iss Skrevet 31. mars 2007 #281 Del Skrevet 31. mars 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 2. april 2007 Forfatter #282 Del Skrevet 2. april 2007 iss: Påske- Idag har vi skrudd opp sprinkelsenga, og så tok vi med oss Svigermor og reiste på tur og kjøpte madrass, laken og sengekantbeskytter. Sengekantbeskytteren ble kjøpt for å matche det ene dynetrekket vi har. I ettermiddag har Julegaven brukt sprinkelsenga som lekegrind. Det ser ut som han trives oppi der, men det blir vel noe annet når vi legger i madrassen og forsøker å få han til å sove der... Sliter fortsatt med dagsovinga. Han må gynges i søvn, gjerne skrikende. Det er nok en viss fare for at vi må ta en skrikekur på dagen om ikke lenge... Og så har han snudd døgnrytmen sin litt. Nå legger han seg til å sove ca 19.30, og forlanger å få stå opp ca 07.30 Så 12 timer i senga er visst akkurat det som skal til! (Men det blir endel pupp om natta ennå, det var bare en kort periode han sov hele natta. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 3. april 2007 #283 Del Skrevet 3. april 2007 God påske!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 3. april 2007 #284 Del Skrevet 3. april 2007 Innom for å ønske god påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 5. april 2007 #285 Del Skrevet 5. april 2007 Hallo, gikk helt glipp av bildet her på påskeferie. Jeg ser også at str 68 er rett rundt hjørnet. Utrolig hvordan de vokser. Da han ble født så 62 og 68-klær helt enorme ut. Jeg kunne ikke skjønne at han noengang skulle passe dem. Jeg har også en god del 62-klær som aldri har blitt brukt. Mye av det jeg har fått er litt upraktisk. Stivt og tykt og lite bevegelig, feks forede jeans og sånt. Høres ut som julegaven har et fint søvnmønster nå. Min gutt legger seg også mellom 19 og 19.30 nå, men han står opp rundt 06.00........... GJESP!!!!! Håper han skjerper seg litt på det. Jeg har også måttet amme flere ganger om nettene plutselig, men i natt var han tilbake på kun to ganger igjen. Da han ville stå opp så ammet jeg han liggende i sengen. Begge sovnet og sov til klokken syv. Deilig... Vi har også nylig skrudd opp sprinkelsengen og han trives veldig godt i den, heldivis. Eneste er at han aker seg rundt i hele senga om natten. Finner han helt nede i fotenden når han våkner, feks. Vet ikke helt hvordan han klarer det, jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 9. april 2007 Forfatter #286 Del Skrevet 9. april 2007 God påske!!! ← Takk for hilsen, og velkommen tilbake i "gammel" drakt! Innom for å ønske god påske! ← Koselig! Håper du også har hatt en god påske! Hallo, gikk helt glipp av bildet her på påskeferie. Jeg ser også at str 68 er rett rundt hjørnet. Utrolig hvordan de vokser. Da han ble født så 62 og 68-klær helt enorme ut. Jeg kunne ikke skjønne at han noengang skulle passe dem. Jeg har også en god del 62-klær som aldri har blitt brukt. Mye av det jeg har fått er litt upraktisk. Stivt og tykt og lite bevegelig, feks forede jeans og sånt. Høres ut som julegaven har et fint søvnmønster nå. Min gutt legger seg også mellom 19 og 19.30 nå, men han står opp rundt 06.00........... GJESP!!!!! Håper han skjerper seg litt på det. Jeg har også måttet amme flere ganger om nettene plutselig, men i natt var han tilbake på kun to ganger igjen. Da han ville stå opp så ammet jeg han liggende i sengen. Begge sovnet og sov til klokken syv. Deilig... Vi har også nylig skrudd opp sprinkelsengen og han trives veldig godt i den, heldivis. Eneste er at han aker seg rundt i hele senga om natten. Finner han helt nede i fotenden når han våkner, feks. Vet ikke helt hvordan han klarer det, jeg.... ← Nytt bilde kommer sikkert senere! (Muligens kommer samme bildet på nytt også... ) Regner med jeg fornyer supermedlemskapet mitt før det går ut nå. Julegaven har rotet bittelitt med søvnmønsteret de siste dagene, men jeg tror kanskje vi har for lyse gardiner på soverommet. Han våkner hvertfall i 6-tida, istedenfor å spise da, sånn som han har pleid. I går ble han lagt