Gå til innhold

Hvor mange julegaver pleier du og få?

Prinsessepaien

Anbefalte innlegg

Lurer på hva som er vanlig rundt omkring med gaver og sånt... Synes det er så sinnsykt mye gavestyr ute og går..

I vår familie er det bare vi som er nærmest som foreldre og søsken som kjøper til hverandre, også sender vi kort til alle de andre. Også har jeg noen gode venninner jeg kjøper til, og selvfølgelig til kjærsten min.

Hvor mange får du av og hvor mange gir du bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cosmic Girl

Jeg gir til min mann, mine søsken og deres partnere, mamma og pappa, 2 venninner, 1 kusine og 2 fadderbarn.

Jeg får vel flere tilbake, tror jeg. Men jeg har rett og slett ikke råd til å kjøpe til fler, selv om jeg gjerne skulle gjort det.

Synes det er hyggelig å planlegge hva jeg skal kjøpe til de forskjellige, og synes det å gi bort noe jeg tror andre blir glad for er gøy! Er faktisk mer opptatt av å kjøpe gaver til andre, enn det å få selv

Edit: Skriveleif

Endret av Cosmic Girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å gi til kjæreste, foreldre, bror, farmor, fadderunge, to bestevenninner og billig gaver (maks 50 kr oppmerksomhet ) til 5 venner. På alle gaver unntatt så klart til kjæresten står det at gaven er fra meg og han.

Han gir til noen venner, foreldre,mormor, søster, svoger, niese og nevø, på disse står det at gaven er fra meg og han.

Selv syns jeg det er litt vel gavestress, og jeg håper at det neste år kan gjøres en deal at venner kan man la være å gi gave, og heller gi til barna som er eller vil komme. Og når vi får egne barn kanskje la være å gi hverandre gaver, allikavel at jeg tror neppe at kjæresten min vil akseptere det da han elsker å gi gaver.

Tror senere det vil bli mer vanlig å droppe å gi søsken gaver og heller bare til barna deres.

Utenom disse folkene så får jeg også gave fra tanter og onkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper til mamma, pappa og stemor, broren min, morfar, bestevenninna mi og kjæresten min. I tillegg står navnet mitt på gaver fra familien til de to søskenbarna mine, tante og onkel, bestemor og farfar, og fra meg og sambo til svigermor og svigerstefar, svigerfar og svigerstemor, svigerbror og svigerhalvbror, svigermormor og svigermorfar, svigertante og svigeronkel x2.. Alle disse gir gave til meg. Jeg kjøper altså 6 gaver og får tilbake ca 16. :sjarmor:

Endret av ayrabeth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidvandre

Kjøper julegave til mamma, pappa, lillesøster, farmor, mormor, to søskenbarn, tante, onkel, to venninner og kjæresten. Altså 21, pluss litt smått til andre venninner.

Til kjæreste, foreldre, søsken og besteforeldre hadde jeg kjøpt uansett. Søskenbarn + tante og onkel er fordi de ikke har noe annen familie enn oss. De to venninnene har jeg kjøpt gave til siden jeg var 10 og 13år. Så det er bare de mest "nødvendige" jeg gir til, og jeg kommer nok til å få litt fler gaver enn jeg gir.

Endret av Vidvandre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til mamma og stefar, til tre søsken, fellespresang til tantefamilie, fellespresang til tantefamilie 2, til mormor, til stebestefar, til en kompis og til eksforloveden. (som jeg har et godt forhold til enda - sikkert fordi han bor i et annet land. :ler: ) 11 stk, altså. Får like mye tilbake. Brødrene mine gjode det enkelt og greit: de satte inn en hundrings hver på bankontoen min. :ler:

Endret av greensky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir bare til "de nærmeste", noe som betyr: Foreldre og svigerforeldre. ektefelle, 4 søsken og deres ektefeller/ samboere. Mannens to søsken med samboere, 12 nieser og nivøer, 4 barn, 4 veninner, 3 kolegaer tror det blir sånn ca 40 gaver. Får fra de samme som jeg gir til. Det forklarer jo hvorfor desember er en dyr mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir til mannen og våre to barn, en ensom onkel som ingen vil vite av, datter til en venninne, mine svigerforeldre og tre tantebarn.

Selv får jeg noe kult barna har laget på skolen og i barnehagen, og noe fra mannen min. (Håper jeg. :overrasket: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir til mamma, pappa, bestefar og 2 venninner. Så står navnet mitt på pakker familien gir bort til 8 tanter/onkler på pappas side, 1 tante på mammas side, og mange andre mennesker jeg ikke husker. Får igjen av alle disse, så får ganske mange julegaver på julaften.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til familiemedlemmer (6), til mannen. til et barn, til en venn pluss to små oppmerksomheter til hjelpsomme naboer. Får vel det samme tilbake, pluss hilsen fra jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt til mamma, pappa, bestemor, 1 kollega, 5 venninner. Jeg får av 3 tanter og 2 onkler, gammelonkel, bestemor, 3 venninner, 2 venner av familien og en haug av mine foreldre. Så det blir en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...