Bettie Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #681 Del Skrevet 23. oktober 2007 Tirsdag 23.oktober Jo, det er hektiske dager, bella. Nok å henge fingrene i. Godt jeg ikke er alene om å være musejeger. I dag har jeg hatt en ganske rolig dag på jobben. Rolig i den betydning at jeg har hatt tid til å få unna en del småsaker og referater. Jeg har faktisk fått tid til å tenke sammenhengende i noen minutter uten å bli avbrutt. Vi hadde også et møte med hele personalet i dag. Ganske så artig, for vi forsøker å få litt mer orden på sysakene våre - selv om vi ikke syr. To som har ansvar for en del av materiellet vårt har bestemt seg for å ordne litt opp, så de hadde diktet en sang om å rydde - melodi: Røvervisa fra folk og røvere i Kardemommeby. Det var en meget effektiv og humoristisk måte å komme med en pekefinger på. Tre andre hadde spurt om vi kunne ta oss tid til en quiz. De delte oss inn i lag, og så svarte vi i hytt og pine på 20 spørsmål om alt mulig. Det laget jeg var på vant - men det var ikke min fortjeneste. Hadde vel bare svar på halvparten av spørsmålene, jeg. Og så måtte jeg gjennomføre øvelsen "legge seg flat". Jeg hadde halt fram et skjema som skulle brukes i en sak - men det var feil skjema. Ikke annet å gjøre enn å beklage så mye for det var mange som hadde revet seg i håret og lurt på hva jeg tenkte på. Men - unskyldningen ble tatt i mot og riktig skjema lagt fram. Måtte hente fram en varmeovn til kontoret mitt i dag. I går satt jeg og frøs, og da jeg kom på jobben i dag var det under 18 grader på kontoret. Brrr. Fikk temperaturen opp etterhvert, så det ble levelig. Men jeg har blitt forkjølet. Jeg nyser og nesa er tett og litt feber har jeg også. Passer jo kjempebra nå som jeg akkurat er blitt friskmeldt. Så det går litt saktere rundt i øverste etasje nå. Var på butikken og kjøpte frukt og nesespray - og glemte ta med meg nesesprayen. Orket ikke gå ned etter den da jeg fant det ut. Da jeg kom hjem igjen fant jeg en død rødstrupe inne. Synes Lillepusen skal holde seg til å fange mus, jeg. Og jeg hater å være forkjølet. Blir skikkelig sytete og utålmodig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 23. oktober 2007 #682 Del Skrevet 23. oktober 2007 Tirsdags Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤*Morgensol*¤ Skrevet 23. oktober 2007 #683 Del Skrevet 23. oktober 2007 Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke dagboka mi. Du er god du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 24. oktober 2007 #684 Del Skrevet 24. oktober 2007 Onsdagshilsen med klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #685 Del Skrevet 24. oktober 2007 Onsdag 24. oktober Takk for klem, Midnattsol Synes det er kos å besøke dagboka di, Morgensol. Kos at du tar deg tid til å stikke innom mysan. Vet jo at du har mye å gjøre og tenke på om dagen. Våknet i dag med tett hode og null lyst til å stå opp, men jeg krabbet meg nå ut av senga likevel. Heiv innpå et par paracet og dro på jobb. Fikk lagt noen planer for videre arbeid, og fikk bearbeidet og skrevet noen rutiner i dag. Godt å få ting unna igjen. Mitt neste prosjekt er skriveboret mitt. Jeg må grave det fram igjen. Huff. Jeg liker jo ikke et skrivebord med masse papirer på. Så i løpet av uka skal det ryddes. Puttet innpå litt mer paracet i ettermiddag og dro på korøving. Kan ikke akkurat si jeg nådde de høyeste tonene i dag. Stemmen faller når jeg blir forkjølet. Men det var en grei gjennomgang. Og så fikk jeg med meg 10 kakebokser hjem, som vi skal selge til inntekt for koret. Hurra. Skal prøve å overtale Halvdelen til å selge en del for meg, for jeg kan jo ikke spise alle kakene selv. Kan selvfølgelig kjøpe noen og ha som gaver, men jeg får se. I morgen skal jeg være litt barnevakt igjen. Svigerdatter har fått igjen låsningen i ryggen, og kan ikke løfte Nurket, og Poden må på et møte i morgen. Så Halvdelen skal passe Nurket den første delen av formiddagen, og jeg etter lunsj. Jeg har et måte litt ut på dagen, så jeg får ta ham med meg. Han er jo stort sett fredelig og kan sitte på gulvet og leke, så det burde gå bra. Får heller slutte litt tidligere i morgen. Og så håper jeg at jeg ikke er verre av forkjølelsen. Jeg er god og tett, og halsen begynner å bli tett, og litt feber har jeg også. Egentlig burde jeg vel være hjemme i morgen hvis jeg ikke er bedre. Jeg får se det an. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. oktober 2007 #686 Del Skrevet 24. oktober 2007 Forkjølelse på deg også ja. Håper du slipper unna med litt småsnufs. Feber er ikke noe særlig, og du har jo nettopp vært syk en stund. Håper virusene tusler sin vei fort så du slipper mer tull nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 25. oktober 2007 #687 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Huffda, håper ikke at det er noen stor forkjølelse på gang. Men det er kanskje like greit at du får feber, for da får du det i alle fall ut av kroppen. Værre med sånne som meg som nesten aldri får feber og går og hangler i flere uker Må bare få sagt en ting om deg Bettie: jeg skulle ønske at jeg hadde en slik mor eller svigermor som deg! Du stiller jo opp uansett du! Høres ikke ut som om ordet nei finnes i ditt vokabular en gang! Så jeg synes at du fortjener denne ! Håper du får en fin kveld. God bedring- fra Bare meg selv :-D Endret 25. oktober 2007 av Bare meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 25. oktober 2007 #688 Del Skrevet 25. oktober 2007 Håper forkjølelsen ikke får satt seg så alt for godt fast. Her ligger jeg på soaen. Føler at jeg brygger på noe...Uff. Håper du har hatt en fin dag, sammen med lille nurket. Skal være barnepike snart jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #689 Del Skrevet 25. oktober 2007 Torsdag 25. oktober Ja, Cata, jeg har jo akkurat begynt å jobbe for fullt igjen, og så får jeg en ny greie med tett hode og feber, type virus. Æsj. Tusen takk for rose, Bare meg selv. Må jo hjelpe der jeg kan, synes jeg. Det er alltid en glede å være sammen med Nurket, bella. Hadde enda mindre lyst til å stå opp i dag enn i går, men kom meg nå opp, og utstyrt med paracet og nesespray duslet jeg meg på jobben ( er til om med tett i tastaturet ser det ut til). Fikk unna to møter og litt småtteri før Halvdelen kom med Nurket. Jeg var midt i et møte da, så kontordamen min tok seg av Nurket til jeg var klar. Jeg hadde sagt at jeg kunne forstyrres når Nurket kom, men det ville hun ikke. Han var jo like fornøyd i dag. Fikk litt å spise, et teppe på gulvet og lekene sine, og så kunne jeg jobbe på PC-n mens vi "pratet" og han lekte. Fikk et møte på tidlig ettermiddag også, og da måtte jeg ta ham med. Men han oppførte seg eksemplarisk helt til en umiskjennelig lukt kom fra bleia. Kunne ikke skifte på ham med en gang, så han ble litt utålmodig, men det gikk bra. Men jeg har vært i dårlig form i dag. Svetter og fryser om hverandre, snufser og hoster, så litt over to ga jeg meg for dagen og tok med meg nurket på bussen hjem til Svigerdatter. Hun var jo hjemme, men det hjelper jo ikke når hun ikke kan løfte på Nurket. Så jeg var der til Poden kom hjem fra møtet. Etter at jeg kom hjem, fyrte jeg opp i ovnen og har sløvet og snufset. Jeg er verdens dårligste på å være småsyk. Da blir jeg selvmedlidende og sytete, da. Men jeg skal på jobb i morgen, så får jeg pleie meg selv i helga. Og så er jeg bitte-litte-gran misunnelig på Halvdelen. Han har fått innvilget et to ukers helseopphold i sydens sol og varme i november. Skulle ønske det var meg - men jeg ønsker meg jo ikke helseplagene hans, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 25. oktober 2007 #690 Del Skrevet 25. oktober 2007 Greit å ikke ha helseplagene men det hadde jo vært litt deilig med fordelene! Du får ikke være med som ledsager da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 26. oktober 2007 #691 Del Skrevet 26. oktober 2007 Huff så kjedelig at du har blitt syk. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 26. oktober 2007 #692 Del Skrevet 26. oktober 2007 God bedring Bettie! Ønsker deg en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 26. oktober 2007 #693 Del Skrevet 26. oktober 2007 God bedring, Bettie. Håper du klarer å slappe av, og pleie deg selv i helga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 26. oktober 2007 #694 Del Skrevet 26. oktober 2007 Bettie, du er en helt! Jeg er dypt imponert. Jeg må si det igjen, de er heldige som har deg, men jeg håper du tar vare på deg selv også når du ikke er i form. God bedring og god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤*Morgensol*¤ Skrevet 26. oktober 2007 #695 Del Skrevet 26. oktober 2007 God bedring vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #696 Del Skrevet 26. oktober 2007 Fredag 26.oktober Desverre er det ikke mulig for ledsagere å bli med liv. Jeg hadde egnet meg som det. Det er kjedelig å være syk, ja, Fakse. Håper du har det bra. Takk for hilsen, Bare meg selv. Det er hyggelig å se deg her. Har bare planer om å ta det med ro i helgen, Begonia. Kos at du stikker innom. Nå sitte/ligger jeg og tar det med ro, Fresi. Og det har jeg tenkt å fortsette med. Kos også å se deg her. Jeg dro på jobb i dag, men etter et par møter fant jeg ut at det ikke var stedet å være, så jeg fikk Halvdelen til å hente meg og kjøre meg hjem. Vel hjemme fyrte jeg i ovnen, fant fram pleddet og la meg på sofaen. Der sovnet jeg og sov noen timer. Pleier å sove når jeg har feber. Og i ettermiddag serverte Halvdelen meg en risrett med masse krydder. Ble ganske varm av det. Ellers gjør jeg ingenting. Er for tett og slapp, så jeg skal ta det med ro i morgen også. Halsen har heldigvis ikke blirr verre, og det er positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. oktober 2007 #697 Del Skrevet 26. oktober 2007 God bedring. Sofa er et greit sted å være når feberen herjer, -mye bedre enn jobb, faktisk. Her går det i bomullshode, men er heldigvis ikke helt sylta. Ikke desto mindre ble det et sofaopphold på meg også i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 26. oktober 2007 #698 Del Skrevet 26. oktober 2007 Håper at du ikke behøver å tilbringe hele helgen på sofaen med sykdom Bettie. Også blir jeg også nødt til å rose deg fordi du er så flink til å legge igjen noen ord i dagboken min. Det er så hyggelig å se at noen har vært "innom" siden man oppdaterte sist. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 27. oktober 2007 #699 Del Skrevet 27. oktober 2007 Håper du er på bedringens veg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 27. oktober 2007 #700 Del Skrevet 27. oktober 2007 Uff da, Bettie, blitt syk? Og står på som bare det. Håper du får slappet av i helgen. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå