Gå til innhold

INTERIØRDILLA?


Leo

Hvilket interiørmagasin er din favoritt?  

  1. 1. Hvilket interiørmagasin er din favoritt?

    • Bonytt
      5
    • INTERIØR Magasinet
      5
    • Elle Interiør
      3
    • Bo Bedre (Dansk)
      1
    • Elle Decoration (Engelsk)
      1
    • Maison
      1


Anbefalte innlegg

Jeg har "dilla" på interiør og kjøper et lass med interiørmagasiner hvert år. Stilen i de forskjellige magasinene varierer imidlertid en del og det hadde vært morsomt og høre om det er andre her med samme interesse og hvilket magasin som er deres favoritt. Har forsøkt å holde meg til de bladene som er relativt lett tilgjengelige, men vil gjerne høre om det hvis det er noen som har andre favoritter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stemte på Bonytt fordi jeg abonnerer på bladet. De siste årene har jeg kjøpte temmelig mange interiørblader i tillegg. Men nå som vi har flyttet inn i det nye huset og alt er ferdig inni, så har jeg bestemt meg for å si opp abonnementet på Bonytt og konsentrere meg om hagen i stedet. Når jeg får litt bedre tid så skal jeg ta en tur og se om det er noen fine magasiner om hager, planter, ol ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abonnerer på Bonytt! Andre interiørblader kjøpes mer sporadisk - kan tenke meg at jeg kjøper 4 - 6 interiørblader i året utenom Bonytt.

Syntes Bonytt er stort sett bra og alsidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjoeper mest utenlandske blader (tilfeldig).

Synes at de norske er daarlige! Fryktelig lite motiverende for meg.

Jeg liker aa skape selv, ikke kopiere trender og kjoepe dyre ting.

Men interioerdilla har jeg likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg abonnerer på Bonytt, men synes nok kanskje Interiørmagasinet er vel så bra. Kjøper til tider alt for mye blader, men er på avvenning nå (Nyttårforsett...) Går fint å låne på biblioteket også.

Jeg synes Bo Bedre er veldig bra, og det svenske Ressidence (riktig stavet?). ER ikke så glad i typisk engels stil, så de engelske styrer jeg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er at jeg blir så fryktelig frustert av f.eks. engelske blader. Når jeg finner noe jeg bare ha, så er det selvfølgelig ikke mulig å skaffe i Norge :evil:

Synes vel også at Bonytt og Elle er de beste av de "norske". Disse bladene viser flere forskjellige stilarter og ikke kun "ferdikjøpte" interiører i høyeste prissjikt. Interiør Magasinet synes jeg viser for mye "loftsleiligheter på Manhattan og Frognervillaer på 400 kvm." hvor interiørarkitekt så&så har fått frie tøyler og endt opp med det jeg kaller "Ralph Lauren"-stil.

Ellers er jeg til dels enig med Lea; Et vellykket interiør kan ikke kjøpes som en ferdig pakkeløsning - det må skapes. Jeg synes det er gøy både å kjøpe god design (Jeg definerer god design som en kombinasjon av form og funksjonalitet som "gir" meg noe) og å skape den selv. Ofte er det lite som skal til. Det som er utfordringen min er at jeg er en smule schizofren sånn rent smaksmessig; I det ene øyeblikket kan jeg ikke få nok klassisk, stram design og i det neste er det "gull & glamour" som er tingen. Man kan si at jeg sliter litt med å finne kombinasjoner som gjør det mulig å forene mine to stilmessige personligheter.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abbonerer på Maison (noe min kjære har gjort i mange år) og Elle interiør. Kjøper ofte Bo Bedre. Har endelig fått igjennom å avslutte forholdet til Maison,- er ikke noe blad med innhold som står i stil med vår økonomi.

Er ikke avhengig av inspirasjon for at ideene skal sprenge hjernen min... :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå skal det jo sies at siden Interiørmagasinet ikke er min favoritt, så blir det ikke innkjøpt så ofte. Liker jo ikke denne litt "shabby" gammeldagse stilen jeg da... (Passer så dårlig i min urbane leilighet fra 2002 synes jeg).

Heldigvis har vi forskjellig smak! Det hadde jo blitt veldig kjedelig ellers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Bonytt er ganske bra. Moro å se forskjeller/likheter når de presenterer en dyr og en billig variant med nesten like møbler.

Bra med tips og inspirasjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slugger

Det fine med bonytt er at de har relativt virkelighetsnære prosjekter for meg og min økonomiske situasjon. Jeg synes også jeg finner mer om planløsning og de mer tekniske tingene der, og ikke bare design. Ellers irriterer jeg meg alltid over at teksten i noen av reportasjene, også i bonytt, er så fulle av fraser og standardutsagn om design og interiør, noe som gjør det litt forutsigbart å lese. Og det er virkelig mange relativt like hus og leiligheter her i verden. Sjelden en stor leseropplevelse, altså, men fine bilder og nyttige opplysninger. Så jeg klarer nok ikke å slutte med det...

slugger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interiørmagasinet er min favoritt. Abbonerer på Bonytt, og kjøper hvert nummer av Interiørmagasinet. I tilleg kjøper jeg 3-4 andre interiør magasin i måneden. Min store lidenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp! Har vært i kontakt med dem også og maken til fantastisk kundeservice har jeg aldri opplevd! Lampene var dyre, men det var fremdeles et godt stykke igjen til "Expo-Nova"-priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NastyNice

Jeg må nok si at jeg er veldig lite interessert i noen av de nevnte bladene. Synes absolutt ikke de nordiske interiørbladene er verdt å bruke så mye penger på. Alt som står i bladene får man gratis fra nettet. Jeg er forresten kjempe interessert i interiør og håper å utdanne meg innen dette.

Men uansett, kjøper ikke nordiske interiørblader. Surfer heller på nettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant synspunkt NN! Det er vel ganske mye et spørsmål om hvilken stil man liker og selv må jeg si at jeg foretrekker den nordeuropeiske stilen og da finner man jo naturlig nok mest om det i bl.a. de nordiske bladene.

Har også funnet mye fin inspirasjon på nettet, bl.a. fra Italia og Spania. Problemet er bare at de løsningene de presenterer ofte passer dårlig til vårt nordiske lynne og livsstil. Mitt inntrykk er at vi bl.a. er mye mer opptatt av funksjonalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "lagrer" ting jeg ser oppe i hodet jeg.

Bruker også digital-kameraet flittig hvis jeg har anledning.

Er opptatt av å plukke ut ting jeg umiddelbart liker for så å gjenskape det jeg kan. Blander gjerne stiler.

Har en egen mappe på PC-en med bilder jeg har tatt selv eller hentet fra nettet.

Det er nok smak og behag dette med stiler.

Synes at de norske bladene er elendige.. for mye reklame og designer-møbler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...