Gå til innhold

Vårt første barn

Litjmor

Anbefalte innlegg

Åh, endelig er det vår tur.

Vi har snakket en stund nå om barn, men å snakke om ønske om et barn og det å faktisk starte med prøvingen er to forskellige ting.

Men nå er vi her og vi gleder oss mye.

Endret av Litjmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen som prøver :klem: . Det er en kjempespennende tid, og en utrolig spennende avgjørelse å ha tatt, det å bestemme seg for at "nå vil vi".

Lykke til som prøver, og jeg ønsker deg at prøvetiden må bli kort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Tusen takk Belle!

Vi gleder oss veldig mye sammen om dette.

Er bare så ufattelig glad for at det endelig kan være vår tur til å få barn, skal si at det er etterlengtet og ønsket sterkt.

Vi tar en dag om gangen og skal nyte tiden fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, snart langhelg i gjen og jeg gleder meg bare til å sove og kose meg med min kjære.

Har i dag bestilt eggløsningstestere og graviditetstester.

Vet at dette kan ta sin tid og vi må smøre oss med tålmodighet, ikke lenge siden jeg sluttet med pillene heller.

Skal ut på handel i dag og må kanskje invistere i en tålmodtube samtidig :)

Vel, nyttårs aften i helga.

Gleder meg til det nye året som kommer, mye hendte meg i året som snart er omme og håper med dette at det hender mye godt for oss alle i det nye som kommer.

Godt Nytt år til alle her på forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Hei hei, og :velkommen: som prøver :) Det er kjempespennende å ha tatt den avgjørelsen om at en nå faktisk skal prøve å bli en større familie. Håper prøvetiden blir kort for deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år alle sammen!

Pga av at jeg ikke har internett hjemme så er det lite med oppdateringer her. Men prøver å kikke innom mens jeg er på jobb.

Mensen kom lørdag, taklet dessverre ikke det så veldig bra.

Jeg vet at dette kommer til å ta tid, men når man ønsker så fælt så.... :sur:

Tilbake til jobb og tilbake til hverdagen... i grunn veldig godt synes jeg.

Er litt lei av jul og alt av mat og drikke. Vil bare spise vanlig mat nå.

Takk for lykke ønskninger til alle som har vært her.

Og når jeg får internett hjemme skal jeg bli flinkere til å titte innom dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så koselig!! Hvor gamle er dere?

Sambo og jeg blir også prøvere dette året.. men vi vil vente til sommeren/høsten av praktiske årsaker.. Men klaffer det før, så klaffer det.. har vært 4 uker uten prevensjon! *spennende*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia TsS!

Vi har snakket om barn en gangske god stund, og det fantes ingen tvil om at sambo var den jeg ville ha barn sammen med. Det fant vi ut om hverandre nesten med det samme vi ble sammen.

Han fyller 32 år om drøye 3 måneder og jeg blir 28 om et par mnd.

Vi har ikke vært sammen veldig lenge, har begge en god jobb.

Begge har vel levd "livet" en stund nå og da vi ble sammen var det jo seriøst med en gang.

Gleder oss.

Spennende tid vi har foran oss nå TsS... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuusen takk for fine oppmuntringer fra dere alle.

Noe er i ferd med å skje kjenner jeg men det kan være noe psykisk også. Ønsker det så mye.

Kjenner meg veldig oppblåst og har mye luft.

Håper jo at det jeg kjenner er smerter fra en spire :)

Jeg sååå i hundre, men må jekke meg litt ned. For hva om det ikke klaffer denne gangen. Vi har vel ikke prøvd så lenge heller men har hatt en ubeskyttet sexliv i snart 5 mnd.

Ønsker oss et barn veldig mye.

Sambo lå i sengen i går kveld og tenkte at det ikke kunne være noe i veien å sjekke fruktbarheten vår. Bare for å få det overstått.

Er det noe lurt egentlig? Mener jo at det må gå bra, vi er jo friske begge to. Men klart om det ikke klaffer for oss i løpet av året så må vi få oss sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, hverdagen er her igjen.

Helga den var koselig, godt å slappe av.

EL i dag, men kjenner ikke noe spes. Kjente derimot mye i helga.

Det var så ondt at det var så vidt vi kunne gjennomføre sex.

Håper på det beste.

Teller dagene for når jeg kan ta en test, litt tungt for en utålmodig sjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå er det bare 10 dager igjen til testedag.

Har i den siste uka bare kosa meg med min kjære. I den forbindelse testet EL og den kom når den skulle. Det som gjør meg så forvirret er at jeg har testet positiv EL i 5 dager. Og det er ikke snakk om en svak strek men en gangske klar en. Like klar som kontrollstreken.

Noen som har noen formening om det? Satt pris på det i alle fall.

IKM den 26.januar

Hvis mensen kommer da så er begynner vi i PP4.

Håper jo at jeg har en spire i magen da.

Noen uvanlige ting som jeg har lagt merke til er:

Den ene puppen min klør, og at det kommer sånne støtvis smerter i nedre del av magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig snart helg igjen... og bare 7 dager igjen til IKM.

Prøver liksom å ikke tenke så mye på det men kan ikke la være heller. Har tatt meg en pause i jobbingen så jeg kunne lese KG litt.

I dag har jeg vært litt småkvalm og prøver å innbille meg at jeg mulig bare er sliten og gleder meg til helg. Har hatt lange dager denne uka.

Men det høres så teit ut hvis jeg tenkte høyt ... "du er ikke gravid, annen grunn for kvalmen" puppene er ømme fordi du snart venter mensen". Jeg vet at det ikke er positive tankegang men orker rett og slett ikke å ha forventninger.

Vi får ta det som det kommer. Uansett er jeg bare happy for at vi endelig er i gang!

Ha en riktig fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og :velkommen:

Så spennende da.Kansje sitter det en spire hos deg allerede.Føler det på meg at du er en av dem som det går fort med. Får håpe jeg har rett da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh så koselig med besøk i dagboka mi.

Skal prøve å notere ned noen ord om hvordan formen er frem til IKM.

Det som er litt paradoks er at jeg ikke husker hvordan det var med formen sist jeg hadde mensen.

Så hvis jeg har noe å se tilbake til er det lettere å slå fra seg tanker og forventeninger man eventuelt får.

Lørdag ble jeg omentrent sofaliggende, plagdes mye med kvalme. Var en snartur på besøk hos sambos foreldre men det ble en kort visitt. Holdte på å kaste opp og ble veldig blek. Så vi dro hjem. Sambo dro ut og kjøpte baconchees burger til oss, fikk den ned men like kvalm fremdeles. Det ble seint før jeg kom meg i form i gjen.

Søndag var formen veldig bra. Slappet av.

I dag kjenner jeg en slags murring... og brystene er sprengte*notere*

Så til helgen kommer enten mensen eller så er det en spire som setter sine spor... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager igjen til IKM, er litt spent.

Formen er bra bortsett fra å føle meg som en zombi... er så trøtt!

I går sovnet jeg på sofaen igjen og ble vekt klokken 22.00 men klarte ikke å våkne med det samme.

Klokken ble vel halv 23 før jeg kom meg opp og ryddet etter middagen. Gikk rett til sengs og sovnet tvert :)

Har ingen magesmerter eller murringer men puppene er ømme.

Skal gå gjennom økonomien i dag og finne ut hvor mye vi må spare til innkjøp av div babyting som vi ikke har mulighet til å arve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en test i går og mener å se en svak strek.

Skulle ønske at jeg aldri gjorde det for nå er jeg enda mer forvirret....

Formen er bra, ikke kvalm eller uggen i det hele. Derimot har jeg en matlyst som ikke ligner makan. Tror man ikke har smakt mat før :legrine:

Brystene mine er sprengte og ømme, så når jeg springer ned trappene her på jobb må jeg holde på de, bare når ingen andre ser :)

Sambo bermerket det i går kveld at jeg har fått større bryster, "de er jo langt mer enn håndfull nå" :ler:

Jeg vet at vi er forskjellige og at jeg ikke trenger å ha de klassiske symptomene, ønsker i grunn å ha det for å roe meg litt. For nå når jeg ikke kjenner noe der nede har jeg en stor tvil. Venter mensen på fredag, det er det som er så rart... at jeg ikke har mer murringer og smerter nå i disse dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...