Susan Sto Helit Skrevet 19. juli 2007 Forfatter #381 Del Skrevet 19. juli 2007 Noterer meg at grøtspisende babyer også vil ha melk om natten. Tenkte å begynne litt med grøt nå nettopp for å se om det hjelper litt på nettene, men da får jeg senke forventningene litt. Også er det ikke det første nattmaåltiden som er slitsom, for da er jeg jo våken enda, men de kl 2 og kl 5. Jaja, det gir seg vel om noen måneder.... Jobbe hørtes ikke fristende ut akkurat nå.... Greit å skru ned forventningene litt til grøtspisende babyer. Det er ganske mange som blir skuffet når de finner ut at de ikke sover hele natten alikevel. Har blitt litt for godt vant, tror jeg, for nå begynner jeg å synes det er grusomt når han våkner mellom 23.00 og 04.30... Det skjer nemlig... Men vi får håpe det hjelper hos dere. Det er jo mange det virker for også! Innom og leser litt! Hva slags sete har dere kjøpt til Julegaven? Hyggelig at du er innom! Vi har kjøpt et Britax HiWay! Er kjempefornøyd! Julegaven sitter høyt og fint, og koser seg. Vi kjørte til Sverige igår, og da sov han ganske lenge i setet på vei til. Han satt kjempefint, og hang ikke det minste med hodet. Ellers har det blitt full fart her de siste dagene. Julegaven er høyt og lavt! Sittingen mestrer han glimrende. Han klarer også å krabbe fint nå, men ofte må han ned og åle seg frammover, for krabbingen går bare ikke fort nok. (Men det er vel ikke lenge før den gjør det.) Han sitter gjerne og blar i pappbøker, og koser seg med det. Blir nok en liten bokorm som foreldrene sine. Siden alle de triksene han har trent på i det siste nå mestres, så er han igang med neste triks. Nå er det forsøk på å reise seg opp som er tingen. Han reiser seg gjerne langs sengekanten, eller langs lekegrinda, eller på oss. Er ikke alltid han kommer seg helt opp i stående stilling, men knestående er ikke noe problem. Vi må visst senke senga helt ned snart... Må altså innrømme at jeg ikke lenger har en baby i huset, men en liten gutt! :grine: Skulle virkelig ønske de var små lenger! På den annen side har jeg fått med meg utrolig mye av utviklingen hans på den tida jeg har vært hjemme, så det er litt mindre å gå glipp av når jeg begynner å jobbe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 19. juli 2007 #382 Del Skrevet 19. juli 2007 Å det var så koselig å se deg i dagboka mi Lenge siden,men jeg skal bli mer aktiv på KG fremover! Bare jeg som har et sovetroll? Hun sov gjennom natten omtrent fra bare uker etter fødsel. helt herlig. Uff håper gaven snart sover lengre..... Blir bedre om ikke lenge skal du se! Å så flink julegaven er, kan han sitte allerede? Mi sitter ikke enda.. men er voldsom på å krype, men ikke fått med seg bena enda, men ruller vilt Uff ja de vokser fort... tenk den dagen de sier mamma.... ååå jeg kommer til å sippe!! GOD HELG VENNEN! (snart) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #383 Del Skrevet 20. juli 2007 Å det var så koselig å se deg i dagboka mi Lenge siden,men jeg skal bli mer aktiv på KG fremover! Bare jeg som har et sovetroll? Hun sov gjennom natten omtrent fra bare uker etter fødsel. helt herlig. Uff håper gaven snart sover lengre..... Blir bedre om ikke lenge skal du se! Å så flink julegaven er, kan han sitte allerede? Mi sitter ikke enda.. men er voldsom på å krype, men ikke fått med seg bena enda, men ruller vilt Uff ja de vokser fort... tenk den dagen de sier mamma.... ååå jeg kommer til å sippe!! GOD HELG VENNEN! (snart) Kjempekoselig å se deg her! Julegaven blir bare bedre og bedre på nettene nå, så vi ser en endring. Har begynt å få i han litt skikkelig med mat om dagen, så da er det mindre behov om natten. Natt til idag fikk han mat 24.00 og sov da til 06.00, men da ville han opp og spise. Ellers er det full fart her i huset. Julegvane er utrolig aktiv! Men det er fantastisk koselig også! Han gir så mye mer resposns nå! Julegaven har ikke vært så veldig "pludrete", og jeg har egentlig vært litt misunnelig på alle de som har fått forståelige lyder ut av sine små. Men idag begynte han plutselig å bable setninger! (Helt uforståelige, men med masse forskjellige nye lyder i!) Håper du får en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 24. juli 2007 #384 Del Skrevet 24. juli 2007 *spor* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 31. juli 2007 #385 Del Skrevet 31. juli 2007 Saa goey at Julegaven allerede mestrer saa mange "triks"! Her venter jeg paa at Theo skal klare aa sitte selv, er like foer