i 19.45-tida, men hadde ikke sovnet før en times tid senere. (Men han lå fornøyd i egen seng og pludret til han sovnet, så vi skal da ikke klage! ) Julegaven holder på å vri seg mye i babygymen for tiden. Han klarer å vri seg 90 grader på kort tid! Han gjorde det samme i sprinkelsenga da vi prøvde den, og fikk benet ut gjennom sprinklene. Var ikke mer som skulle til for at vi bestemte oss for å sette opp sengekant, nei... Jeg har kommet fram til at han nok sitter tidlig, selv om han ikke har begynt å rulle ennå. (Kan ikke være tidlig med alt heller.... ) Han er hvertfall veldig interessert i å sitte, og har blitt veldig sterk i de musklene han trenger. Han har funnet tærne sine også, men rekker ikke helt fram. Og så forstår han ikke hvorfor ikke jeg og Mannen kan hjelpe han med å få tak i de fine "lekene"... Vi er nok veldig nære tenner for tida. Han sikler mer enn noen gang, er fryktelig sutrete og forsøker å bite på alt han får tak i! Håper de bryter gjennom snart, så vi får litt ro igjen. Det er fryktelig slitsomt når han vil bæres hele tiden, og ha selskap når han er i babygymmen. Ellers går det veldig bra med flaske for tiden. Vi tenker på å få testet legging uten meg om ikke lenge! Desverre sluttet han med vann og tran da han begynte å ta flaska greit. Han nekter liksom å svelge alt som ikke er melk. Så i morgen blir det nok til at jeg må ut og kjøpe D-vitamin-dråper. Men vi tenkte å kjøpe solbriller og solkrem til Julegaven også. Han er jo så glad i å være oppe og se seg omkring! Mamma har lovt at hun og jeg skal forsøke å få sydd en ny Mei-Tai. Gleder meg, for den jeg har er litt vanskelig for meg å stramme i livet, for Mamma gjorde noe lurt da hun hadde for lite stoff. Skal sannsynligvis en tur på Grønland og lete etter stoff i de fine stoffbutikkene der! *spennede* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 10. april 2007 #287 Del Skrevet 10. april 2007 Tenner ja... Det er godt når de endelig bryter igjennom. Vi er på andre runde nå - han har begynt å sikle noe voldsomt igjen, og som du nevner, biter på alt han kommer over. Håper ellers at alt står bra til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 10. april 2007 #288 Del Skrevet 10. april 2007 Har jeg vært her inne i det hele tatt? :klø: Tror ikke det... Hei ihvertfall! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 10. april 2007 Forfatter #289 Del Skrevet 10. april 2007 Tenner ja... Det er godt når de endelig bryter igjennom. Vi er på andre runde nå - han har begynt å sikle noe voldsomt igjen, og som du nevner, biter på alt han kommer over. Håper ellers at alt står bra til! ← Gleder meg til tennene er ute! Liker ikke at gutten min har det så vondt! Han sutrer til og med i søvne! Har jeg vært her inne i det hele tatt? :klø: Tror ikke det... Hei ihvertfall! :-D ← Ikke vet jeg... :klø: Hyggelig å se deg uansett! Julegaven kastet opp i senga si 04.00 i natt... Jeg hadde reagert litt på at han var svett og klam da han spiste like før, men det var jo ikke noe jeg kunne gjøre noe med, siden han ikke var varm. La han i senga, og like etterpå hørte vi at han sprutgulpet. Fikk tatt han opp med en gang, og da gulpet han en gang til utover meg og soveromsgulvet. Fikk hjelp av Mannen til å rydde opp og skifte på han. Tok en stund før noen av oss klarte å soven igjen da.. Stakkars Mannen måtte på jobb og sto opp i 06-tida. Julegaven godtok heldigvis å sove/slumre til 08-tida. Ingen små riskorn å se ennå, så det er nok en slitsom dag idag også. Men han la seg faktisk greit til å sove i sprinkelsenga igår. Var jo litt bekymret da vi skulle prøve det for første gang. Har jo med alt han hadde i kurven over da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 11. april 2007 Forfatter #290 Del Skrevet 11. april 2007 Idag har jeg hatt en ordentlig slitsom formiddag. Julegaven har bare klenget og sutret. Har lite interesse av mat, og ikke tid til å spise når han får noe. Sove har han nektet å gjøre! (Men nå har jeg lurt han! ) Ikke tid til noe annet enn bæring og