Gå til innhold

Råd mot lukt fra katt?


Gunhild

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at vår steriliserte katt drar med seg forvirrede friere gjennom kattedøra og inn i stua. Og markerer icon_frown.gif Det lukter noe inni hampen.... Er det noen som har noen ideer om hvordan vi kan bli kvitt lukta? Tar imot alle råd med takk!

Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lottemor

hei...

edik kan hjepe...

Så får du kjøpt et middel på dyrebutikkene som du kan spraye på eller legge der kattene markerer seg slik at di ikke vil markere seg der lenger....

lykketil...icon_smile.gif

klem fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd! Betyr det at jeg bare setter ut en skål med eddik i rommet, og så tiltrekker den seg noe av lukta? SÅnn som med røyklukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Du vasker gulvet der kattene har tiset og så tørker du over med edik.....

Det vil drepe lukten fra katene sånn at katene ikke kjenner det en gang.....

etter på det kan du ha stående en skål med edik...icon_smile.gif

klem fra 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tror jeg må nøye meg med å sette ut en skål. Det er teppe på golvet, og det er umulig å lokalisere noen dammer, jeg har prøvd, men kjenner bare den stramme lukta.

Takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Etter at en katt tisset i barnevogna til jenta mi, vaket jeg vogntrekket med salmiakkvann. Lukten er heldigvis borte! Nå har jeg stående eddikvann utenfor huset for forhåpentligvis å slippe å få mer kattebesøk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei! Jeg hadde hunn-katt i 14 år som av og til dro med seg friere hjem. Av dyrlegen lærte jeg at jeg aldri måtte bruke salmiakk og vaske bort katte-tiss med. Det inneholder nemlig amoniakk og det gjør katte-tiss også. Du må bare bruke klorin eller grønnsåpe. Kan ikke skjønne at noen ble kvitt lukta med å bruke salmiakk, da kan det ikke ha vært katte-tiss, det forsterker bare lukta. Vask heller med grønnsåpe eller klorin og "skyll over" med eddikk. Det fungerer garantert.

Hilsen pusemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del ikke bruk klorin! icon_eek.gif Det tiltrekker katter! Jeg brant meg på det første gang katten gjorde fra seg på gulvet..

Sprayen som blir nevnt heter Get Off, den er kjempefin! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde klorin var det eneste saliggjørende, har hørt det av flere andre nå i det siste, og at salmiak er det verste. SÅ dette gjelder klorin også, altså? Hm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp icon_smile.gif Jeg husker da jeg vasket med klorin.. Jeg måtte løpe for et eller annet (sikkert noen på døra) og da jeg kom tilbake dreiv kattene og rullet seg i klorin-vannet..

Det er ikke særlig smart, med tanke på at klorin irriterer huden icon_rolleyes.gif

Jeg måtte gni en våt klut over kattene i en times tid etterpå, før de fant ut at det ikke klødde mer! icon_smile.gif

For å unngå misforståelser: klorin er jo best med tanke på hva som skal vaskes bort her! Men det får også kattene til å komme tilbake og gjøre fra seg på samme plassen igjen icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...