Gå til innhold

Livet med Julegaven og Lillebror

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Julegaven har begynt å synge.... :ler::hoppe:

Han lager en slags høyfrekvent hylelyd når vi synger til han. Det er tydelig at han forsøker å være med og synge. Og så ser han på oss for å få bekreftelse på at han er flink. :hjerter:

Idag snødde det på morgenen. :overrasket: Og jeg som var overbevist om at nå var vi helt ferdige med snøen. :ler:

Shade:

Babysvømming er bare herlig! :hjerte:

Var godt å få tid til litt scrapping igjen også. Nå er begge sidene fra babysvømminga klare. Ble veldig bra! :)

Håper det går lettere og lettere for deg også til å få nurket til å sove! Det virker i det minste som at Julegaven er helt tilbake i sitt vanlige selv nå! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:legrine: Wow, en syngende Julegave - hva mer kan man oenske seg! Hoeres helt herlig ut!

Babysvoemming virker veldig goey. Vet du hvor gamle de maa vaere foer man begynner med det?

Haaper Julegaven sovner greit i dag ogsaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine: Wow, en syngende Julegave - hva mer kan man oenske seg!  Hoeres helt herlig ut!

Babysvoemming virker veldig goey. Vet du hvor gamle de maa vaere foer man begynner med det?

Haaper Julegaven sovner greit i dag ogsaa!

Der vi går blir det anbefalt at de begynner med babysvømming mens de er mellom 2 og 6 mnd. Julegaven var 3 mnd da vi begynte, men det var jo fordi kurset begynte da. :)

Det er veldig gøy, og fint i forhold til at de lærer seg respekt for vannet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lært livredning også, veldig bra kurs. :)

Og bra det fins en aktivitet for babyer også, ikke så mye annet å finne på! :ler:

God helg vennen! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lært livredning også, veldig bra kurs. :)

Og bra det fins en aktivitet for babyer også, ikke så mye annet å finne på!  :ler:

God helg vennen! :kyss:

Så bra dere har lært livreddning også. :) Det er veldig godt å vite at man kan det!

Skulle gjerne gått på babysang også, men jeg er redd det kan bli veldig masete å ha to babyaktiviteter i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg tror nesten ikke jeg har vært her inne før...

Koselig med syngende baby!

Jeg kan anbefale babysang, det var kjempekoselig.

Vi gikk på babysvømming i tillegg, og jeg syntes ikke det var stress med to faste ting i uken. Men det kommer jo an på hvor mye man har å gjøre sånn ellers...

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg tror nesten ikke jeg har vært her inne før...

Koselig med syngende baby!

Jeg kan anbefale babysang, det var kjempekoselig.

Vi gikk på babysvømming i tillegg, og jeg syntes ikke det var stress med to faste ting i uken. Men det kommer jo an på hvor mye man har å gjøre sånn ellers...

God helg!  :)

Hyggelig med besøk, uansett! :klem:

Hvis du ikke syntes det var stress med to faste ting i uken, så kanskje jeg skal sjekke litt mer rundt mulighetene for babysang i området her. Tror Julegaven hadde likt det veldig! :)

Veldig koselig med syngende baby. :Nikke: (Selv om lyden er noe ubehagelig. :sjenert: )

Har funnet ut at Julegaven har begynt å bli redd for å sovne på dagen. Han gir mye tegn på å være trøtt, men hvis jeg forsøker å få han til å sove, så blir han helt vill... :overrasket: Stakkars liten! :tristbla: Han sovner jo til slutt da, men jeg liker ikke at han gråter en halvtime hver gang han skal sove.

Heldigvis sovner han fortsatt som en engel om kvelden, så han vet tydeligvis hvordan det skal gjøres! :hjerter:

Nå har jeg vært ute en tur ene og alene for å kjøpe godteri. Husket det ikke i butikken i sted, for Julegaven hadde våknet og begynt å skrike. :forvirret: Dermed ble det å gå godtesyk på videobutikken istedenfor... Ikke det smarteste jeg gjør. :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som heter babysang?  :overrasket:  :legrine:

Så herlig! :hjerte:

:Nikke: Jepp, er noe som heter det!

Det viser seg at det er annenhver onsdag, i kirken her. (Gratis, og bare å møte opp.) Lurer på om jeg må lure med meg venninna og ta en tur.... Tør ikke gå i kirken alene, uansett hvor spennende babysang høres ut.

Første mulighet er uansett over påske, så vi har litt tid til å tenke på saken. :ler::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt nå.. på nettet..

men er det sånn,. typisk bare kristne som går?

er liksom ikke helt for meg det.. :sjenert:

Vi har tenkt å begynne på babygym eller noe vertfall, når snuppa blir ca 1 år.

Lenge til! :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt nå.. på nettet..

men er det sånn,. typisk bare kristne som går?

er liksom ikke helt for meg det..  :sjenert:

Vi har tenkt å begynne på babygym eller noe vertfall, når snuppa blir ca 1 år.

Lenge til!  :kaffe:

Tviler egentlig på at det bare er typisk kristne som går, Shade. Er nok mange fler som setter pris på å møte andre hjemmeværende, og synge for babyene sine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kos ut!

Ble bare litt mmmmskeptisk, siden det kun var i kirker.. ;)

Koooooose deg & håpe du får sove godt! :klem:

Hva har du gjort på ikveld da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kos ut!

Ble bare litt mmmmskeptisk, siden det kun var i kirker.. ;)

Koooooose deg & håpe du får sove godt! :klem:

Hva har du gjort på ikveld da?

:legrine:

Ble litt skeptisk jeg og, men vi får se om jeg ikke gjør et forsøk fordet. Det er jo ikke verre enn at jeg gir meg etter det ene forsøket? (Siden det var gratis og alt... Og ikke minst 3min å gå hjemmefra.)

Hva jeg gjorde igår kveld, Shade? Tja, lite, bortsett fra å legge Julegaven, og så ta den turen på kiosken og kjøpe godis... :sjenert:

Etterpå ble det å sitte foran PC'en og lese på KG, spille på neopets og spise godis... :ler: *den perfekte fredagskveld* :sjarmor:

Idag sitter jeg på KG og Neopets fordi Mannen ser på fotball. ;)

Endret av Susan Sto Helit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gode nyheter idag da! :hoppe:

Julegaven tok flaske i kveld! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Han drakk 40 ml på kort tid, uten å tulle det minste. (40 ml var alt jeg hadde giddet å pumpe, siden vi ikke visste om han ville spise noe.)

Vi kjøpte nemlig nye flasker på impuls idag. Fant et NUK startsett med to flasker, to ekstra smokker til flaskene, to smokker med lokk, og flaskekost til 199, og tenkte det var verd et forsøk.

Dette er den brede NUK varianten, med silikonsmokk.

Fant fort ut at vi egentlig bare kunne kjøpt smokkene, for de passet på Avent sine flasker. (Men ikke motsatt) Selv om det ble en liten kant inni flaska som melka lå igjen i... (Men det er så lite at vi ikke bryr oss! :) )

Er jo uansett enklest med flaskene fra Avent, siden de passer på pumpa.

Kan heller bruke NUK-flaskene til annen drikke etter hvert. :)

Er skikkelig happy, og gleder meg til å finne ut hvor mye han egentlig spiser til et måltid! Det skal hvertfall forsøkes med ett flaskemåltid hver dag framover! :sjarmor:

Hadde nesten tenkt å sitte her i hele kveld, men nå lurer jeg egentlig på om jeg skal finne litt bilder og scrappe litt istedenfor... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, scrapping... Jeg har ikke fått scrappet noe siden før jul. Og jeg har så lyst, men ikke noe ork. Men nå har jeg hentet en gigabunke med bilder fra det siste halve året, så det blir nok noe scrapping på meg snart.

Hadde jeg kuttet ut KG ville det sikkert blitt enklere å få gjort noe annet... :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: så flink Julegave!!

Kjempebra, å så herlig - endelig! :smilorange:

Jeg har lagt jenta vår nå.. Hun var så sutrete.