kosing for mor altså... I tillegg er han litt surklete, så jeg føler ikke at jeg kan ta han med ut idag. Håper virkelig det hele bare er tenner som bryter gjennom, og at de kommer i løpet av dette døgnet! I går opplevde jeg at jeg hadde for lite melk på kvelden! Heldigvis hadde jeg en flaske stående. (Vi har bestemt oss for å kjøpe MME å ha i hus i tilfelle...) Han tok flaska med en gang, og drakk 60ml uten å hverken søle eller tulle, sånn som han pleier! Da trengte han visst å rape. Og etter dette kunne han legges i egen seng og roe seg som han pleier. Det positive med dette er at vi nå vet at han godtar flaske ved leggetid, og spiser det han trenger. Vi hadde også en rolig natt. Med en mating ved midnatt, like etter at jeg hadde lagt meg, og neste mating i 05-tida. (Og så litt pupp og kos i 07.30-tida, før han og jeg lå og dro oss til 08.15.) Og da hadde han lagt seg og sovnet i 20-tida. Det ble jo litt ekstra roping og mas før han klarte å sovne da, siden jeg brukte noen forsøk med pupp før vi innså at flaske måtte til. Han snudde seg faktisk og indikerte at det var på tide å skifte pupp! (Så da var det vel lite å få tak i.) Ellers var jeg effektiv igår. Gikk et par timers tur, med en smokksuttende Julegave i vogna. (Han tar normalt ikke smokk!) Ette ren halvtime sovnet han faktisk med smokken i munnen, og fortstatte bare å sutte da han våknet igjen. Var på apoteket og fikk kjøpt D-vitamin dråper. (Syntes det var litt knot å få i han, men det lager hvertfall ikke flekker, sånn som tran gjør.) Kjøpte også solbriller og solkrem til Julegaven. Savnet det da vi var hos Svigers en dag i påsken. De satt ute i sola på vindstille terasse, og det var et veldig knot å passe på å holde Julegaven slik at han ikke fikk sol i ansiktet! Etter hvert ble det til at han var inne med en av oss, mens alle andre satt ute. Da hadde det vært bedre med solkrem og solbriller! Og flere sånne dager kan vi jo regne med, siden våren og sommeren er i vente! Fikk kjøpt nye batterier i uroen hans også. Nå er det bare å få festet den på sprinkelsenga. (Enn så lenge står den på en komode ved siden av.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 11. april 2007 #291 Del Skrevet 11. april 2007 Herleg å lese om livet dykkar! Så godt at julegaven tar flaske! Vi tenkte å prøve om ikkje så lenge, er veldig spente... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 11. april 2007 Forfatter #292 Del Skrevet 11. april 2007 Herleg å lese om livet dykkar! Så godt at julegaven tar flaske! Vi tenkte å prøve om ikkje så lenge, er veldig spente... ← Herlig at han tar flaske, ja! Når dere så smått begynner, så pass på å gi flaske jevnlig, ikke bare en gang imellom. Vi fikk han til å ta Avent-flaske da han var 6 uker, men da vi virkelig begynte å trenge at han tok flaske, ville han ikke ha dem lenger. Da måtte vi ut og finne en type flaskesmokk han ikke brukte som tyggeleke! Er veldig glad for at han tar flaske nå, for det måtte flaske til i tillegg til pupp idag også. Vi startet faktisk med flaske, gitt av pappan! Det gikk kjempefint, og det virker ikke som om det hadde den minste innvirkning på leggerutinen. Er nok ikke umulig at Mannen kan ta hele leggingen snart, uten meg i huset engang! Er ganske slitsomt å bare kunne være borte hjemmefra mellom 17 og 19! Har hatt Svigermor her i ettermiddag! Ringte og spurte om hun kunne komme en tur og kose med Julegaven så vi fikk slappet av litt. Det var veldig deilig etter en dag med bare 1 og 1/2 time avbrudd fra småtassen! Han har virkelig vært trengende! Ville ikke være alene ett sekund! Mye sutring idag! Svigermor lovte å komme en tur i morgen også, på dagen. Da kan jeg få sove en liten time! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 12. april 2007 #293 Del Skrevet 12. april 2007 Alltid deilig med litt ekstra søvn! Utrolig hvordan man setter pris på sånt NÅ! Å så bra han er flinkere å ta flaske, det går nok bedre og bedre skal du se! Kjeeedelig med sutring... Nå drikker jeg :kaffe: mens snuppa sover...... Ha en fin torsdag & helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 12. april 2007 Forfatter #294 Del Skrevet 12. april 2007 Merkelig hvordan man setter pris på de små ting i livet nå for tiden, epica! Fikk ikke sovet da, men lå i senga og slappet av i en halvtime! Kjempeherlig! Svigermor er bare drømmebestemor! Hun stiller opp og hjelper til bare vi spør. Og så kritiserer hun ingen av valgene våre, men følger alle påbud vi har laget til punkt og prikke. Det er jo SÅ mye bedre for Julegaven, at alle rutiner er så like som mulig, uansett hvem som tar seg av han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 13. april 2007 #295 Del Skrevet 13. april 2007 Så fint at du har så grei svigermor. Det er bare å ta i mot all hjelp du kan få. Håper Julegaven blir i bedre form og humør snart. Og god helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 13. april 2007 #296 Del Skrevet 13. april 2007 Høres ut som slitsomme dager for deg. Godt svigermor stiller opp litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 13. april 2007 Forfatter #297 Del Skrevet 13. april 2007 Så fint at du har så grei svigermor. Det er bare å ta i mot all hjelp du kan få. Håper Julegaven blir i bedre form og humør snart. Og god helg. ← Ja, kjempefint. Har snille foreldre selv også, men Mamma er mye mer av typen "Barn overlevde da før også, selv om...." Satser på at det bare er en fase før tennene kommer. Idag har han forøvrig vært ganske snill. God helg! Høres ut som slitsomme dager for deg. Godt svigermor stiller opp litt! ← Til tider slitsomme dager, ja. Men jeg er heldig og har masse familie som stiller opp, og synes det er koselig å få gjøre det! God helg! Idag har jeg vært på trilletur med venninna, og fått snakket litt om baby, barnehage og utvikling. Koselig! Hun var litt misunnelig på at vi har klart å finne sparkebukser i str 68... Så nå skal nok hun ut og shoppe det også. Igår var Elsklingen og hentet lekegrinda vi har kjøpt brukt. Med hjul og tre høyder. Er litt usikker på hvor vi får plass til den, men det ordner seg nok. Og så ser det ut til at vi skal flytte inn i nytt rekkehus høsten 2008!!!! Det blir dyrt, og alt er ikke avgjort ennå, men det ser ytterst lovende ut! Snart kommer Mamma en tur og skal passe Julegaven litt. Hun var litt misunnelig på at Svigermor var blitt spurt, og ikke henne. (Vi må jo nødvendigvis spørre en først...) Så hun skal få sin dose idag. Satser på å få slappet av, og kanskje tatt en rolig tur i butikken. Skal kjøpe inn Julegavens første faste føde. Vi regner med å gjøre et forsøk allerede i morgen. *spennende* God helg til alle ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 13. april 2007 Forfatter #298 Del Skrevet 13. april 2007 Da ser det ut til at Julegaven skal starte på risgrøt... Hadde egentlig tenkt potet eller gulrot, men de har ikke noe økologiske grønnsaker på nærbutikken. I morgen skal vi en tur til et vennepar, og "bytte" tøy. Har hatt en god del babytøy på lån, men nå er det meste for lite. De trenger det tilbake, for de får en gutt til på sensommeren. Så skal de selvfølgelig få låne en bunke av vårt også. Er vi heldige, så får vi kanskje låne en ny batch med klær til, i større størrelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 14. april 2007 #299 Del Skrevet 14. april 2007 De sier de små lettere tar grøt enn andre ting i starten, så det er nok lurest å begynne med grøt. Så greitt å bytte litt tøy! Ha en fin dag & ellers god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 16. april 2007 #300 Del Skrevet 16. april 2007 Oj, har dere kjøpt nytt hus? Det høres jo spennende ut. Fortsatt Oslo? Vi bøy på et hus her for en måneds tid siden, men vi ble litt feige og turte ikke bli med så lenge. Litt surt når det fortsatt virker som drømmehuset, vi nå vet at vår bolig har steget mer enn forventet i verdi og at drømmehuset ble solgt for budet over vårt. Ja, ja, vi prøver å trøste oss med at det nok dukker opp et annet drømmehus snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå