linky Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 Jeg og mannen har så smått begynt nå å tenke på hvor vi vil reise i sommer(godt å være tidlig ute ) men vi har ingen anelse om hvor vi vil vil reise, har snakket om mange forskjellige plasser men vi er veldig usikre. i år ble det ikke noe reising på oss pga. bygging av hus...osv så vi ønsker oss en skikkelig ferie til neste år(men ikke for dyrt heller da) har dere noen forslag, og gjerne plasser dere selv har vært...? kjekt å høre andres erfaringer og har dere forresten begynt å planlegge ferien allerede nå?
wind-up bird Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 Har dere tenkt på hva slags ferie har dere lyst til å ha da? F.eks: Sydenferie (fin strand, fint vær, ta livet med ro)? Aktiv ferie (sykle, gå på tur, klatre, e.l.)? Byferie?
gard Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 Hei Som allerede nevnt kommer det litt an på hva slags ferie dere ønsker. Min kone og jeg var i Rome ifjor i juli på en liten byferie og det er en fantastisk by. Du kan se et reisebrev med bilder på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm Eller har der lyst på strandferie? Vil dere reise langt? Det er vel ikke den beste tiden for Thailand på grunn av regntiden men jeg har vært der i regntiden selv og det kan være fint det hvis man er litt fleksibel og ikke trenger sol fra blå himmel hele dagen. Fortell litt mer om hva du er på jakt etter så skal vi prøve å hjelpe deg mer.
linky Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2006 Ja, jeg glemte jo å få med hva slags ferie vi ønsker oss... Det vi er ute etter er en ferie der vi kan kombinere muligheten for avslapping på strand (men allikevel ikke en typisk sydenferie) opplevelser som foreks. byliv, shopping og div.andre aktiviteter. med andre ord en "litt av hvert ferie". vi er veldig glade i å oppleve nye ting, vi liker ikke å tilbringe de fleste dager av en ferie på en strand (det har jeg ikke ro i ræva til ) Om vi må reise langt eller ikke, har ikke noe å si...
gard Skrevet 21. desember 2006 #5 Skrevet 21. desember 2006 Hei Hva med Malaysia? Kona og jeg var der i mars: http://gardkarlsen.com/malaysia_kuala_lumpur.htm . Du kan ta noen dager i Kuala Lumpur for å shoppe, sightseeing etc. Og deretter er det lett å komme seg til fine øyer som Penang, Langkawi, Perhentian etc.
Chelsea Skrevet 21. desember 2006 #6 Skrevet 21. desember 2006 Hva med Korsika? Øya har mye å tilby: Fine strender (bl.a. Calvi og rundt), vinområder (bl.a. Patrimonio), koselige byer (bl.a. Calvi, Bonifacio), mer bortgjemte landsbyer, fjellandskap (rundt Corte), bra mat og vin. Jeg anbefaler å reise rundt med leiebil og bo på litt forskjellige steder. Fint å få med seg Nice på fastlandet også.
linky Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 21. desember 2006 Takk for gode forslag. ikke lett dette her, men Gard: er det billig å bo, spise..osv i malaysia? sitter også og lurer litt på hvordan en storbyferie ville vært, har dere noen gode forslag her?
gard Skrevet 21. desember 2006 #8 Skrevet 21. desember 2006 Hei I Kuala Lumpur er det mulig å få bra hoteller til en veldig god pris sammenlignet med norske priser. Og hvis man tar til takke med lokalmat så kan man også gjøre dette veldig billig. Jeg ble selv overrasket da en kompis og jeg besøkte Batu caves i november og vi spiste lunch der. Dette er en av turistmagnetene i KL og vanligvis betyr dette at ting er overpriset eller at man blir lurt. PÅ en liten sjappe bestilte vi hver vår roti (en liten pannekake som man dypper i forskjellige sauser) og hver vår Cola. Prisen for dette måltidet var 5 kroner På Langkawi følte jeg vel at prisene lå generelt høyere på hoteller sammenlignet med f.eks. Thailand men her er det også billig og siden det er en tax-free sone så er også alkoholen billig der. Storbyer....Paris og Roma er flotte byer. Av de mer eksotiske kan vi vel nevne Kuala Lumpur, Bangkok, Dubai (kan bli varmt hvis dere skal dra midt på sommeren) og Cape Town (men her er det midt vinters på vår sommer).
