anonyma Skrevet 28. desember 2006 #41 Skrevet 28. desember 2006 Hvis du skal ha salat til forrett er jo klippfisksalat veldig godt, og ikke så mektig når det blir servert i små porsjoner. ← Oppskrift? Pretty pliiiis? Er sikker på at jeg så en oppskrift på nett her om dagen, men finner den selvfølgelig ikke igjen.
Nilma Skrevet 28. desember 2006 #42 Skrevet 28. desember 2006 Oppskrift? Pretty pliiiis? Er sikker på at jeg så en oppskrift på nett her om dagen, men finner den selvfølgelig ikke igjen. ←Jeg må innrømme at jeg ikke er kommet så langt som til å prøve å lage klippfisksalat selv, har bare spist det på restaurant. Jeg har smakt en versjon som er ganske lik denne, men der var det brukt cherrytomater, gul paprika og rødløk i stedet for vanlige tomater, grønn paprika og løk, og så troooor jeg at fisken var kokt på forhånd, men sikker er jeg ikke. Kjenner til det med å se spennende oppskrifter, for å ikke finne dem igjen når jeg trenger dem.
Gjest Tyr Skrevet 28. desember 2006 #43 Skrevet 28. desember 2006 Og så har jeg lyst til å forsøke denne vinen til. Den ble anbefalt til and på Apéritif, jeg er generelt sett glad i Rhône-viner, og med mye bjørnebærsmak passer den kanskje bra til sausen? Ellers ser jeg som onyx nevner at Burgund/Pinot Noir går igjen som anbefalt vin til and, men der har jeg inntrykk av at man må så høyt opp i prisklasse for å få en god vin? Og Bordeaux-viner klarer jeg faktisk ikke - det blir for mye voldsomme tanniner for meg. ← Tror du har funnet gode viner piaf. Det skulle dog undre meg om ikke denne vinen også skulle passe. Med tanke på tanniner skulle denne vinen pase deg helt supert.
onyx Skrevet 28. desember 2006 #44 Skrevet 28. desember 2006 Og så har jeg lyst til å forsøke denne vinen til. Den ble anbefalt til and på Apéritif, jeg er generelt sett glad i Rhône-viner, og med mye bjørnebærsmak passer den kanskje bra til sausen? Ellers ser jeg som onyx nevner at Burgund/Pinot Noir går igjen som anbefalt vin til and, men der har jeg inntrykk av at man må så høyt opp i prisklasse for å få en god vin? Og Bordeaux-viner klarer jeg faktisk ikke - det blir for mye voldsomme tanniner for meg. ← Utrolig dumt at jeg ikke klarer å huske noen spesifikke vinnavn, og ikke nytter det å lete i pollista heller for jeg bor i utlandet! Men jeg inrømmer at det kanskje ikke drikkes særlig mye "billigviner" for min samboer (og jeg) er glade i gode viner... Jeg er god med mat, han er god med vin, det perfekte team! Bjørnebærand skal forøvrig prøves ved første mulighet!
Gjest piaf Skrevet 28. desember 2006 #45 Skrevet 28. desember 2006 Du er heldig, onyx, som ikke trenger å forholde deg til pollisten, og kan kjøpe vin i spesialbutikker til en helt annen pris enn oss! Vi drikker sjelden viner til under hundrelappen her i huset heller, men hadde vi brukt 120-160 kr på en flaske vin feks i Frankrike, hadde vi jo fått en helt annen kvalitet... Og takk for vintips, Tyr - det ser definitivt ut som en vin helt i min gate.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå