Cr@sh Skrevet 15. mars 2007 #221 Del Skrevet 15. mars 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 15. mars 2007 #222 Del Skrevet 15. mars 2007 Mine gigapupper er borte siden jeg kun gir erstatning savner de! Uffda.. kjipt han ikke tar flaske.. Håper snart han tar den. Har hørt det kan være litt vanskelig ja. Samme med snuppa, hun sutter på fingrene, og har fingre i munnen KONSTANT! Ha en superduper dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 16. mars 2007 #223 Del Skrevet 16. mars 2007 God helg til deg, Julegaven og Elskling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 16. mars 2007 #224 Del Skrevet 16. mars 2007 Hva var årsaken til smaskelyden?? nysjerrig nå ja........... Gooood helge- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #225 Del Skrevet 16. mars 2007 Hva var årsaken til smaskelyden?? nysjerrig nå ja........... Gooood helge- ← Var samme som hos deg, han satt og suttet på leppa si, og smasket kom hver gang han "glapp"... Har hørt sånne lyder av og til, men har aldri sett det før... Men han lager smaskelyder når han sutter på hendene sine også. Og det gjør han veldig mye av. God helge til deg og dine også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #226 Del Skrevet 16. mars 2007 Cr@sh: til deg og gutta dine. Burpen: til deg og dine! Lianna: Jeg er ikke helt komfortabel med å ha så store pupper som det jeg har nå. Det eneste jeg liker, og som jeg kommer til å savne, er at alle BH'ene mine for tiden er lette å vaske. De er helt spile-frie, og kan vaskes uten vaskepose, og så kan de vaskes på 60 grader, altså sammen med det meste annet. Er vant til å samle opp en haug med BH'er, og vake bare dem sammen. (Ofte finner jeg BH'er nederst i skittentøyet som jeg ikke husket at jeg hadde engang...) Husker fortsatt min egen reaksjon på kroppen min da jeg kom hjem fra sykehuset og så figuren min i et speil. Var vant med at mage, pupper og rumpe hadde fine proposjoner i forhold til hverandre. Min mage var jo bare fin! Sto og tenkte: " Oi, jeg har jo ingen mage, ingen rumpe og gigantiske pupper...." Følte meg helt flat, bortsett fra puppene. Synes egentlig det er veldig synd at jeg ikke har vært flinkere til å gi flaske jevnlig. Han tok den jo som en drøm i starten. Men så har det visst bare blitt krøll. Pumpet litt melk idag, og forsøkte å ta en stille og rolig forsøksøkt midt på dagen. Det fungerte bra i forhold til at han ikke ble sint. Jeg fikk vel i han ca 20ml (Ingenting, egentlig) i løpet av 20 minutter. Delvis med skje, og delvis fra flaske. Han bruker for det meste flaska som tyggeleke. Men han syntes det var greit, og gliste, lo og pratet. Det morsomme nå er jo at han blir kjempesint på biteringen sin, for han forventer at det kommer noe ut av den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 17. mars 2007 #227 Del Skrevet 17. mars 2007 Jeg følte meg 18-20 uker gravid da jeg kom hjem fra sykehuset og så i speilet. Ikke helt flatt her nei. Men det begynner å hjelpe nå. Puppene er større enn da jeg var gravid. Trodde det største problemet skulle bli å få på gamle bukser igjen, men det er faktisk gensere. Alle de gamle er meget trange over brystet og jeg ser helt sprengt ut med de på, så her er det fortsatt gravidgensere det går i. Lykke til med flasken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 17. mars 2007 #228 Del Skrevet 17. mars 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #229 Del Skrevet 17. mars 2007 Ronja: Nå synes til og med jeg du bør komme igang med føding snart! Vi er flere som er spente på hvordan dette ender, skjønner du! Jeg følte meg 18-20 uker gravid da jeg kom hjem fra sykehuset og så i speilet. Ikke helt flatt her nei. Men det begynner å hjelpe nå. Puppene er større enn da jeg var gravid. Trodde det største problemet skulle bli å få på gamle bukser igjen, men det er faktisk gensere. Alle de gamle er meget trange over brystet og jeg ser helt sprengt ut med de på, så her er det fortsatt gravidgensere det går i. Lykke til med flasken! ← 18-20 uker gravid var vel tilnærmet flatt hos meg.... Men det er jo klart at vi ikke er like! Hos meg er bukser og topper like mye problemer, egentlig. Det var bare den ene av gravidbuksene mine som var fin, og den har jeg brukt som "finbukse" siden fødselen. (Ikke-treningsbukse er vel egentlig riktig ord.) Den sitter jo fint over baken og sånn, men den magen jeg likte å vise fram da jeg var 18 uker gravid, er ikke så stas å vise fram 12 uker etter fødsel. (Det ser ganske likt ut...) Derfor var det godt å få kjøpt et par bukser som ikke forsøker å fremheve akkurat det området. Topper har jeg kjøpt endel av etter fødsel, for det er lite av det jeg brukte som gravid, og før graviditeten som er særlig egnet nå. For det første er det ganske klønete å amme i, og for det andre er mange av "gravidtoppene" sommerplagg. Har måttet kjøpe endel treningsjakker med glidelås, og har også investert i noen litt finere ammetopper. (Greit å ha når jeg skal kle meg litt bedre enn det jeg gjør hjemme.) Ammetoppene fra H&M er faktisk veldig kledelige på meg nå. De viser fram de gigantiske puppene mine, og dekker over magen på en fin måte. Tok en liten "impulstur" til Sverige idag. Kjørte til Töckfors kjøpesenter. Har aldri vært der før, så det var litt spennende. Dermed ble det litt leker på Julegaven, litt god mat til meg og Elsklingen, og en avslappende og koselig tur på oss alle tre. Kjøpte NUK-flaske med "ikke-silikon"-smukk, for å se om det kan hjelpe på flaskeproblemet vårt. Det blir vel testing i morgen. Julegaven syntes turen var litt for lang, og hylte av fornærmelse på slutten både til og fra. (Og da vi startet ut, måtte stoppe ganske raskt for å roe han litt.) Var mest selskapssykhet. Han sov mesteparten av bilturen da. I tillegg var han ganske koselig å ha med å gjøre på senteret. Vi lot han ligge med kalesjen nede på vogna, for han synes det er så gøy å følge med på alt som skjer. Dermed hadde han god kontakt med oss, og stortrivdes! (Vi fikk han til å sove en halv-trekvart-time mens vi var der. Det gikk faktisk overraskende greit det også.) Det var tydelig dagen hadde tatt på, for allerede halv sju begynte han å vise klare trøtthetstegn. Faktisk så ille at vi valgte å stelle han for kvelden og legge han litt over sju. Han sov halv åtte, så det trengtes nok! Han protesterte faktisk ikke det minste. Dermed har det vært en herlig kveld for oss foreldre. Vi har laget biff og kost oss med god mat og TV-serier. (Vi har gitt opp film, for vi blir så trøtte... Dermed blir det Will & Grace, tatt opp fra tv i løpet va uka.) Men nå er vi så slitne at det er natta her i huset! Ha en fortsatt god helg jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 18. mars 2007 #230 Del Skrevet 18. mars 2007 god søndags- til deg og dine! Ja de er selskapssyke! Merker snuppa mi også trenger oppmerksomhet OFTE! Å så herlig å bo så nærme Sverige, skulle gjerne tatt en tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 18. mars 2007 #231 Del Skrevet 18. mars 2007 Deilig med en liten shoppingutr, ja... Kjekt med nærhet til Sverige! Ha en deilig søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #232 Del Skrevet 18. mars 2007 Idag gikk vi en halvannen times tur, veldig deilig, men ganske tungt, for