Snart Frue Skrevet 23. desember 2006 #9 Skrevet 23. desember 2006 Hei!! Reis til Florida!! Jeg har vært der flere ganger og det er den ultimate ferie!! Der kan man kombinere det meste, det er fantastiske strender der, byliv og fornøyelser i tillegg til en fantastisk natur! Jeg anbefaler å leie en bil og reise rundt på egenhånd..
linky Skrevet 24. desember 2006 Forfatter #10 Skrevet 24. desember 2006 Hei!! Reis til Florida!! Jeg har vært der flere ganger og det er den ultimate ferie!! Der kan man kombinere det meste, det er fantastiske strender der, byliv og fornøyelser i tillegg til en fantastisk natur! Jeg anbefaler å leie en bil og reise rundt på egenhånd.. ← Ja, høres ut som en fin plass å reise til, men er ikke det veldig dyrt da?
turtlelove Skrevet 28. desember 2006 #11 Skrevet 28. desember 2006 Jeg vil også anbefale Malaysia eller Singapore. Man kan reise til Singapore, være der noen dager og shoppe og kose seg. Så er det mulig å ta båt til både Indonesia og Malaysia for å komme seg til noen flotte strender! Hadde en topp ferie med Singapore som utgangspunkt og strandferie på Tiomand Island.
Gjest Lea Skrevet 28. desember 2006 #12 Skrevet 28. desember 2006 Hva med Kroatia? Vi var innom Dubrovnik i sommer og det var helt fantastisk nydelig der. Men vi ble anbefalt å prøve Split og andre steder litt lenger nord i landet neste gang, ettersom Dubrovnik er den dyreste byen i landet (men prisene er fortsatt en del lavere enn her hjemme altså). Det er både byer, kultur og flotte strender der.
reiseglad Skrevet 28. desember 2006 #13 Skrevet 28. desember 2006 Ja, jeg glemte jo å få med hva slags ferie vi ønsker oss... Det vi er ute etter er en ferie der vi kan kombinere muligheten for avslapping på strand (men allikevel ikke en typisk sydenferie) opplevelser som foreks. byliv, shopping og div.andre aktiviteter. med andre ord en "litt av hvert ferie". vi er veldig glade i å oppleve nye ting, vi liker ikke å tilbringe de fleste dager av en ferie på en strand (det har jeg ikke ro i ræva til ) Om vi må reise langt eller ikke, har ikke noe å si... ← I Barcelona finner du alt du etterspør. I tillegg slipper dere å reise så langt, og leier du en bil, har du frihet til å oppleve mere av Spania.
linky Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #14 Skrevet 29. desember 2006 I Barcelona finner du alt du etterspør. I tillegg slipper dere å reise så langt, og leier du en bil, har du frihet til å oppleve mere av Spania. ← Ja, Barcelona kunne absolutt vært noe. får høre hva mannen sier når han kommer hjem. får sjekke litt priser osv.
Gjest Lea Skrevet 29. desember 2006 #15 Skrevet 29. desember 2006 Barcelona er supert på alle måter.. utenom prisene. Det meste koster omtrent det samme som i Norge (i alle fall på de mest populære stedene). Jeg ville heller ikke blitt der for lenge (4-5 dager er passe). Men det er absolutt verd å få med seg.
Gjest Gjesta Skrevet 29. desember 2006 #16 Skrevet 29. desember 2006 Jeg er enig med Gard! Malaysia er fantastisk! Og noen dager i Singapore er supert!
rroger Skrevet 29. desember 2006 #17 Skrevet 29. desember 2006 Hei der Jeg har lyst å komme med et forslag. Belek, Tyrkia. Dette er en plass som kommer til å passe dere. Her er masse å finne på og prisene er lave på det meste. Planlegger du litt kan du handle på en måte som egentelig betaler hele turen din. Leiebiler er også veldig billig. Lei dere en god bil for ca 1500 pr. uke. Det gir muligheten for å se seg omkring, og her er det masse å se på. Området byr på masse hoteller i luksusklassen for priser som er utrolige for oss nordmenn. Private boliger er også veldig populært. Du kan få store flotte boliger med private basseng hvor du virkelig kan føle at du HAR FERIE. Sjekk ut masse informasjon på: http://www.rentingavilla.com Lykke til.
Generalfrua Skrevet 29. desember 2006 #18 Skrevet 29. desember 2006 Hva med Thailand da.. det er jo riktignok veldig turistifisert, men man kan få billige turer og det er rimelig å leve der. Masse ulike utflukter og kulturelle inntrykk å få med seg.
linky Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #19 Skrevet 29. desember 2006 Takk for alle gode forslag dere har kommet med. tyrkia vil vi ikke til, men sitter og tenker litt på thailand, det har vi gjort en stund. selv om kanskje flybillettene koster litt så er det jo som sagt billig å leve der nede og sikkert masse å få med seg. så vi får bare tenke videre
Gjest Tanita Skrevet 29. desember 2006 #20 Skrevet 29. desember 2006 Anbefaler ikke tyrkia. Egypt, Portugal, Mauritius vil jeg anbefale...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå