Holly Hobbie Skrevet 14. august 2007 #401 Del Skrevet 14. august 2007 Hoeres ut som du har en ordentlig go'ing i hus! Synes jeg ser ham ta bamsen sin. :rødme: Saa bra at du faar korte dager pg.a. ammefri. Og heldig som har mannen hjemme (ellers hadde det vel ikke gaatt at du jobbet). Det er viktig at pappaene faar bli godt kjent med barna sine fra de er smaa, synes jeg. T er jo ikke verdens mest tilstedevaerende pappa pg.a. lange dager, men naa har han snakket med sjefen og han var enig i at han hadde for mye aa gjoere, saa fra naa av tror jeg det blir litt lettere...men nok om meg, det er jo din dagbok! Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 20. august 2007 #402 Del Skrevet 20. august 2007 Innom med en mandags- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 20. august 2007 #403 Del Skrevet 20. august 2007 Julegaven er sannelig tidlig ute på krabbe og stå-fronten, synes jeg. Min gutt er to uker mindre, men kan bare åle seg rundt. han har såvidt begynt å prøve å løfte opp rumpa og å få knærne under rumpa, men det stopper der. Barn er uansett ekstremt forskjellig på den fronten der. Tøff som jobber igjen, jeg gruer meg litt til å begynne i januar, men det blir sikkert ok når den tid kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 22. august 2007 Forfatter #404 Del Skrevet 22. august 2007 Hoeres ut som du har en ordentlig go'ing i hus! Synes jeg ser ham ta bamsen sin. :rødme: Saa bra at du faar korte dager pg.a. ammefri. Og heldig som har mannen hjemme (ellers hadde det vel ikke gaatt at du jobbet). Det er viktig at pappaene faar bli godt kjent med barna sine fra de er smaa, synes jeg. T er jo ikke verdens mest tilstedevaerende pappa pg.a. lange dager, men naa har han snakket med sjefen og han var enig i at han hadde for mye aa gjoere, saa fra naa av tror jeg det blir litt lettere...men nok om meg, det er jo din dagbok! Ha en fin kveld! Du er velkommen til å skrive så mye du vil i dagboka mi når som helst! Julegaven er sannelig tidlig ute på krabbe og stå-fronten, synes jeg. Min gutt er to uker mindre, men kan bare åle seg rundt. han har såvidt begynt å prøve å løfte opp rumpa og å få knærne under rumpa, men det stopper der. Barn er uansett ekstremt forskjellig på den fronten der. Tøff som jobber igjen, jeg gruer meg litt til å begynne i januar, men det blir sikkert ok når den tid kommer. Joda, du har helt rett! Julegaven er veldig tidlig ute for alderen. Igår var mannen i åpen barnehage med han. (For de fra 0-12mnd) Da var han på motorisk nivå med flere andre der. Og det sier litt, for de fleste var 11-12mnd. Men det skal jo nevnes at både jeg og mannen var veldig tidlig ute med å både reise oss og gå vi også, så det kan jo være litt arvelig belastet. Alle unger er uansett forskjellige. Synes du skal nyte denne tiden når han ikke er så bevegelig jeg! Det er nemlig ganske slitsomt med en som er over alt! Julegaven har begynt å lage noen litt forståelige lyder også. Han klarer av og til å si "Hei" når vi sier hei til han. Og så hender det han sier "Ma-ma" i sutringa si. (Tror det betyr at han vil ha trøst og pupp...) Og så er "Ei" et ganske utbredt begrep hvis han ikke vil noe... (Så jeg har begynt å tolke det som "Nei".) På søndag begynte vi på svømming igjen. Det var veldig gøy! Julegaven er en liten plasker, og forsøker å plaske ned alle. Etter svømminga var vi så slitne begge to, at vi sov to timer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 23. august 2007 #405 Del Skrevet 23. august 2007 Min gutt sier hvertfal AKKURAT de samme tingene som Julegaven. Så vittig. Hei og ma-ma. Det er nesten litt spooky å høre ham si ma-ma midt på natten når han sutrer. Desstuen er det veldig fint. Hadde en annen liten gutt her i dag som var ganske frempå motorisk for alderen så det er tydelig at babyene er forskjellig. Vel, de utvikler seg i sitt eget tempo og tar hverandre igjen til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 23. august 2007 Forfatter #406 Del Skrevet 23. august 2007 Min gutt sier hvertfal AKKURAT de samme tingene som Julegaven. Så vittig. Hei og ma-ma. Det er nesten litt spooky å høre ham si ma-ma midt på natten når han sutrer. Desstuen er det veldig fint. Hadde en annen liten gutt her i dag som var ganske frempå motorisk for alderen så det er tydelig at babyene er forskjellig. Vel, de utvikler seg i sitt eget tempo og tar hverandre igjen til slutt. Så morro at de sier akkurat det samme. Så lenge ikke lege eller helsesøster uttrykker bekymring for utviklingen på noen måte, så tror jeg vi mammaer skal ta det med ro. Det er jo ikke alltid bra å være tidlig ute heller. Julegaven ramler masse, og prøver å reise seg opp etter ting som ikke står støtt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 27. august 2007 Forfatter #407 Del Skrevet 27. august 