Gå til innhold

"gode koster"

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Ja, slike børster varer virkelig nesten evig hvis man er flink til å passe på dem. "Å passe på" børster betyr å vaske dem regelmessig, d.v.s. ca. hver 14. dag (Om man bruker Sunlight, Zalo eller sjampo spiller nok liten rolle, det viktige er at såpen løser opp fettet som finnes både i huden og produktene, men det er viktig å passe på at såpen skylles ordentlig ut). Når de er vasket må børstene settes/legges slik at de beholder formen mens de tørker. Når børstene ikke er i bruk/transporteres bør de oppbevares slik at de ikke slites/ødelegges. Du kan f.eks. ha dem i et spesialetui, legge dem adskilt på en egen hylle i baderromsskapet eller sette dem med busten opp i f.eks. et tannglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker kost til øyenskyggen også - ser at dere anbefaler svamp... Jeg har forsøkt å bruke svampene som følger med, men får det ikke pent - det blir liksom kanter. Finnes det svamper som er bedre? Når jeg bruker kost i øyeskyggen virker det som om jeg bruker den opp mye fortere - den "drysser" liksom i etuiet også (det er IKKE billigmerke).

Tar i mot tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svampene som følger med øyenskyggene er alt for små (For kort "skaft") og dårlige at det eneste de egentlig egner seg til er å fylle det rommet som er laget for dem i esken.

Synes også at det som regel fungerer best med svamp. Kjøp en svamp som er festet på et skaft slik at den kan holdes i et blyangrep. (Se et av Millas innlegg lenger opp her). Har for så vidt ikke oppdaget noen forskjell på dyre og billige av disse (Bortsett fra at de dyre varer lenger siden limet som fester svampen til skaftet er av bedre kvalitet og overlever gjentatte runder med rengjøring...), så det burde gå greit å kjøpe en til 19,90 på H&M. Når du har lagt på øyenskyggen toner du ut evt. "kanter" og overganger med en trekantsvamp eller en bommulspad/dott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg legger skygge bruker jeg først en kost til highlighter/lyse skygger og svamp-applikator til mørke skygger (det drysser mindre om du bruker disse). Til slutt bruker jeg en lys skygge og kosten igjen til å jevne ut kantene og tone ut skyggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...