Har scrappet liiiite jeg også. Kg er mye mer fristende ja! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Uff, scrapping... Jeg har ikke fått scrappet noe siden før jul. Og jeg har så lyst, men ikke noe ork. Men nå har jeg hentet en gigabunke med bilder fra det siste halve året, så det blir nok noe scrapping på meg snart.

Hadde jeg kuttet ut KG ville det sikkert blitt enklere å få gjort noe annet...  :sprettoy:

Hadde man kuttet ut KG, ville det nok vært tid til mye annet. ;)

Ble ikke noe scrapping på meg igår, men jeg fikk gjort endel idag, da Elsklingen tok med seg Julegaven ut på en lang trilletur. :)

Fikk ikke helt gjennomslag for flaska idag.. :tristbla: Hadde visst ikke fått melka helt varm nok, og endte med å gi endel pupp istedenfor. Han spiste etter hvert 20 ml, men da trengte han raping, og så ble melka for kald igjen.

Men det skal sies at han var fryktelig trøtt, for han har stort sett nektet å sove idag. :riste:

Flaske har alltid fungert best når alle er uthvilte og avslappet... :)

I morgen er det babysvømmming igjen. :)

Endret av Susan Sto Helit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: så flink Julegave!!

Kjempebra, å så herlig - endelig! :smilorange:

Jeg har lagt jenta vår nå.. Hun var så sutrete.

Har scrappet liiiite jeg også. Kg er mye mer fristende ja! :ler:

Ja, endelig!

Håper det blir en trend! :)

Julegaven har ikke lagt seg før nå. (Vel, vi tvang han til å sove litt på verandaen i 18-tida, men det ble ikke så lenge.) Han har vært trøtt og sutrete det meste av dagen. :tristbla:

Håper du får en fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har motsatt problem, på dagen går det kjempefint å sovne. Men på ettermiddagen og når han skal legge seg er det helt krise. Ettermiddagsluren kan av og til lures inn med en trilletur, hvis ikke er det bare mammas fasng som gjelder. Og på kvelden må han puppes i søvn, og deretter legges over i senga når man er sikker på at han sover ordenlig tungt. Håper det blir litt bedre etter hvert...

Må sjekke ut om det er babysang her i nærhenten, lurer på om den er i en kirke i nærheten her, har hørt noe om det en gang.

Dette scrappe-greiene, er det vanskelig? Har litt lyst til å prøve, men tror ikke helt jeg er kreativ nok. Kreves det mye ting og tang for å komme i gang?

:hoppe: for vellykket flaskemating!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har motsatt problem, på dagen går det kjempefint å sovne. Men på ettermiddagen og når han skal legge seg er det helt krise. Ettermiddagsluren kan av og til lures inn med en trilletur, hvis ikke er det bare mammas fasng som gjelder. Og på kvelden må han puppes i søvn, og deretter legges over i senga når man er sikker på at han sover ordenlig tungt. Håper det blir litt bedre etter hvert...

Må sjekke ut om det er babysang her i nærhenten, lurer på om den er i en kirke i nærheten her, har hørt noe om det en gang.

Dette scrappe-greiene, er det vanskelig? Har litt lyst til å prøve, men tror ikke helt jeg er kreativ nok. Kreves det mye ting og tang for å komme i gang?

:hoppe: for vellykket flaskemating!

Merkelige vesner, disse små! Det virker som alle har sine særting... :ler:

Det ser jo definitivt ut som det er kirken som arrangerer babysang, så det er vel ikke utenkelig at det er i en kirke i nærheten?

Scrappegreiene er egentlig ikke så fryktelig avansert. Det viktigste verktøyet er en papirkutter. (Men det går fint å bruke en saks til å begynne med. ) Lim og papir må man også ha, og så bilder, selvfølgelig.

Start med å prøve deg fram. Hvis du legger et papirark som er noen millimeter større enn bildet under, så får du en ganske fin ramme. Enkelt og stilig. Tips og ideer kan du sikkert finne på nett også.

Jeg synes etter hvert at det ar kostet litt, men så kjøper jo jeg masse greier også.... :sjenert:

Har veldig mye liggende som kan bli stilig... :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...