Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

orkideekspressen har innimellom rimelige turer til thailand..da får man gjerne to dager gratis i bankok på kjøpet. Om du skal reise på sommeren er det jo regntid i store deler av asia, men ikke på bali, for det ligger sør for ekvator..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg foreslår London. Ikke så altfor dyrt, været er bra (faktisk så regner det mindre enn i Norge!) og shoppingmulighetene store. Dessuten kryr det av utesteder, og man kan gå på forskjellige steder hver kveld, uten å tenke på taxi: de fleste busser går døgnet rundt! Og om dagen er det mye dere kan gjøre: shoppe, gå på sightseeing, spise ute, gå i parker... Man kjeder seg aldri der! Har selv bodd i London i 3 uker i september, skal si det var varmere og morsommere enn i Norge! Men hjemlengselen tok meg til slutt, så best er det å dra på en 2-ukers ferie ;)

En liten detalj: Kinobillettene er ganske dyre :forvirret:

Skrevet
orkideekspressen har innimellom rimelige turer til thailand..da får man gjerne to dager gratis i bankok på kjøpet. Om du skal reise på sommeren er det jo regntid i store deler av asia, men ikke på bali, for det ligger sør for ekvator..

Det med regntid varierer svært fra kyststripe til kyststripe, selv i samme land. I Singapore og Malaysia er det lite regn på sommeren. I november til februar derimot, kan det være regn og monsun på østkysten av Malaysia, mens vestkysten er flott. Så skjekk de lokale variasjonene, de kan være store. Har vært i Thailand i oktober, egentlig fortsatt regntid, men vi hadde det flott vi, og hadde bare en dag med et par timer med regn.

Akkurat nå skal det være regntid på Bali, men der er det fortsatt ikke blitt særlige regndager. Klimaendringer også der?

Skrevet

JA jeg har begynt å planlegge sommerferien! Dvs jeg har alltid et par tre planer på gang, men det blir desverre ikke noe av alle sammen.... :)

Slik det ligger an blir det mest sannsynlig tur til Polen, 4 voksne og 6 (!) barn. Målet er Gdansk hvor vi kommer til å leie et feriehus i en uke. Gdansk kan kanskje et alternativ til deg som ønsker å kombinere billig storby med strand? Strendene langs Østersjøen er fantastiske og svært rimelig tilgjengelig for oss nordmenn etter at Norwegian startet flyruter dit.

Etter en uke i den nordlige regionen av Polen, kommer vi til å reise med tog til Warsawa og deretter Krakow (flyr hjem derifra).

• 2 uker senere...
Skrevet

Slenger meg på flere av de andre som anbefaler Malaysia og Bali!

Ellers er jeg enig med Gard at det kan være helt greit å reise til et land selv om det er regntid der, ofte er det nettopp da naturen er vakrest.

Hva med Filippinene? Man kan kombinere shopping i Manila med strandliv på Boracay, Palawan eller Puerto Galera.

Selv reiser vi til Filippinene i sommer, har vært der i regntiden før og synes ikke det er noe problem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...