naa. Men han ruller ikke ennaa. Haaper du har en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 2. august 2007 Forfatter #386 Del Skrevet 2. august 2007 *spor* Saa goey at Julegaven allerede mestrer saa mange "triks"! Her venter jeg paa at Theo skal klare aa sitte selv, er like foer naa. Men han ruller ikke ennaa. Haaper du har en fin dag! Det er veldig spennende med denne utviklingen! Flinke Theo som nesten sitter selv! Julegaven raser jo nå rundt på gulvet som en liten propell. Han har mestret trikset "åpne dør som står på gløtt" og kommer seg derfor ut av rommet sitt når vi sitter der og leker. I lekegrinda har han begynt å reise seg opp etter kanten. Igår sto han og gliste til oss på morgenen. (Men det var ikke første gangen han gjorde dette. Vi har sett han gjøre det i senga si en gang før, og han har gjort det hos begge bestemødrene også.) Ellers har jo jeg begynt å jobbe igjen denne uka. Det er litt feriestemning på jobben, så det er ikke mye jeg får gjort ennå, men jeg kommer meg jo ut hjemmefra. Desverre har jeg fått en litt vond start, for Julegaven han nok slitt med forstoppelse siden søndag. Han bæsjet ikke før natt til tirsdag, men både mandagsnatta og tirsdagsnatta våknet han ofte, hylte hjerteskjærende, og ville bare sove på oss. Nå har vi begynt å gi han mer vann, mer sviskemos, og litt lactulose. Håper vi får stabilisert ting. Oppi det hele har han selvfølgelig begynt med grøtnekt... Så det har blitt litt brødbiter med leverpostei, frukt og middager istedenfor. Håper han får lyst på grøt igjen snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 3. august 2007 #387 Del Skrevet 3. august 2007 Uffda, stakkars liten... håper det går over snart Morsomt å lese her, om et år er det jeg som sitter med en liten en :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 4. august 2007 Forfatter #388 Del Skrevet 4. august 2007 Trampe: Du må glede deg, det er bare herlig med disse små! Men de våkser så utrolig fort! I natt våknet Julegaven bare to ganger, første gang 22.00 og andre gang 04.10. Og så våknet han for morgenen 06.50. Det var bare herlig å få en forholdsvis god natts søvn! :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 4. august 2007 #389 Del Skrevet 4. august 2007 Grøtnekt har vi her også. Det ble så ille at jeg en periode fullammet igjen.... Men nå spiser han litt middag og mye av Nestles Pære Banan med youghurt, den eeeelsker han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 4. august 2007 Forfatter #390 Del Skrevet 4. august 2007 Grøtnekt har vi her også. Det ble så ille at jeg en periode fullammet igjen.... Men nå spiser han litt middag og mye av Nestles Pære Banan med youghurt, den eeeelsker han. Det virker som det er noe mange er ute for på ett eller annet tidspunkt. Hører flere som har en periode med grøtnekt. Ser ut som han får i seg litt grøt hos bestemødrene sine, de dagene han er der, så det er visst ikke helt galt. Vi har begynt å gi han brød som ett måltid om dagen også. Det er kjempestas! Kanskje vi skulle gi han litt epledessert med fullkorn som måltid igjen snart. Han elsket den tidligere! Han får jo middag som ett måltid også, så vi får heller prøve med grøt igjen etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 5. august 2007 #391 Del Skrevet 5. august 2007 Martin er ikke så god på denne sittingen enda, han deiser til siden. Men han vil gjerne. Kanskje vi bør trene litt mer. Gleder meg til han kan sitte litt, for å trille tur nå er helt umulig dersom han ikke sover, han skal bare sitte på armen min og titte. Og å gå tur med 9 kg på armen og dytte vogn samtidig er en prøvelse... Deilig med noen netter som går kjemebra! Vi har sånne av og til nå, tydelig at det er endring i søvnmønsteret på gang - endelig! Jeg synes det er kjempestas å følge med på gutten min som blir stor gutt og lærer masse nye ting, men jeg savner den lille bylten min av og til jeg også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 6. august 2007 #392 Del Skrevet 6. august 2007 Vi har ikke prøvd brød enda, kan ikke helt se for meg at han ville klare å spise det enda. Vi har latt han holde på med en kavring når vi spiser, det synes han er stor stas. Men at han får noe særlig i seg, nei, det tror jeg ikke. Det meste ligger rundt og under ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 6. august 2007 Forfatter #393 Del Skrevet 6. august 2007 Martin er ikke så god på denne sittingen enda, han deiser til siden. Men han vil gjerne. Kanskje vi bør trene litt mer. Gleder meg til han kan sitte litt, for å trille tur nå er helt umulig dersom han ikke sover, han skal bare sitte på armen min og titte. Og å gå tur med 9 kg på armen og dytte vogn samtidig er en prøvelse... Deilig med noen netter som går kjemebra! Vi har sånne av og til nå, tydelig at det er endring i søvnmønsteret på gang - endelig! Jeg synes det er kjempestas å følge med på gutten min som blir stor gutt og lærer masse nye ting, men jeg savner den lille bylten min av og til jeg også... Jeg savner også den lille bylten min til tider. Ang. det å ligge i vogn, så hadde vi stor suksess med å legge Julegaven på magen i vogna, og la han se ut fremover. Enten over kanten, eller gjennom myggnettingen som er på vogna vår foran. Dette syntes han var stor stas, og vi holdt på med det til han nærmest klatret ut av vogna... Vi har ikke prøvd brød enda, kan ikke helt se for meg at han ville klare å spise det enda. Vi har latt han holde på med en kavring når vi spiser, det synes han er stor stas. Men at han får noe særlig i seg, nei, det tror jeg ikke. Det meste ligger rundt og under ham. Er jo ikke mye brød den lille knotten vår får i seg, men det er veldig stas å prøve. Kavring har vi prøvd en gang, men han syntes det var litt ekkelt, tror jeg... Idag fikk han en bitteliten agurkbit. Det var veldig stas, og måtte tygges og tygges... Knaste jo og gode greier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 10. august 2007 #394 Del Skrevet 10. august 2007 Synes du er toeff som har begynt aa jobbe igjen jeg! Jeg gruer meg til det blir min tur...er ikke foer i midten av januar, heldigvis. Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bareglede Skrevet 10. august 2007 #395 Del Skrevet 10. august 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 11. august 2007 Forfatter #396 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Synes du er toeff som har begynt aa jobbe igjen jeg! Jeg gruer meg til det blir min tur...er ikke foer i midten av januar, heldigvis. Ha en fin helg! Jeg er av typen som egentlig ikke er så huslig og ryddig av meg, så det er litt deilig å komme seg hjemmefra, faktisk. Men jeg har jo rolige morgener og er tidlig hjemme, for jeg jobber bare 08.30 til 14.15 på grunn av ammefri. Kunne nok ha begynt å jobbe før jeg... Merker at jeg nå setter mye mer pris på tiden hjemme, og har mer overskudd til Julegaven når jeg først er der. Dessuten koser han seg masse hjemme med pappaen sin. Som endelig har forstått at han ikke skal legge så mye planer for dagene, men heller bruke tiden på å kose og leke med Julegaven. God helg til dere også! Endret 11. august 2007 av Susan Sto Helit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 12. august 2007 #397 Del Skrevet 12. august 2007 Har sendt deg en PM ang ammefri jeg. Jeg kunne vel strengt tatt lagt den ut i boka di, men jeg trodde den skulle bli mer privat, enn hva den ble. (Ang arbeidsplass osv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 12. august 2007 Forfatter #398 Del Skrevet 12. august 2007 Har sendt deg en PM ang ammefri jeg. Jeg kunne vel strengt tatt lagt den ut i boka di, men jeg trodde den skulle bli mer privat, enn hva den ble. (Ang arbeidsplass osv) Svarte på PM jeg, så kan du evt. spørre mer hvis noe er uklart. Det har jo lett for å bli litt privat etter hvert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 14. august 2007 #399 Del Skrevet 14. august 2007 En sjelden liten hilsen fra meg til deg. Blir ikke så mye dagboksbesøk om dagen, men det hender jeg leser litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 14. august 2007 Forfatter #400 Del Skrevet 14. august 2007 En sjelden liten hilsen fra meg til deg. Blir ikke så mye dagboksbesøk om dagen, men det hender jeg leser litt. Hyggelig å se deg! Jeg er ikke av de flinkeste til å skrive selv, men forsøker i det minste å lese meg opp hos de fleste. Igår sa Julegaven noe som lignet på "Hei" i riktig sammenheng. Mamma hadde hatt han hele dagen, og leverte han på kvelden. Da han satt i badebaljen sin, og hun tittet inn på badet og sa hei, så svarte han. Søte gutten! Og så har han blitt veldig flink til å reise seg opp. Han spretter nærmest opp i lekegrinda, og så går han langs kanten på den, mens han holder seg med bare en hånd. Han reiser seg langs senga si også, men da er det mest for å stikke hånda si inn mellom sprinklene og hente ut sovebamsen sin... :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå