Litjmor Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #61 Skrevet 22. juni 2007 Alt for sjelden at jeg er her, må innrømme at det brukes en del tid inne på BV. Dagene går jo tregt når man går hjemme, men jeg er i ferd med å kose meg her hjemme også. Høres kanskje litt rart ut for jeg har jo gått hjemme en stund nå. Har liksom aldri før nå akseptert at jeg er sykmeldt. Har forresten kjøpt den første store tingen til Litjbabyen, et nydelig sprinkelseng. Og i neste uke blir vogna og en vippestol å finne her hos oss. Teller fortsatt ned til UL timen og håper vi får se om det er ei jente eller gutt. Da skal vi se det blir fart på shoppingen her Var sammen med ei vennine i byen i går og var innom flere butikker, kjøpte ingenting!! Jeg vil vite kjønnet Ellers er jeg jo kommet over på 2.trimester og nyter det. Kvlamen og spyinga har jeg fortrengt. Ellers ingen merkbare symptomer, bortsett fra utrolige ømme bryster og at jeg av og til kjenner en sammentrekning der nede. Regner med den lille koser seg godt. Jeg er fortsatt veldig glad i frukt, gjerne de syrligetypen. Grønn mango Hildegard og ~Belle~ Skal bli flinkere å legge igjen spor hos dere også.
Litjmor Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #62 Skrevet 22. juni 2007 (endret) INNKJØPSLISTE Sprinkelseng - Kjøpt og klar til å tas i bruk Duo vognBadebaljeSengtøyStellebord - veggmontertstelleveskevoksiposeMadrassDynePuteHelseteppeHåndklærBæresæleVippestolBilstolBabycallKlærBabyprodukter - badeolje m.mTåteflasker Ammeinnlegg Amme B-hBrystsalveBleierKluter Gi meg en vink om noen ser at jeg mangler noe Endret 11. juli 2007 av Litjmor
Litjmor Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #63 Skrevet 25. juni 2007 Er i grunn litt stolt over at jeg ikke har tatt heeelt av når det gjelder innkjøp til babyen. Til nå har vi fått senga i hus + et par småting. I dag blir det en liten tur innom Ikea for å kjøpe en skjenk og vitreneskap. Skal se om jeg ikke finner noe til litjbabyen også Tenker veldig mye gjennom det som skal kjøpes inn av utstyr og føler meg litt i villredet, spesielt ang stelleplassen. Tenkte rett og slett bare å kjøpe stelleunderlag og ta stellet på badegulvet. Vet ikke om jeg orker å kjøpe veggmontert stellebenk for så mulig ikke å bruke det etter et par mnd. Har hørt at babyer kan bli urolige etterhvert . Vi får ta det etterhvert tror jeg, sikkert lettere å se hva behovet er når den lille har kommet. Men klart vi skal kjøpe inn det som vi absolutt MÅ HA før den kommer. Formen er fin, er svimmel for det meste men ingen kvalme lenger
Pasha Skrevet 25. juni 2007 #64 Skrevet 25. juni 2007 stativ til badebalja kanskje. så slipper dere å sitte på gulvet og få vondt i ryggen. Vi har i allefall planer om å kjøpe det. Ellers har du nok fått med deg det meste trur jeg.
Litjmor Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #65 Skrevet 26. juni 2007 stativ til badebalja kanskje. så slipper dere å sitte på gulvet og få vondt i ryggen. Vi har i allefall planer om å kjøpe det. Ellers har du nok fått med deg det meste trur jeg. Har kommet frem til at vi avventer med badebalje, vi har jo en vask på bade som er gangske stor og djup så det får duge inntil videre. Takk ellers for tipset
Litjmor Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #66 Skrevet 26. juni 2007 Er uke 15 i dag Hadde egentlig planlagt en koselig dag for meg, gå meg en tur ut, sette meg på en kafe og kjøp noe godt å spise mulig med et blad å kose meg med. Kjøpe dyne til den lille fordi det er salg hos KID og se etter et stort speil som skal henges overfor sofaen. Meeen, etter å ha gått morgenturen med hunden ble jeg bare så ferdig når jeg kom inn igjen. Tok meg en dusj og deretter en kopp kaffe for å komme meg men til ingen nytte. Vel, får vel lage meg noe godt her hjemme og instalere meg selv i godstolen og se på TV3. Det er vel der de gode programmene er på denne tia av døgnet . Formen ellers er fin, hadde grusomme smerter i går men gikk heldigvis over når det nærmet seg sengtid. undrer på hva det kunne være egentlig, sikkert bare livmoren som strekker seg. Ellers ingen nevneverdige symptomer, nesten som jeg savner å være kvalm bare for å få en bekreftelse på at spiren enda er der. Lenge til UL....
angelou Skrevet 27. juni 2007 #67 Skrevet 27. juni 2007 Hei - takk for hilsen i boka mi Gratulerer med 15 uker Symptomene mine gikk også over rundt uke 14, husker jeg ikke følte meg gravid nesten i det hele tatt. Var hos jordmor i uke 15 jeg da, og fikk høre hjertelyden, så da var jeg relativt rolig Gled deg til UL
Eve Luna Skrevet 27. juni 2007 #68 Skrevet 27. juni 2007 Innom og setter mine spor så dagboken kommer på mine innlegg. Morsomt lesing så langt. Du ble sykemeldt før de 12 uker har gått. Når fortalte du det på jobben? Og når til venner og familie?
