Gå til innhold

Livet med Julegaven og Lillebror

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Grattis med huskjøp! :-D Kjenner jeg ble bitelitt misunnelig her nå, et rekkehus i Oslo kan jeg bare drømme om... :sjenert:

Bra at julegaven liker mais-grøt! Kjekt å få i han noe som metter litt mer i magen, så han blir fornøyd. Kanskje sover han litt mer på natta også da?! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Xania: Vi har drømt lenge vi.... :ler:

Det ser ut som om han begynner å få i seg nok til å sove litt mer om natta, ja. Hadde bare en amming i natt. :klem:

Trampe: Takk!

Håper du også har hatt en fin helg! :klem:

Julegaven startet helga med å rulle overaskende fra mage til rygg...

Det har bare skjedd den ene gangen, og jeg satt og så på.

Han ble litt irritert da, for leka han akkurat hadde foran nesa ble plutselig borte! :legrine:

Idag klarte han rygg til mage også, vi hadde lagt han på lekematta, og da vi kom tilbake i stua, lå han plutselig på magen og tittet på oss... :ler: Han har rullet endel ganger den veien senere, vi klarte til og med å ta bilder av det. Så han har tydeligvis forstått poenget. :)

Flinke lille gutten! :klappe:

Ellers er han tidvis fryktelig plaget med tennene! Synes dette har pågått veldig lenge nå, og håper virkelig de kommer snart, så både vi og han får noen rolige dager og netter.

Selv om nettene ser ut til å bli bedre og bedre nå når han får i seg litt grøt.

Endret av Susan Sto Helit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig moro når de plutselig gjør noe helt nytt, sånn som å snu seg. Kyllingen har snudd fra mage til rygg siden i påsken, men har ikke helt fått det til den andre veien. Det kommer vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Mini ruller seg ikke i det hele tatt....... Men det kommer vel. Han kan rulle fra rygg til siden da. *stoooooolt* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig moro når de plutselig gjør noe helt nytt, sånn som å snu seg. Kyllingen har snudd fra mage til rygg siden i påsken, men har ikke helt fått det til den andre veien. Det kommer vel!

Veldig morro å se dem gjøre noe nytt, ja. Han ruller hvertfall som en helt nå. Vi forventt jo faktisk rygg til mage først, men det kom overraskende nok andre veien... Plutselig skjer det. :)

:klem:

Min Mini ruller seg ikke i det hele tatt....... Men det kommer vel. Han kan rulle fra rygg til siden da. *stoooooolt* :ler:

Høres ut som Mini er på vei da. Man må nødvendigvis rulle seg fra rygg til siden for å komme fra rygg til mage. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kokte potet og ga Julegaven på dagen idag. Det virket som han syntes det var veldig godt. Blandet ut med litt av kokevannet og litt MM.

Forsøkte å gi mer i kveld, for han virket som han ble veldig trøtt av det. :) Men da var det ikke så stas. Så han fikk litt tynn-tynn grøt på flaske i tillegg. Det gikk ned på høykant.

På fredag skal kanskje Elsklingen prøve legging alene. Vi får se om jeg får pumpet nok til at det lar seg gjøre. Er greit å ha prøvd en gang før jeg skal ut. (For det skal jeg neste uke! :) Gleder meg masse, og vil ikke bli kallt hjem bare forsi det ikke er bra nok at pappa legger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med pappa-legging. Det har vi enda ikke prøvd her i heimen, men svigemor har lagt to ganger allerede som barnevakt. Nå er hun helsesøster og da, så hun kan triksene. Min mann er ikke like proff, selv om han gjør så godt han kan. Alikevel forguder sønnen vår sin far fordi han finner på så mye gøy :)

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med rekkehus!! :hoppe: Dette blir spennende... :) (Vi har lånt nøkkel til vårt hus i helga. Har vært en tur og titta idag, og skal nok tilbake en av dagene for å "tankeinnrede" litt! )

Kjempegøy at Julegaven ruller rundt. Flinke gutten!! :klappe:

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med pappa-legging. Det har vi enda ikke prøvd her i heimen, men svigemor har lagt to ganger allerede som barnevakt. Nå er hun helsesøster og da, så hun kan triksene. Min mann er ikke like proff, selv om han gjør så godt han kan. Alikevel forguder sønnen vår sin far fordi han finner på så mye gøy :)