2007 Idag har mannen og Julegaven vært i barselgruppe på helsestasjonen. Jeg er egentlig litt misunnelig, for jeg mener at barselgruppe er koselig. Er eneste jeg savner med å være hjemme. Kontakten med de andre som har barn i samme alder rundt her. De hadde trillet en tur etterpå. Julegaven hadde sovnet så fort hodet traff vogna... Søte gutten min! Mannen hadde tydeligvis hygget seg da, for de hadde gått fra 13-tida til jeg kom hjem to timer senere. Fikk møte hun jeg har hatt mest kontakt med også, og sett jenta hennes. Det var koselig. Mannen har invitert dem med seg på alt han har planlagt framover, så jeg håper de kommer til å ha masse kontakt utover høsten. Skal jo i åpen barnehage og på babysang. Det er jeg forøvrig også misunnelig på. Begge deler er ting jeg hadde tenkt til å gjøre, men som det egentlig ikke ble tid til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 3. september 2007 #408 Del Skrevet 3. september 2007 Innom og leser litt! Klarer ikke å oppdatere meg nå, så jeg får ta tiden til hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 3. september 2007 Forfatter #409 Del Skrevet 3. september 2007 Julegaven sov natta gjennom natt til igår. Dvs 19.00 til 05.30. Uten en eneste pupping. Vi hadde da holdt på en uke. Jeg har da sovet hele natta, mens Elsklingen har vært oppe 4-5 ganger hver natt. Litt motsatt av hva det har vært tidligere, kan du si. Hadde egentlig gitt opp, og tenkte å gi han puppen igjen når han våknet før midnatt. Men så våknet han ikke. I natt våknet han derimot ved midnatt. Da fikk han pupp, og sov videre til 04.45, hvor Elsklingen måtte ta han. Fikk litt dårlig samvittighet etterpå, da jeg oppdaget at det er tann nr 6 som nesten hadde brutt gjennom i løpet av natta. Satser på en rolig natt i natt, og ny tann i morgen tidlig! Er meg som står opp med Julegaven om dagen. Og så ordner jeg han før vi alle tre spiser frokost sammen. Og så får jeg verdens søteste glis når jeg vinker og sier hadet før jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 10. september 2007 Forfatter #410 Del Skrevet 10. september 2007 Da har Julegaven vært syk for aller første gang i sitt korte liv. Han ble forkjølet på fredag. Hele fredagen var han varm og slapp, og veldig blank i øynene. Til slutt hadde han så mye feber at vi ga paracet, og lot han sove i bare bleia. Det så ut til å hjelpe, for på lørdag var han mye piggere. Desverre viste det seg at han ikke var så pigg som vi hadde håpet. For i 15 tida hadde han et skrikeannfall, som ikke kunne stoppes med noe som helst. Så vi ga paracet igjen, på tross av at feberen var borte. Da fikk han spist litt pupp og sovet en stund. Stakars liten! Han skulle egentlig ha sovet over hos svigers, men det ble jo ikke noe av når han ikke var bra. Så jentekvelden min ble ganske amputert, men hyggelig alikevel. Igår droppet vi babysvømming, selv om han virket pigg og fin. Og det var nok lurt, for i morges var han veldig mammadalt og sutrete. Så han er nok ikke helt bra ennå. Var nesten litt vondt å gå på jobb, og ikke være sammen med han i hele dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 10. september 2007 #411 Del Skrevet 10. september 2007 Stakkar liten, ikke greit å være syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 12. september 2007 Forfatter #412 Del Skrevet 12. september 2007 Julegaven er frisk igjen. Han er like vilter som han pleier, selv om han har bittelitt snørr i nesa. Dessuten sover han så godt om nettene nå. Er jo mannen som tar han om natta. Og de siste dagene har vi ikke trengt å gå inn til han før i 04-tida på natta. Da trenger han litt kos og trøst, før han sover videre til ca 06. I 06-tida får han komme over i vår seng, og får pupp. Og så styrer han litt der før jeg tar han med opp. Vi har begynt litt research på barnehage nå. Er litt usikkre på hva vi skal gjøre med dette, for vi har jo nesten en alternativ løsning på plass. Er litt redde for å miste søkeanseniteten vår også, hvis vi gjør for mange endringer i lista vår. (Tror ikke det skal ha noen innvirkning, men vi får dårlige svar fra bydelen.) Det startes jo med opptak etter søkeansenitet her fra nyttår, så den blir snart viktig. Hvis vi er heldige får vi plass i en ny barnehage fra Julegaven er ett år. (De åpner dagen etter.) Håper vi får plass, for han trives så godt i åpen barnehage og sammen med andre barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 12. september 2007 #413 Del Skrevet 12. september 2007 Fungerer Paracet mot "å-få-tenner-vondt". Har noen forferdelige dager for tiden. Hvor mange tenner skal det egentlig komme? Håper ikke alle medfører like mye sutring som den første... Så koselig at mannen skal være med på masse da! Mannen her er fornøyd med seg selv om han husker å gi mat og å skifte bleie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 15. september 2007 #414 Del Skrevet 15. september 2007 hei vennen! så bra at julegaven er frisk! mi får tenner, så det er mye :gråte: om nettene...phu.. ! håper dere får barnehageplass! kost deg i helgen sålangt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 16. september 2007 #415 Del Skrevet 16. september 2007 Åpen barnehage...kanskje det hadde vært noe for oss. Som en slags "tilvenning" til en eventuell barnehageplass. :klø: Hvor gamle er de barna i den åpne barnehagen der dere går? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 16. september 2007 Forfatter #416 Del Skrevet 16. september 2007 Fungerer Paracet mot "å-få-tenner-vondt". Har noen forferdelige dager for tiden. Hvor mange tenner skal det egentlig komme? Håper ikke alle medfører like mye sutring som den første... Så koselig at mannen skal være med på masse da! Mannen her er fornøyd med seg selv om han husker å gi mat og å skifte bleie Paracet stikkpiller hjelper mot "få-tenner-vondt" også, men da bruker vi som regel bare dentinox. Både jeg og mannen er enige om at både kosen og jobben med å ha barn skal deles, så da er han naturlig nok med på det meste. hei vennen! så bra at julegaven er frisk! mi får tenner, så det er mye :gråte: om nettene...phu.. ! håper dere får barnehageplass! kost deg i helgen sålangt? Helgen har vært glimrende! Jeg har hatt bursdag, og jeg og mannen hadde en koselig alenedag på fredag. Med vin og god mat. Tenner er ordentlig slitsomt. Vi har to på vei gjennom, som jeg har vært sikker på skulle komme gjennom i løpet av få dager lenge nå. Barnehageplass hadde vært fint, ja. Men vi får vel planlegge ut ifra at vi ikke får det. Åpen barnehage...kanskje det hadde vært noe for oss. Som en slags "tilvenning" til en eventuell barnehageplass. :klø: Hvor gamle er de barna i den åpne barnehagen der dere går? Den åpne barnehagen vi går i er egentlig bare for de mellom 0 og 12mnd. Men det hender det er unger som er bittelitt eldre der også. Mange bruker det som barnehagetilvenning før de begynner i vanlig barnehage. De fleste vi har møtt, er fra 9mnd og opp til 15mnd. Idag har vi vært på babysvømming igjen, noe som er kjempegøy! Julegaven storkoser seg, og da gjør jeg også det. Vi har bare et bittelite problem med at han fint kan krabbe rett ut i vannet... Ned av kanten og matter og alt. Så mor må passe godt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 18. september 2007 Forfatter #417 Del Skrevet 18. september 2007 I morges våknet Julegaven 04.45, og mente det var morgen, og på tide med pupp. Da han ble nektet det, ble det hyl, skrik, og leggeforsøk i en times tid. Endte med at jeg valgte å ta han inn i senga vår, og få han til å sove der. (Han sovner sjelden der, men leker som regel isteden, men i morges sovnet han raskt.) Der fikk vi alle sove til 07.00, noe som er litt senere enn vi pleier å stå opp, så jeg ble noe forsinket på jobb. Har nok en veldig sta gutt, for det var ikke det at han ikke var trøtt, men at han ikke fikk det han ville. Men nå har han staheten fra mammaen sin, så det ble ingen full seier på han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 18. september 2007 #418 Del Skrevet 18. september 2007 Uff.. her våkner lille endel på natta også.. Ikke lett å vite hva som hjelper alltid! Håper han sover leeeenge i natt! Er en salve som skal smøres på gommene, hjelper få-tenner-vondt, må få tak i den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 22. september 2007 Forfatter #419 Del Skrevet 22. september 2007 Beklager få oppdateringer her... Jeg har jobbet mye, har vært på kurs på jobben, og så har jeg gjort andre ting på kvelden. Har gått flere dager uten at dataen har vært på... Julegaven har fått en ny tann. (Og en ny forkjølelse...) Forrige uke brukte jeg et par kvelder på å lage fotobok fra Julegavens fødsel. Det gikk utrolig fort og greit, og resultatet kom i posten idag. Det ble kjempefint! Vi var missfornøyd med et par småting, men det fikser vi på neste album. Bestillte mest for å se hvordan det ble. Nå er det bare å komme igang med album til besteforeldre og oldeforeldre til jul. (Tror ikke det skal ta så mye tid. ) I morgen er det babysvømming igjen. Vi har meldt oss på videre kurs, men tipper vel det er siste kurset vi orker å gjennomføre. Det blir fort litt mye stress, og det vil jeg ikke at Julegaven skal merke ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 23. september 2007 #420 Del Skrevet 23. september 2007 Åh, jeg har snart to tusen bilder av Ephelille på PC'en, og har hele tiden hatt store planer om å lage fotobøker fra de ulike periodene. Men jeg får av en eller annen grunn ikke gjort noe med det. Det er vel på høy tid å komme igang, for det blir jo bare flere og flere bilder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå