok jeg meg fri. Hadde hatt en uggen natt med oppkast og greier. Antagelig noe jeg hadde spist som jeg ikke hadde tålt. Så jeg var ikke i form til å gå på jobb. Sov heller noen timer og sto opp like før Frøkna og venninnen kom til deres juleverksted hos meg. De har vært sammen her hos meg fire år på rad, så det er blitt en tradisjon. Jeg hadde kjøpt inn en haug med trehjerter, masse servitetter, klistremerket, maling, lim, store tegneark og lamineringsark. Årets to "oppgaver" var dekorerte trehjerter og dekorerte tegneark som ble laminert til dekkebrikker.

Så vi satt og klippet og limte og lakket og holdt på. Både Frøkna og venninnen fikk laget ganske mange gaver før de ga seg. Jeg fikk også laget en del. Malte tre hjerter med et vinterlandskap og en nissegutt. To hjerter dekorerte jeg med barokk-engler fra servietter og gull-bakgrunn, og et hjerte ble dekorert med to grøtspisende nisser på låven, og et med et stort nissefjes - klippet ut av servietter.

Jeg laget dekkebrikker i par, og ble kjempefornøyd med to hvor jeg har laget en collage av engler. Så jeg ble ferdig med flere julegaver, jeg også.

I går hentet jeg Poden, Svigerdatter og barnebarna på formiddagen. Når Lillefrøkna er her på juleverksted, bruker jeg mesteparten av tiden og oppmerksomheten min på henne. Og hun fikk laget en masse julegaver, hun også. Når det gjelder henne, deler jeg verkstedet i to - for det er en grense for hvor lenge hun orker å holde på med sånt pirk. Hun er en tålmodig sjel, og legger mye arbeid i det hun gjør.

Nurket var også med på juleverksted. Han er jo 10 mnd nå, å iført malefrakk, klinte vi fingermaling på hendene hans og trykket på ark. Lillefrøkna gjorde det samme. Og når arkene med åndavtrykkene ble laminert, ble de til kjempefine dekkebrikker. Jeg håper at vi får et sett.

Poden med familie overnattet til i dag, så jeg lot hele verkstedet stå på bordet, og så fortsatte vi i dag. Etter middag, kjørte jeg Poden med familie hjem. Jeg har ryddet sammen juleverkstedstæsj, men orker ikke sette det på plass i dag. Sliten nå.

I morgen skal jeg på juss-kurs hele dagen. Blir sikkert interessant.

Og etterpå har jeg lovet Poden å kjøre ham til noen butikker, for det skal ha noen hvitevarer. Har sikkert godt av å bli tvunget litt ut av huset.

Halvdelen har reist til Grand Canari. Han blir borte i tilsammen tre uker. Har fått et behandlingsopphold gjennom Rikshospitalet. Så kanskje han kan gå vinteren lettere i møte, hvis psoriasisen blir behandlet med sol og sjø og kremer i tre uker. Skulle gjerne vært med, men det var ikke anledning til å ta med ledsagere.

Jeg har, i mitt "overmot" påtatt meg en oppgave sammen med en gruppe barn. Vi skal sette opp et syngespill om Lucia, og jeg skal lede det hele. Er mitt inne i øvingen nå. Det blir nok bra, men det er masse å tenke på når det opp til 30 på rollelisten, med solister og skuespillere. Det er lenge siden jeg holdt på med sånt, kjenner jeg. Og så passer det "kjempegodt" med en nedtur, for da er jo ikke akkurat energien på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ¤bella¤

Godt å se deg Bettie!

Regnet nesten med at det var en tur i kjelleren siden du ikke hadde vært her. Håper du er på vei opp igjen.

Jeg syns du er veldig flink som tar deg sammen for barna. Men husk å ikke slit deg helt ut.

Du skal vite at jeg setter pris på deg og dine visdomsord her inne.

En god og varm :klem: fra bella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg igjen, Bettie. Blir jo rent urolig når det blir så stille. Og du er fortsatt igang med alle dine prosjekter for andre til tross for din egen nedtur. Må si jeg er imponert over deg. Det er vel en slags balansegang mellom å ta vare på seg selv og det å komme seg litt i gang igjen - men det vet du sikkert selv.

Kan ikke fri meg fra å tenke at du hadde hatt godt av tre uker i Spania, da. Det var synd du ikke kunne være med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...