Hos oss tror jeg legging uten mamma var det vanskelige. Tror ikke Julegaven bryr seg stort om hvem som legger han, så lenge rutinene blir fulgt. Men så har rutinene inneholdt pupp, og det er det jo ikke så mange som kan stille opp med... :ler:

Gratulerer så masse med rekkehus!! :hoppe: Dette blir spennende... :) (Vi har lånt nøkkel til vårt hus i helga. Har vært en tur og titta idag, og skal nok tilbake en av dagene for å "tankeinnrede" litt! )

Kjempegøy at Julegaven ruller rundt. Flinke gutten!! :klappe:

Ha en fin helg!

Vi tenker mye på nytt hus, og hvordan vi vil ha det for tida, ja. Er veldig spennende!

Spennende med disse små når de begynner å bevege seg litt selv. Julegaven er jo en liten mark også da... Han flytter seg utrolig mye til å kunne så lite!

Idag har vi vært på Sverigetur igjen. Det ble ikke handlet så mye, men vi fikk oss en koselig tur. Julegaven ver faktisk våken og blid hele veien hjem! (Noe som imponerte oss!)

På fredag hadde jeg ei venninne på besøk, og fikk faktisk snakket med henne, spist middag sammen med henne og Elsklingen, OG sett en hel film. Alt uten å behøve å gå inn til Julegaven en eneste gang.

Elsklingen klarte å legge han uten noe problemer, og han sovnet nesten lettere enn når jeg gjør det. :)

Vi hadde ikke nok pumpet melk til å ta nattmatingen da han våknet igjen 22.30, men det gir meg uansett MYE mer frihet. :hoppe:

Nå kan jeg faktisk gå ut på torsdag med god samvittighet. Men jeg er litt usikker på hvor lenge jeg klarer å være borte fra lille babyen min... :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lovt surleppebilde hvis jeg klarte å få et bra et.

Det ble mest sinnabilder, men dette illustrerer hvertfall surleppa bra...

Denne leppa dukker opp dersom han ikke får ting som han vil, eller hvis han plutselig blir missfornøyd med noe. :ler:

Følte meg litt slem som la ut sinnabilde av den stort sett blide gutten min, så det måtte nesten bli med et gladguttbilde også. :)

Herlige lille gutten min! :hjerter_rundt:

Edit: Bildene ble fjernet.

Endret av Susan Sto Helit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hyggelig skryt, Samba, iss og Caramba! :klem:

Synes selv at surleppa er helt herlig, og har ledd mye av den når den kommer. (Selv om jeg VET hvor ille det føles når folk ler av deg når du blir sint. )

Idag har jeg tenkt meg på babykino for første gang. Blir spennende å se om jeg klarer å holde han rolig gjennom en hel film... :redd::sjenert:

Gleder meg uansett, for jeg har veldig lyst til å se den nye spiderman filmen.

Men.... Julegaven har nå fått sovesyke eller noe, for jeg slet med å få han til å sove rundt 08.00 i morges, og han sover ennå.... :overrasket:

Han har vært våken siden 05.50 da, selv om jeg ikke sto opp med han før over en time senere.

Har hørt han et par ganger, og trodd at nå var han våken, men når jeg får somlet meg til vogna sover han. (Men han har rotet til teppet veldig. )

Blir spennende å se når han våkner, og hvordan det passer i forhold til kinoen. :klø:

Jeg var ute alene for første gang siden fødselen igår. (Over litt tid, altså.)

Var i byen og møtte gamle venner. Og det var kjempekoselig, men jeg var nesten på gråten da jeg kom dit. Syntes det var veldig vanskelig å ikke skulle ha babyen min i nærheten. Men det tok seg fort opp, og jeg koste meg veldig.

Kunne nok blitt ute lenger, men følte at jeg ville være hjemme når han våknet igjen, så jeg var hjemme og nesten oppi senga før han våknet og ville ha første nattmat. (Som han fikk av meg, selv om jeg hadde drukket et par glass rødvin.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg og Elsklingen grillet. etter at "lille spinnville"/ Julegaven hadde sovnet. Grillmat er utrolig godt! Og dette var første gangen i år på egen veranda. :)

Julegaven har vært veldig klengete, men egentlig veldig snill idag. (Grunnen til at jeg har lyst til å begynne å kalle han "Lille spinnville", er at han tar helt av når jeg vifter på rangler foran han når han ligger på ryggen. Da går armer og bein som trommestikker, han blir helt overbegeistret, lager masse koselige hyl og andre lyder, og sperrer øynene opp. (Altså ser han ganske spinnvill ut... :legrine: )

Kinoturen gikk over all forventning! Det var nesten tomt i salen, takket være "ikke-jente-film" og kjempefint vær. Hadde med vogna inn, og fikk Julegaven til å sove den første timen. (Deilig!)

Etter det satt han for det meste på fanget mitt. Var utrolig opptatt av det som skjedde på lerretet, og måtte til tider distraheres for at han ikke skulle få altfor mange "skumle" inntrykk. (Er nesten redd han vil få mareritt i natt.) Fikk han til å "lese" litt tøybok, bite litt på en bitedings, og leke litt med en annen leke vi hadde med. I tillegg fikk han hoppe og fly litt på fanget mitt. Men det måtte jeg slutte med, for han kom med så mye kjempehøye gledeshyl. :ler: :rødme:

I den tristeste delen av filmen, lå han i vogna si og var helt i hundre over vognleka... Masse hyl og skrik. (Fortsatt av den positive sorten.)

Men, jeg syntes det gikk glimrende! Ingen utrøstelig gråt, jeg kunne sitte på plassen min gjennom hele filmen, og det var ingen som ga meg stygge blikk etter filmen. :tommel:

Det eneste jeg reagerte på, var en far som hadde med seg ett barn, en unge jeg ville tippe var rundt 4 år. Barnet var stort nok til å sitte på eget sete og se filmen, og spise godteri fra pose. (Altså gammelt nok til å forstå noe av filmen.) Hvis min mann hadde forsøkt å tatt med barnet mitt på en sånn "slåssfilm" når det var så lite, så hadde han fått høre det hjemme!

En ting er små spedbarn, som for det meste ikke bryr seg så mye om hva som skjer i filmen, annet enn at det er levende bilder. Og som tross alt ikke følger med og får med seg handlingen. Noe annet er barn som forstår noe av det som skjer. :riste:

Det er mulig jeg er unormal, men jeg ble altså litt sjokkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skjer det nye ting hele tiden her... :hoppe:

Idag hadde jeg og mannen "alenedag". Vi hadde en flaske melk til overs etter gårsdagen, for igår hadde vi melk til overs av det jeg pumpet til torsdagen.

Og så tenkte vi... Hva kan vi bruke denne melka til... :klø:

Hva med å plassere han hos besteforeldre i mange timer? De har jo nesten forlangt at vi skulle la dem få gjøre det lenge nå.

Dermed var det ut og spørre, og positivt svar med en gang. :hoppe:

Vi avleverte ca 11.00 og hentet han igjen 16.00... Dermed var det masse barnefri tid idag på meg og mannen. Vi har fått shoppet masse, sovet litt, og hatt det veldig hyggelig. :hjerte:

Julegaven hadde fått være sammen med bestemor og bestefar, og lekt med 11år gamle fetteren sin, som synes det er SÅ STAS. (Han vil nesten vekke Julegaven når han sover, for å leke med han.) Helt utslitt var han i kveld. :)

Han hadde vært snill gutt, og rullet to ganger for bestemoren sin også. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Gleder meg til vi også får en alenedag! Men aner ikke når det blir, her mangler besteforeldre i nærhetene, og dessuten er mannen alt for mye bortreist. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en himmelsk dag! For deg, mannen og ikke minst julegaven. :)

Ja, tror vi hadde veldig godt av det alle sammen. :)

Åh! Gleder meg til vi også får en alenedag! Men aner ikke når det blir, her mangler besteforeldre i nærhetene, og dessuten er mannen alt for mye bortreist.  :sur:

Det er virkelig noe å glede seg til!

Jeg må uansett si jeg er imponert over deg som takler at Ørnen er såpass mye borte, og samtidig ikke har så mye avlastning. (Jada, man klarer det man må, men det er en kjempeprestasjon alikevel! )

Idag har jeg kranglet med printeren min, men vi er venner igjen, og jeg har kjøpt nytt blekk til den. :ler:

Ellers har jeg og Julegaven vært på babysvømming, og han har blitt tatt bilde av under vann. Gleder meg til å få se det neste uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...