Litjmor Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #69 Skrevet 28. juni 2007 Hei - takk for hilsen i boka mi Gratulerer med 15 uker Symptomene mine gikk også over rundt uke 14, husker jeg ikke følte meg gravid nesten i det hele tatt. Var hos jordmor i uke 15 jeg da, og fikk høre hjertelyden, så da var jeg relativt rolig Gled deg til UL Takk Så merkelig egentlig at et bare forsvinner. Har tenkt å spise en pin-up is om litt for å se om det er noen reaksjoner. Sist jeg spist en is så kjente jeg noe rart nederst i magen liksom, mulig det er innbilning men vil tro det er den lille som takker for litt søtt han/hun fikk Vil også til jordmor el. UL snart Bare 34 dager igjen til UL
Litjmor Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #70 Skrevet 28. juni 2007 Innom og setter mine spor så dagboken kommer på mine innlegg. Morsomt lesing så langt. Du ble sykemeldt før de 12 uker har gått. Når fortalte du det på jobben? Og når til venner og familie? takk for sporing her Ja, jeg ble sykmeldt tidlig først pga ekstrem kvalme/oppkast. De på jobben hadde en mistanke tidlig da jeg ble fryktelig oppblåst og "magen" ble over natten stor. Er tynn så jeg kan love deg at det lyste gravid av meg. Fortalte det til ledelsen, spilte med åpne kort. Ikke noe som er likere enn det. Kollegaer har jeg ikke sagt noe til enda men jeg hører at det snakkes i gangene. Til familien så fortalte vi det nesten med en gang vi fant det ut selv. Bare koselig egentlig, og skulle det skje at vi mister så er det greit å ha familien som kan trøste.
angelou Skrevet 28. juni 2007 #71 Skrevet 28. juni 2007 Da kan vi ha nedtelling litt sammen da, jeg teller ned til 3D UL den 21.august Betyr det at du skal ha UL når du er rundt uke 20? Da kan det jo hende du har kjent liv allerede også, jeg er 20+0 idag og har kjent masse liv :rødme: Bare å glede seg, DET er stas det
Litjmor Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #72 Skrevet 28. juni 2007 :kaffe: Trøtt i dag, sambo dro nettopp til jobb. Trøtt og dårlig var han Vi var på konsert i går og det ble vel en pisl eller 2 for mye for min kjære. Han innså i dag at han ikke lenger er så ung og ikke tåler han å drikke alkohol lenger , det er inntil videre, til neste gang..... Vel, dher sitter jeg helt alene sammen med Hunden vår da og prøver å blitt mer våken. Har tatt en liten kopp kaffe, det er så godt med kaffe! Har kjøpt inn en del utstyr som trengs for at jeg skal kunne klare å pusse opp et gammelt møbel vi har. Siden jeg er sykmeldt så får jeg kose meg med ting jeg liker å gjøre Så på agendaen i dag er å strippe en gammel skjenk for gammelt maling, skal finne frem arbeidsmasken og sette i gang.... Formen er fin egentlig, som tidligere sagt finnes det ingen symptomer på at jeg er 15+2. Det er en litt ekkel følelse men trøster meg med at jeg verken har noe blødning eller smerter som tyder på at noe annet har skjeddd. Så frem til UL den 1.aug er jeg fremdeles gravid
Hildegard Skrevet 28. juni 2007 #73 Skrevet 28. juni 2007 Husker det var så usannsynlig spennende å vente på den ultralyden! Nesten som en julaften ! Går bra med magen her, hun har ikke snudd seg foreløbig. Hun ligger på tvers med ryggen ut, kjenner masse spark mot ryggen og liksom i rompa. Må trekke en jeksel neste tirsdag, det gleder jeg meg IKKE til...
Karius Skrevet 30. juni 2007 #74 Skrevet 30. juni 2007 Hei, hvordan ble skjenken - fin eller? Oj, nærmer seg ordinær ul for dere - heldiggriser! Ha en fin, fin helg!
