Gå til innhold

Betties dagbok 2007

Bettie

Anbefalte innlegg

Lørdag 27. oktober

Sofaen er et godt sted å være nå, Cata.

Alltid kos å stikke innom deg, Malou.

Ikke mye bedring i dag, Begonia, desverre

Slapper av så godt jeg kan, for jeg orker ikke noe annet, caskr

Så det jeg har gjort i dag, er å slappe av og gjøre minst mulig. Har ikke hatt ork til noe mer. Feber og vondt i kroppen og hodet. Nesespray og Paracet.

Jo - litt annet har jeg gjort. Jeg har handlet. Liker nettbutikker, jeg. Så nå har jeg handlet til juleverkstedene jeg skal ha her hjemme. Skal ha to juleverksted her hjemme. Det er jeg som velger å dele det i to, for da får jeg det roligere og hyggeligere selv.

Så jeg har handlet en masse papirsaker og servietter og sånt, hobbymaling og trehjerter til maling av nissemotiv. Det ble jammen penger av det. Men det blir mange julegaver også, da.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Morgan le Fay

Sofaen er et godt sted å være for oss som ikke er syke også, Bettie. Jeg skulle egentlig på en såkalt potluck-fest med (tidligere, forhåpentligvis fremtidige) kolleger, men har meldt avbud av behov for alenetid til å lade batteriene. :)

God bedring! Vitamin C, sink og omega 3 er heller ikke så dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 28.oktober

Noen ganger trenger man tid alene, Morgan le Fay.

Jeg var litt bedre da jeg våknet i dag. Feberen er så godt som borte, og jeg har ikke vært så tett i hodet i dag, så jeg regner med at jeg skal på jobb igjen i morgen.

I dag har det vært et ufyselig vær. Vind og vannrett regn. Fysj.

Jeg hadde ikke tenkt meg ut i det hele tatt i dag, men så ringte Frøkna og inviterte Halvdelen og meg ut på middag. Kos av ungene å finne på slike ting.

Vi fant ut at kinesisk mat ville passe oss, og det var det flere som hadde funnet ut, så det var ganske fullt. Ved bordet ved siden av vårt satt det to par, og den ene dama der hadde helt klart ingen formening om hvordan man oppfører seg blant folk. Hun hoia og ropte, og når hun pratet var det med et volum som om hun skulle snakke med noen i et annet land og ikke hadde telefon. Og hun bannet som en bryggesjauer. Møkk full, vil jeg vel tro. Hun var vel i slutten av 40-årene og da hun reiste seg hadde hun buksa så langt ned at rumpesprekken var godt synlig, langt ned.

Jeg er ikke spesielt prippen, men der gikk grensa for meg i hvert fall. Til sammen var de så høylydte at vi nesten ikke klarte å holde vår samtale gående.

Men maten var god.

Jeg dro hjem etterpå, mens frøkna og halvdelen dro på fotballkamp. Så da Halvdelen kom hjem våt og kald, hadde jeg fyrt i ovnen og varmet en kjøttsuppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tirsdag 30. oktober

En herlig mor, svigermor og bestemor du er. Tusen takk, Morgensol

Hei Begonia

Hm...merkelig oppførsel på restaurant. Ja, ikke sant, caskr

Ja, mamma mysan, jeg prøver å ta vare på meg selv. Takk for varme tøfler og varm melk med honning som du satt igjen hos Cata.

Formen er bedre nå. Dette var heldigvis ikke den lange forkjølelsen. Er fortsatt litt snufsete, men har ikke feber lenger.

Jeg tror imumforsvaret mitt er helt på bærtur etter trekvart år med infelsjoner - den ene før og den andre etter. Så jeg skal ta influensavaksine, for første gang på lenge. Tror kroppen trenger litt hjelp nå.

I går ble det en lang dag på jobben. Vi fikk en ny medarbeider, og hun måtte jo få en plan over hva hun skal drive med. Slik arbeid involverer ofte flere, og det tok sin tid før jeg hadde alle bitene på plass.

Fikk også en litt kjedelig sak på pulten min. Må rydde opp i noen misforståelser mellom noen folk. Det ser ut til å løse seg, men det må litt diplomati til. Må fortsette med diplomatiet i morgen.

Jeg merker at det er veldig høst. Det var nok feil årstid å kutte ned på medisinene på. Kjenner at jeg ikke akkurat har topp energi om dagen, og sover dårlig. Alt som krever tiltak, tapper veldig energi, og jeg får liksom aldri fyllt opp batteriet igjen. Jeg hater å ha det sånn.Nå er høsten en tradisjonelt en dårlig tid for meg, men jeg trodde at ting ville være bedre nå. Ja-ja.

Skal forsøke meg med de medisinene jeg holder på med nå ut uka, og blir det ikke bedre, får jeg bare plusse på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤*Morgensol*¤

Tusen takk for hilsen i dagboka mi.

Har likt deg og dine innlegg helt siden du kom her i 2002. Men da hadde jeg et annet nick ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay

Bare innom med en liten god bedrings-hilsen. :klem: Pass bare på å få nok søvn, og aller helst en tur ut i frisk luft i løpet av den tiden det faktisk finnes litt lys ute. Det hjelper mot så mangt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*serverer Bettie en kopp varm te til kvelds* :kaffekopp:

Nei, blir det for ille så er det bare å plusse på med medisindosen igjen. Ikke lurt å slutte med piller når det er en årstid der man naturlig er litt nede for telling, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 31.oktober

Det er så hyggelig at du legger igjen klemmer, Begonia

Du har alltid så hyggelige tilbakemeldinger, Morgensol.

Det med søvn, er et av mine faresignal, Morgan le Fay. Sover dårlig for tiden. Skal minne meg selv på rådet ditt om å komme meg ut litt.

Tusen takk, Cata. Du viser meg så ofte omsorg.

Søvnmønsteret mitt er helt tullete nå. Sover noen timer, våkner, sover litt, våkner osv gjennom hele natta og er trøtt som ei strømpe når morgenen kommer.

Drar på jobb og holder koken der, for når jeg først er der, nytter det ikke være delvis til stede. Blir slukt der.

Og når jeg kommer hjem er det nesten mørkt ute. Og da får jeg veldig lite lyst til å bevege meg ut, og forsvinner heller ned i stolen.

Dårlig trend med andre ord.

Det har jo vært halloween i dag, og det har ringt noen ganger på døra. Ute har det stått hekser og andre skumle vesener. Jeg hadde en del kjærlighet på pinne på lur, så jeg ga villig vekk til de som kom. Og de var kjempesøte og takket pent alle sammen. God oppdragelse på disse altså, og ingen som ødela eller laget annet "bråk" enn fnising og latter.

La gå at dette er en ny skikk, men jeg ser ikke på det annerledes enn jeg ser på julebukker - litt uskyldig moro for unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤bella¤

Håper formen din er bedre Bettie!

Og takk for kloke ord i boken min, Det hjalp på en ellers råtten følelse. Det er sant at det er viktig å huske å følge drømmen ;)

Jeg ha jobbet i kveld, og derfor kjørt litt rundt. Så jeg har sett mange hekser og trollmenn :)

:klem:

Endret av ¤bella¤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Begonia

Håper du får sove godt i natt nå da Bettie. Er slitsomt når man ikke får nok søvn.

Her hos meg har det ikke vært andre hekser enn meg selv. Er vel ingen som finner døra mi. Ser ikke noe til bøssebærere eller loddselgere heller jeg... Ja-ja, er kanskje det som ligger i å bo skjermet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 1.november

Har litt erfaring med både å følge drømmer og søke jobber, bella.

Noen ganger er det godt å bo litt skjermet, Begonia.

Søvn er det heller dårlig med, men det er snart helg, så da kanskje jeg kan sove litt mer. Begynner nok med tablettene igjen - får se i løpet av helga.

Det har vært en blæ-dag i dag. Ingen store ting som har skjedd annet enn at det kom et brev fra bostyreren. Tenk - nå har arveoppgjøret etter svigermor tatt trekvart år - og det er et veldig enkelt oppgjør egentlig, selv om det har ført til total splittelse av den lille svigerfamilien min. Halvdelen mente han var blitt lurt i oppgjøret, og det samme trodde ungene, men da jeg regnet på det, viste det seg at det stemte. Halvdelen var enig i mine regnestykker.

Den andre delen av familien kommer til å synes oppgjøret er helt topp, for de tror de får mer enn de skal ha ut fra regneoppsettet, men det er bare på papiret, ikke i virkeligheten. Tror ikke de er lure nok til å oppdage det før det er for seint.

For å si det sånn - etter svigermors død har jeg overhode ingen respekt for den andre delen av familien. De var som gribber og gråt krokodilletårer over tapet - men besøke svigermor mens hun levde - nei det var det heller smått med de siste fem årene.

Æsj - jeg blir bare irritert når jeg tenker på det, så jeg skal la det ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet akkurat hvordan det er med splittelse i familien når en person dør. Min familie ble splittet da morfar døde, og det var bare pga arveoppgjøret etterpå. :frustrert: Skjønner ikke at folk kan oppføre seg slik jeg.

Håper du får en fin dag. I dag er det kaldt, så gleder meg ikke stort til å gå ut nå for å dra på jobb :fryser:

Endret av Bare meg selv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Dødsfall og arv får virkelig frem det værste i folk. Er jo oppe i det selv, heldigvis er vi alle venner ;)

Håper du får en fin helg, med mye søvn, Bettie. Selv har jeg jobbehelg. Helt greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...