vi gikk noen lange, bratte bakker. Har begynt å lete frem badetøy til babysvømmingen i morgen. Merker at jeg gruer meg til å iføre meg badetøy... Men det er for Julegavens skyld at vi gjør dette, og jeg kan jo ikke være den eneste mammaen der med "flabby babymage". Badedrakten min så uansett verre ut enn bikinien, så det blir bikini. (er det dumt? ) I morgen er det altså første babysvømming. Men før det er det barselgruppe. (Og egentlig skulle vi hatt 3mnd kontroll, men den har vi utsatt til onsdag.) Elsklingen kommer tidlig hjem, for å være med oss på babysvømmingen. Delvis fordi det er greit at vi begge får all infoen, og fordi jeg har fobi for akkurat sånne ting... (Første gang på nytt sted, og mennesker jeg aldri har møtt før.) Fikk testet den nye flasken i sted. Det ser ut til å fungere ganske godt. (Han får ut mye melk, for den er lett å få ut melk av. Selv om han ikke direkte suger på den.) Julegaven våknet forøvrig kun en gang i natt! 03.00, og så sov han fram til 07.00, da mamman hans var overlykkelig over at han våknet. (Tidenes melkespreng på ene puppen. Han spiste bare fra den andre i løpet av natta. ) til Lianna og Cr@sh! Det var herlig med en Sverigetur, selv om vi ikke handlet så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 19. mars 2007 #233 Del Skrevet 19. mars 2007 Det å iføre seg badetøy har jeg ikke tenkt på før nå. *gulp* Kjenner jeg ikke gleder meg til det, selv om det er enda en måned til vi begynner på babysvømmingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 19. mars 2007 #234 Del Skrevet 19. mars 2007 Kose deg på barseltreff og på svømming, kjempekos me babysvømming! Å så bra han kun våknet en gang! :-D Så bra flasken funker bra. Ha en fin mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #235 Del Skrevet 19. mars 2007 Er ganske sliten etter en hektisk dag, til tross for at Elsklingen lot meg få en time på sofaen isted. Julegaven har vært litt ekstra trøtt fra morgenen idag, så det var veldig vanskelig å få han til å sove når jeg trengte at han sov. Dermed ble det mye stress, både til barselgruppetreffet, og til babysvømminga etterpå. Endte med å ta han i Mei-Tai'en når vi skulle på helsestasjonen på barselgruppetreff. Da hadde jeg muligheten til å få han til å sove. Og tror dere ikke lille engelen gjorde akkurat det. Han sovnet i Mei-Tai'en rett etter at vi kom inn i rommet der vi skulle være, og sov pent fram til vi skulle avslutte. Da våknet han og var blid. Desverre gjorde det at han ikke fikk sovet noe før babysvømmingen igjen. Oppdaget til min store glede at de fleste mammaene hadde bikini. Dessuten var alle så opptatte av sitt eget lille nurk, at ingen så på de andre foreldrene. Om man studerte noe, så var det babyene. Glemte faktisk hele greia mens jeg var der. Julegaven stortrivdes, og lagde masse positive lyder. Men det var tydelig at et kvarter i vannet var nok, for han begynte å antyde at han var sliten mot slutten. Derfor avsluttet vi som noen av de første. Han sluknet i bilsetet på vei hjem, og sov en god stund etterpå. Han sovnet også en gang til på kvelden, og sov så lenge at vi måtte vekke han for å stelle han for kvelden. Vekkte han halv åtte, og begynte leggingen som vanlig. Ti på halv ni sov han søtt i senga si! Det tar på å ha en hektisk dag! Fikk tatt en del fine bilder under svømminga, og jeg skulle virkelig ønske jeg hadde overskudd til å lage scrappeside av det med en gang! I morgen er planen å trille en tur sammen med venninna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #236 Del Skrevet 19. mars 2007 Det å iføre seg badetøy har jeg ikke tenkt på før nå. *gulp* Kjenner jeg ikke gleder meg til det, selv om det er enda en måned til vi begynner på babysvømmingen. ← Det var ikke så ille som jeg trodde! Bare ta det med ro du! Kose deg på barseltreff og på svømming, kjempekos me babysvømming! Å så bra han kun våknet en gang! :-D Så bra flasken funker bra. Ha en fin mandag! ← Kjempekos med babysvømming, ja! Men er glad for at det blir mindre stress før på dagen neste gang vi skal dit. Det skjedde nok for en liten tass! Ha en kjempe fin uke med prinsessa di! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 21. mars 2007 #237 Del Skrevet 21. mars 2007 Gleder meg til babysvømming jeg også! Vi begynner ikke før påske, men skal en tur i bassenget i morgen faktisk. Blir nok moro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #238 Del Skrevet 21. mars 2007 Gleder meg til babysvømming jeg også! Vi begynner ikke før påske, men skal en tur i bassenget i morgen faktisk. Blir nok moro! ← Det blir nok morro, ja! Men det var tydelig at det tok på også! Idag var vi på helsestasjonen på 3mnd kontroll. Julegaven fikk sprøyter, og hylte masse etterpå. Har vært nærmest utrøstelig etterpå, og virker veldig slapp. *Stakkars* Han er nå 6500g og 64cm. En ganske lang og passe tykk gutt, altså. Veldig mange som kommenterer at han ser mye eldre ut enn det han egentlig er. Synes det er litt synd jeg, for jeg vil liksom ha baby så lenge som mulig, mens han snart føles mer som en "toddler". Vanskelig å få han til å sove idag også... Syntes litt synd på Svigermor som stakk innom isted. Han var ikke sitt søte, blide selv idag. Han sov da hun kom, og skrek det siste kvarteret hun var her. I kveld kommer mine foreldre en tur, men de vet hva de kommer til, og har lovt å hjelpe til med byssing og bæring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #239 Del Skrevet 22. mars 2007 Slitsom kveld igår. Julegaven var mye varmere enn han pleier, og hver gang han sov, så var han gjennomsvett da han våknet igjen. (Men bare på den siden som lå ned mot lammeskinnet.) Hadde heldigvis kledd han i ull. Ellers tror jeg han hadde opplevd det som ubehagelig. Han hadde vanskelig for å sovne, og sov ikke så lenge av gangen. Som regel brukte jeg en time på å få bysset han i søvn, for at han sov i en halvtime. Så var han våken og blid i en halvtime etterpå, før han ble kjempetrøtt og nesten sovnet igjen... Og så var det samme runddansen en gang til... Mine foreldre kom på besøk utpå ettermiddagen, og rakk akkurat å komme når han begynte å bli sutrete. Dermed fikk de hjelpe til å bære på og trøste en sliten liten tass som ikke hadde det så godt! Og så stakk en kamerat av Mannen innom. Han ville så gjerne se Julegaven, så da fikk han også komme. Endte med at de satt i stua sammen med Mannen og pratet mens jeg la Julegaven. Heldigvis var han like lett å legge som vanlig. I natt har han vært masete, og til slutt fant jeg ut at det letteste var at han bare fikk sove hos oss. Han sutret hver gang han mistet puppen, så for en gangs skyld har han fått lov til å bruke puppen som smokk. Lille godingen! Han lå fortsatt og lagde sugebevegelser med leppa når jeg sto opp 08.00, og sov helt til 09.00! Han er nok fortsatt litt sliten, for han er ikke så våken og opplagt som han pleier idag heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 22. mars 2007 #240 Del Skrevet 22. mars 2007 Gøy du fikk tid til litt scrapping & at du koste deg på babysvømming med lille nurket! (tidl. lianna & epica her!) Uffja... ikke alltid lett å få de til å zzzz... Godt det fins en dag i morgen som er mye bedre oftest! God kveld i stua! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå