Gå til innhold

Legolas eller Aragorn?

Hedda-78

Legolas eller Aragorn?  

2 stemmer

1. 1. Legolas eller Aragorn?

• Legolas
      17
    • Aragorn
      25

Anbefalte innlegg

Jeg synes også at det er et veldig vanskelig valg. Legolas er veldig vakker, mens Aragorn er veldig barsk. Så hva er mest sexy? Liker både barske og vakre, så tja... vanskelig å si.

Og Legolas femi? :o Er man femi fordi man er vakker, slank og grasiøs?*lukter litt homofobi synes jeg*

Men verken Orlando Bloom eller Viggo Mortensen er like pene IRL. Det er litt skuffende :ler:

Bildene var litt dårlige; fant to bedre her:

Legolas

Aragorn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tror vel det er få skuespillere som gjør seg like godt IRL som på film, men gjør det noe da. jeg liker de for de karakterene de er i filmen, greit det er sikkert kjekke karer og se på ellers også, men er de like heroiske og snille??

Vel jeg klarer fremdeles ikke og velge hel, stemte på Legolas så da får jeg helle litt i hans favør. synes ikke han er femi jeg da, synes det trengs litt mer for det er og var en slank lyshåret alv, som er veldig flink med pil og bue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Legolas femi?  :o  Er man femi fordi man er vakker, slank og grasiøs?*lukter litt homofobi synes jeg*

Siktet du til meg her, så jeg få sagt at JEG er iallefall

IKKE en homofob... :hoho:

Dessuten så ser jeg det ikke som noe minus å være femi..

Så det så..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orlando Bloom(Legolas), selvfoelgelig!!! Har vaert betatt av han siden jeg saa han i Midsomer Murders for noen aar siden...

*SUKK*

Har til og med kjoept meg en lifesize papp figur av Legolas(sammen med Gimli da...) som staar i stua...

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og Legolas femi?  :o  Er man femi fordi man er vakker, slank og grasiøs?*lukter litt homofobi synes jeg*

Herregud, så barnslig! Det må da gå an å si at man ikke liker femi gutter uten å bli beskyldt for å ha homofobi?! Jeg foretrekker rett og slett mer barske og mandige mannfolk, akkurat som du sikkert foretrekker noen egenskaper framfor andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orlando Bloom(Legolas), selvfoelgelig!!! Har vaert betatt av han siden jeg saa han i Midsomer Murders for noen aar siden...

*SUKK*

Har til og med kjoept meg en lifesize papp figur av Legolas(sammen med Gimli da...) som staar i stua...

:oops:

Hva ?

Var han med der ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så barnslig! Det må da gå an å si at man ikke liker femi gutter uten å bli beskyldt for å ha homofobi?! Jeg foretrekker rett og slett mer barske og mandige mannfolk, akkurat som du sikkert foretrekker noen egenskaper framfor andre.

Det handler ikke om man liker gutter med feminime trekk eller ikke. Jeg sier ikke at det er galt, om en ikke blir seksuelt tiltrukket av en mann en synes er femi.

Jeg synes at når folk drar altfor raske slutninger, så har det som regel en grunn av at man er fordomsfull. Når folk snakker om femi her, så ser jeg for meg en mann som oppfører seg som en kvinne (ala Ricki Lake homofil gutt). Jeg har det vanskelig å se at Orlando Boom som Legolas er femi. Med en gang folk synes at menn er femi fordi de ikke ser ut som overmuskuløs, svettende, skitten og skjeggete mann (ala Die Hard - Bruce Willis - type) så synes jag at man har et litt snevert syn på manndom. Man har låst seg fast i et veldig trangt kjønnssystem.

Her blir altså kjennetegnene vakker, slank og grasiøs blitt sett på som feminimt. Jeg synes at disse kvalitetene kan gutta ha, uten at de er mindre "mann" for det. Men om man synes dette er feminime trekk, så forstår jeg det. Vi lever jo i et veldig kjønnssterotypisk samfunn. Men karakteren Legolas har vel andre trekk som er vel mer "mannlig" også? Hvorfor blir disse maskuline tekkene automatisk overkjørt av de feminime trekkene?

Det neste er at man tar en annen stereotyp: har man noen feminime trekk så er man homse. Det finnes da menn som er "femi" uten å være homofile! Og det finnes homofile som ikke er "femi". Dessuten liker jeg ikke ordene femi og homsete, fordi jeg synes de er veldig negative ord. Føler som oftes at når disse ordene blir brukt, så er det for å beskrive noe som er uønsket og smakløst.

Noen av dere burde kanskje sett filmen Billy Elliot, så hadde dere kanskje forstått litt hvorfor det ikke er så bra å generalisere slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ?

Var han med der ??

Ja, da han akkurat hadde fått tildelt rolle i Ringenes Heere, så ble han spurt om å spille i Midsomer Murders. :P Han spilte Peter Drinkwater i episoden(e) kalt Judgement Day, som ble spilt inn i 1997, men ble vist først ifjor? på TV2. Men det er han som blir drept, så han er ikke så mye med. Men de hadde noen Ringenes Herre finurligheter i episode to, som nok var myntet på at han skulle spille i Ringenes Herre.

Denne episoden ble altså sendt på TV 2 lørdag 21. september 2002 klokken 21.30. I England tror jeg den ble sendt 29. Januar 2000. Her kan du lese om kvinnebedåreren Peter Drinkwater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da han akkurat hadde fått tildelt rolle i Ringenes Heere, så ble han spurt om å spille i Midsomer Murders. :P Han spilte Peter Drinkwater i episoden(e) kalt Judgement Day, som ble spilt inn i 1997, men ble vist først ifjor? på TV2. Men det er han som blir drept, så han er ikke så mye med. Men de hadde noen Ringenes Herre finurligheter i episode to, som nok var myntet på at han skulle spille i Ringenes Herre.

Denne episoden ble altså sendt på TV 2 lørdag 21. september 2002 klokken 21.30. I England tror jeg den ble sendt 29. Januar 2000. Her kan du lese om kvinnebedåreren Peter Drinkwater.

Takk, takk Melian! Det var akkurat det jeg hadde tenkt og skrive som svar til Jinx!

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legolas. :P

Han er alv, han har verdens snilleste øyne, han har mye bedre våpenkontroll enn Aragorn som bare vifter hit og dit med det han måtte ha for hånden... :ler:

Og, ja han virker mer hygienisk enn Aragorn. Jeg synes bare ikke møkkete menn er noe sexy... :ler:

I RL synes jeg ikke noen av de har noe spesielt ved seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får ikke bestemt meg....stemte aragorn, men får vel si det slik....Legolas er innmari snacks når han får av seg parykken og blir "real" :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aragorn er jo bare sexy da..i allefall i filmen..ikke i RL.

Legolas er jo også søt,men som andre her har skrevet han er bare en gutt som minner meg om broren min.

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk, begge deler :sjarmor:

Må si jeg er veldig misunnelig på alle dere her som tydeligvis kjenner disse gutta i RL :blunke:

(jeg stemte på Aragorn da, han er barsk og kjekk, men Legolas er jo veldig peeeen da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...