Gå til innhold

"gode koster"

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

til hva skal man bruke disse kostene som mange av dere skriver mye om at det er viktig å ha god kvalitet på??

jeg legger foundation med fingrene, pudder med "puten" som følger med i esken, øyeskygge og rough legger jeg også med børstene som følger med...

hva burde jeg gjøre annerledes..?

hilsen uvitende... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er som regel veldig vanskelig å få et kledelig resultat med de kostene som følger med rouge. de er bare altfor små. en god, kraftig børste kan du bruke både til rouge og pudder.

ellers er det ikke noen grunn til å overdrive kosthysteriet. kanskje du vil prøve med en latexsvamp for å jevne ut foundation, men den kan godt påføres med fingrene først. tar du en forsiktig runde med svamp etterpå får du vekk det som er overflødig.

det er ikke nødvendig å kjøpe rådyre koster, du får helt brukbar kvalitet på h&m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

De knøttsmå kostene som føler med øyeskygge kan du bare kaste. For en perfekt make-up trenger du skikkelige koster i blyanstørrelse som ligger godt i hånden. Mine favoritt er Bobbi Brown men har også koster, svamper og pensler fra Clarins og Lancome.

Kostene bør ha bust i naturhår, ikke syntetiske som du får på H&M ol.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foundation legger også jeg med fingrene men jeg bruker en skumgummipute til å jevne ut "overganger" med. (Slike puter har som regel trekantform og kan kjøpes billig på f.eks. H&M).

Kostene som følger med f.eks. rouge er for små/dårlige. Til dette bruker jeg derfor en middelsstor, rund kost med langt skaft.

Til øyenskygge bruker jeg en liten svamp med skaft. (Disse kjøper jeg billig på H&M og kaster etter hvert). Både rouge og øyenskygge jevnes ut med samme type svamp som jeg bruker til foundation. Til øyenskygge har jeg også en liten flat kost.

Selv foretrekker jeg løst pudder/kuler og bruker derfor en stor kost til å legge dette på (À la barberkost).

Pudder-, rouge- og øyenskygge-kost har jeg kjøpt i et parfymeri og de kom på ca. 1.000 kroner til sammen. Årsaken til at de er så dyre er at de er laget i naturhår (Som regel mår) og ofte er håndlaget. Med riktig vedlikehold (Regelmessig vask med sjampo er viktig!) har du dem til gjengjeld "resten av livet" siden de er uslitelig. Syntetiske koster er billigere, men disse blir ødelagt av vask og har en tendens til å bli "klumpete" med påfølgende dårlig resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
du får koster i naturbust på h&m.

Er det ikke på tide å gi opp nå Ivanka- de fleste har fått med seg at du følger der vinden blåser. I en tråd snakker du nedsettende om Biotherm, så i en annen tråd er Biotherm bra... også er det Dermalogica du går løs på. Innrømm det, du har ikke peiling på hva du snakker om og det tror jeg de fleste begynner å få med seg.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har full peiling på koster, takk. en del av utdannelsen min innebar akvarellmaling, og for å få til noe som helst med akvarellfarger, er du pokka nødt til å skaffe de beste kostene du har råd til. og for å klare det, må du være ganske godt oppdatert når det gjelder kostkvalitet. så, for å si det kort: jeg har utdannelse i koster. jeg vet hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg ser ikke noe poeng i å diskutere dette videre. Akvarellmaling og make-up er overhodet ikke det samme og du motsier deg selv absolutt hele tiden.

Til deg som startet denne tråden- gå til ett pafymeri og skaff deg noen blyantstore øyeskyggesvamper, samt en god kost til rouge og en til pudder (ikke bland disse to).

Det er mye useriøse brukere her på KG som liker å ødelegge for dem som faktisk vet hva de snakker om. Dessverre!

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, vi vet alle at du er ute av stand til å innse at du tar feil og da hakker du løs alle vegne. ta deg sammen. du er ikke verdensmester i alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg er veldig god på make-up og hudpleietips, samt interiør, jeg VET jeg er god!! Vi har alle våre spesialområder. Tror du en kollega av meg ville gi meg frie hender med leiligheten hans hvis han ikke visste at jeg var flink?

Dagens tips til deg: Foundation skal ikke påføres med malingrulle :ler:

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
var det ikke du som anbefalte noen med grønne øyne å bruke GRØNN øyeskygge? ler så jeg griner.

Og nå leter du febrilsk i gamle tråder for å finne noe dritt ser jeg.

Jo, grønne øyne kan utmerket godt ha grønn skygge men det må være rett nyanse så det ikke blir for sterkt. Tipset jeg gav i går om grønn øyeskygge var til en jente med brune øyne.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt å blande meg i "diskusjonen" her, men siden jeg også har forsøkt kostene fra H&M (Kjøper nemlig ikke svinedyre ting hvis jeg kan få noe like bra til en billig penge 8) ), kan jeg si at disse etter min mening ikke er like bra som de dyre kostene jeg har kjøpt. Vet ikke egentlig hva det er som skjer, men hårene i de billige kostene klumper seg og gir et dårlig resultat på make-up'en. Selv synes jeg de dyre kostene var en god investering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Kostene fra H&M har en tendens til å ta til seg veldig mye av sminken slik at den ikke et lett å legge pent på. Klumper av rouge og pudder på huden er ikke særlig pent.

Men nå har jeg sagt det jeg har å si om denne saken.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det ikke du som anbefalte noen med grønne øyne å bruke GRØNN øyeskygge? ler så jeg griner.

Ivanka:Jeg har mørkebrunt hår, mørke øyenbryn og grønne øyne. Jeg bruker som regel brun, burgunderrød eller grønn øyenskygge. Jeg ser i hvert fall bra ut med det. Det blir litt vel feil å si at ingen med grønne øyne kan bruke grønn øyenskygge. Synes du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Minnie Emmerdale

De fleste har skjønt at Ivanka bare er ute etter å provosere og skrive stikk motsatt av hva alle andre sier for å få oppmerksomhet. Bare la henne holde på så blir hun nok lei av å motsi seg selv.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE som har råd å komme med, har like stor rett til å gi disse rådene.

Om noen kan legge til grunn PERSONLIGE erfaringer med de ulike produktene, enten positive eller negative, så skriv gjerne det.

MEN - Hold dere til reglene http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0 , hold dere innenfor tema, og hold dere for god til å krangle med hverandre om hvem som gir det beste rådet og om hvilke råd som ikke er gode nok.

Når det gjelder persondebatter, så er dette fortsatt ikke ønskelig.

Jeg vil også minne om at det er forumet PERSONLIGE MELDINGER, som skal benyttes til personlige henvendelser.

Orakel - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo: du sier at disse børstene av naturlig hår varer så og si for alltid. Stemmer det virkelig???? :o Så at Bobbi Brown ble nevnt her i tråden, men har det merket kommet til Norge, isåfall hvor kan jeg få tak i de? Er det noen andre som har erfaring med andre merker?

Fant plutselig ut at jeg burde oppgradere litt på børstefronten! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Make-up læreren min har børster han har hatt i snart 20 år. Vet ikke hvilket merke det er, men de er av naturbust og han har alltid vasket dem med sunlight-sepe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...