Gå til innhold

Utfordring til alle mat-nerder!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvis du skal ha salat til forrett er jo klippfisksalat veldig godt, og ikke så mektig når det blir servert i små porsjoner.

Oppskrift? Pretty pliiiis? Er sikker på at jeg så en oppskrift på nett her om dagen, men finner den selvfølgelig ikke igjen. :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Oppskrift?  Pretty pliiiis?  Er sikker på at jeg så en oppskrift på nett her om dagen, men finner den selvfølgelig ikke igjen. :roll:

Jeg må innrømme at jeg ikke er kommet så langt som til å prøve å lage klippfisksalat selv, har bare spist det på restaurant. Jeg har smakt en versjon som er ganske lik denne, men der var det brukt cherrytomater, gul paprika og rødløk i stedet for vanlige tomater, grønn paprika og løk, og så troooor jeg at fisken var kokt på forhånd, men sikker er jeg ikke.

Kjenner til det med å se spennende oppskrifter, for å ikke finne dem igjen når jeg trenger dem. :sjenert:

Skrevet
Og så har jeg lyst til å forsøke denne vinen til. Den ble anbefalt til and på Apéritif, jeg er generelt sett glad i Rhône-viner, og med mye bjørnebærsmak passer den kanskje bra til sausen? Ellers ser jeg som onyx nevner at Burgund/Pinot Noir går igjen som anbefalt vin til and, men der har jeg inntrykk av at man må så høyt opp i prisklasse for å få en god vin? Og Bordeaux-viner klarer jeg faktisk ikke - det blir for mye voldsomme tanniner for meg. :sjenert:

Tror du har funnet gode viner piaf. ;)

Det skulle dog undre meg om ikke denne vinen også skulle passe. Med tanke på tanniner skulle denne vinen pase deg helt supert. :)

Skrevet
Og så har jeg lyst til å forsøke denne vinen til. Den ble anbefalt til and på Apéritif, jeg er generelt sett glad i Rhône-viner, og med mye bjørnebærsmak passer den kanskje bra til sausen? Ellers ser jeg som onyx nevner at Burgund/Pinot Noir går igjen som anbefalt vin til and, men der har jeg inntrykk av at man må så høyt opp i prisklasse for å få en god vin? Og Bordeaux-viner klarer jeg faktisk ikke - det blir for mye voldsomme tanniner for meg. :sjenert:

Utrolig dumt at jeg ikke klarer å huske noen spesifikke vinnavn, og ikke nytter det å lete i pollista heller for jeg bor i utlandet! :ler: Men jeg inrømmer at det kanskje ikke drikkes særlig mye "billigviner" for min samboer (og jeg) er glade i gode viner... Jeg er god med mat, han er god med vin, det perfekte team! :ler:

Bjørnebærand skal forøvrig prøves ved første mulighet!

Skrevet

Du er heldig, onyx, som ikke trenger å forholde deg til pollisten, og kan kjøpe vin i spesialbutikker til en helt annen pris enn oss! :) Vi drikker sjelden viner til under hundrelappen her i huset heller, men hadde vi brukt 120-160 kr på en flaske vin feks i Frankrike, hadde vi jo fått en helt annen kvalitet...

Og takk for vintips, Tyr - det ser definitivt ut som en vin helt i min gate. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...