Litjmor Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #75 Skrevet 2. juli 2007 Ingen fin start på uka. Begynte å blød litt i går kveld og blødde igjen i morges. Ingen taktvis smerter men føler sammentrekninger rundt magen og rygg. Har ikke ringt legen enda fordi blødningen har stoppa, kvier meg litt for å være helt ærlig. Skal ringe i morgen om det skjer igjen, inntil videre får jeg bare ligge på sofaen og ta livet heeelt med ro .
angelou Skrevet 2. juli 2007 #76 Skrevet 2. juli 2007 Uff da Skjønner at du blir bekymra. Er det friskt blod da? Friskt, tyntflytende blod er som regel ikke noe farlig. Sikker på at du ikke skal ringe legen da
Litjmor Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #77 Skrevet 2. juli 2007 Uff da Skjønner at du blir bekymra. Er det friskt blod da? Friskt, tyntflytende blod er som regel ikke noe farlig. Sikker på at du ikke skal ringe legen da Blør ikke lenger, så vi avventer litt med å ringe. I går var det friskt og tyntflytende, men i dag var det mer bruntlig først så friskt. Trøster meg med at det bare er fordi jeg har foranliggende livmor og at det er en slimhinne som har blitt sprengt. Skal på kontroll på fredag uansett så vi får vente til da.
angelou Skrevet 2. juli 2007 #78 Skrevet 2. juli 2007 Slimhinnene er veldig skjøre nå, så hvis det bare er litt så skal du nok helt sikkert ikke bekymre deg. Hvis du blør friskt en dag kan det ofte komme ut litt brunlig dagen etterpå, rester... Håper det gir seg, vet hvordan det er å bekymre seg
Litjmor Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #79 Skrevet 2. juli 2007 Husker det var så usannsynlig spennende å vente på den ultralyden! Nesten som en julaften ! Går bra med magen her, hun har ikke snudd seg foreløbig. Hun ligger på tvers med ryggen ut, kjenner masse spark mot ryggen og liksom i rompa. Må trekke en jeksel neste tirsdag, det gleder jeg meg IKKE til... bare 30 dager igjen om jeg ikke tar helt feil, og jeg synes jeg har vært flink med tålmodigheten. Har noen dager tenkt at; nei i dag ringer jeg Medicus og bestiller privat UL... meeen tror jeg har lagret endel tålmodstuber nok til å vente smører som bare det! Når er termin din egentlig? Håper hun snur seg snart, og gjør det helt sikkert. Vettu, var hos tannlegen like før jul med en ond tann som viste seg å være ødelagt og måtte rotfylle. Husker jeg gråt fordi jeg har sånn tannlegeskrekk, meeen de var så flinke og kjente ingen ting. Satt bare å ventet på smertene og vips så var det hele over. Hei, hvordan ble skjenken - fin eller? Oj, nærmer seg ordinær ul for dere - heldiggriser! Ha en fin, fin helg! Du.. skjenken blir fin den. Frykten for at det var flere lag med maling ble en smule liten når jeg skrapte av det første laget. Det var jammen enkelt og snart skal den beises antikkbrun. Det blir sååå fint her til slutt. Slimhinnene er veldig skjøre nå, så hvis det bare er litt så skal du nok helt sikkert ikke bekymre deg. Hvis du blør friskt en dag kan det ofte komme ut litt brunlig dagen etterpå, rester... Håper det gir seg, vet hvordan det er å bekymre seg Det har heldigvis gitt seg og den lille ga meg et livstegn tidligere i dag da jeg drakk et glass med sjokomelk. Kjenner ikke noe spark men det blir en slags aktivitet bare minutter etter jeg inntar noe med søtstoff i bare artig egentlig. Er ikke lenger bekymret, men klart man får en støkk i seg. Takk for beroligende ord idag angelou Det er så fint her når vi bryr oss om hverandre.
Litjmor Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #80 Skrevet 2. juli 2007 kjeder meg litt nå, sambo har tatt med bissevoffen ut for å jogge seg en tur. Så er det bare å spise middag før han haster videre til Lerkendal. Fotballkamp idag Så har vi tirsdag, onsdag og torsdag og vips så er det helg og sambo drar atter en gang fra meg igjen. Han skal nordover og kjøre motorsykkel på bane en hel helg. Gjør meg egentlig ingenting at han drar, det er bare det at jeg er så forelsket :rødme: , og kommer sikkert til å savne han som f... Det å gå som en hormonbombe gjør ikke ting lettere heller Vel, på en annen side så gleder jeg meg til å være alene hjemme. Skal leie film, dra ut å spise middag sammen med bestevennina mi og gjett en gang til? Jepp, lage meg god mat og spis som jeg aldri før at spist Er ikke så glad i godteri men mat, åh jeg kunne spist og spist.... Dæven det er deilig å være gravid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå