SW20 Skrevet 20. desember 2006 #21 Skrevet 20. desember 2006 Hva med å sykle på spinningsykkel samtidig som du onanerer og knasker piller? Det burde funke :-D
Tsjopp Skrevet 21. desember 2006 #22 Skrevet 21. desember 2006 (endret) Nå er forhåpentligvis alle leger veldig forsiktige med å skrive ut benzodiazepiner til pasienter som har jevnlig angst. Valium og liknende hjelper der og da, men de gjør ikke angsten mindre. SSRI ("lykkepiller") er bedre, hvis man absolutt skal behandle angst medikamentelt. Forslaget om psykiater eller psykolog er bedre ← sant nok, men det kommer jo ann på hvordan angst man får. får man store angst-angrep, så kan nok benzodiapiner hjelpe mer. Men er enig i det du sier, går på en SSRI sjøl. Det sammen med psykolog har hjulpet meg masse iallefall. Endret 21. desember 2006 av Tsjopp
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2006 #23 Skrevet 21. desember 2006 Jøss, ser jo ut som om det er mange som sliter med dette..... hva er det dere har angst for?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 21. desember 2006 #24 Skrevet 21. desember 2006 Jøss, ser jo ut som om det er mange som sliter med dette..... hva er det dere har angst for? ← Alt og ingenting. Anbefaler deg å bruke Google og søke på angst. Det er noen gode artikler der ute som forklarer en god del.
Gjest Utlogget Skrevet 21. desember 2006 #25 Skrevet 21. desember 2006 Sliter fælt med angst jeg og, men de SSRI greiene hjelper ikke for meg, bare benzodiazepiner.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2006 #26 Skrevet 21. desember 2006 Jeg tør ikke ha sex pga. angst. Ikke engang onani!!
Gjest koffeine Skrevet 21. desember 2006 #27 Skrevet 21. desember 2006 Hva med å bruke litt tid på å finne ut hva det er som gir deg angst? Hva slags tanker er det du får? Vonde følelser blir ofte lettere å håndtere når man forstår hvorfor de er der. Det er en mye vanskeligere og mer tidkrevende løsning enn å knaske piller, men mye bedre på lang sikt tror nå jeg... Finn heller noen du kan snakke med om det, som du ser er du ikke den eneste som sliter med angst. Sikkert ikke dumt å lese litt om det heller, som noen andre allerede sa her.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2006 #28 Skrevet 22. desember 2006 For meg har hypnose vært en revolusjon i forhold til angsten. I tillegg har pusteteknikker, meditasjon og yoga vært veldig, men det virker litt sakterere enn hypnosen. Det fine med hypnosen er også at du ikke trenger å gjøre så mye annet enn å legge deg ned og bli hypnotisert. Noen typer te, jeg tror for eksempel kamille, skal hjelpe litte grann på å roe deg akkurat der og da.
Gjest Coolaid Skrevet 31. desember 2006 #29 Skrevet 31. desember 2006 Heisann på degsann..... Jeg har angst og kan godt prate med deg på nettet om du vil..... Send meg et pm så kan vi "prate" litt på pm eller mail eller noe?
Gjest Coolaid Skrevet 1. januar 2007 #30 Skrevet 1. januar 2007 Litt på siden men... Jeg merker at det hjelper en del å snakke om det, og det har vært viktig ovenfor meg selv å tørre å vedkjenne at jeg faktisk har angst. Hvordan har dere det? Hjelper det å prate med noen? Og så lurer jeg på hvor lurt det er å ha kontakt med andre som har angst. Er det sånn at man trekker hverandre ned (påvirker hverandre negativt) eller er det positivt å ha kontakt med andre med angstproblematikk. Er det ikke slik at man som regel har angst for å få angst etterhvert?
Gjest Gjest_enja_* Skrevet 23. juni 2008 #31 Skrevet 23. juni 2008 Jeg tør ikke ha sex pga. angst. Ikke engang onani!! LES DETTE ALLE SOM SLITER MED ANGST PROBLEMATIKK! Vet ikke helt hvordan dette fungerer. Jeg er 20 år og sliter mye med angst, men jeg har fått plass på Modum Bad Klinikken. Jeg vil anbefale dere alle som sliter med angst o.l (Angst, depresjoner, traumer, post traumatisk stress syndrom, spise forstyrrelser ++) og undersøke om dette er et tilbud som kan hjelpe deg. Jeg har meget god erfaring, det er ikke farlig og undersøke det, man tvangs innlegges ikke alt er frivillig. Dette er ordentlig hjelp til og takle angsten e.l dere kommer ikke til og angre.
Gjest Gjest_enja_* Skrevet 23. juni 2008 #32 Skrevet 23. juni 2008 Dette er virkelig kjipt. Jeg sliter med angst for å være alene, særlig om kveldene. Jeg er en enslig, aleneboende jente på 20. Det eneste som hjelper, er følelser som kan "overdøve" angstfølelsene. Og det eneste som kan overdøve disse, er seksuell opphisselse. Så da blir jeg nødt til å onanere hver gang jeg blir redd. Dette er ikke no gøy altså! For da føler man at man rett og slett bare må gjøre det for å kvitte seg med angsten, og siden det er det eneste som hjelper må jeg ty til det uansett om jeg vil eller ikke, bare for å slippe å være redd... Noen som har opplevd slikt?? Og har dere tips og råd mot angst? Jeg har skrevet noe på den andre sia om hva som kan hjelpe deg med din angst, Modum Bad Klinikken. Se på det du.
Gjest alenemor24 Skrevet 10. mars 2010 #33 Skrevet 10. mars 2010 Jeg har slitt med både angst og depresjoner selv og prøvd både psykologer og Zipralex. Jeg har vært mye bedre nå en lang peiode, men de siste dagene har jeg kjent angsten komme tilbake. Det som har hjulpet meg nå, er å lese om angst. Det finnes mye på nettet om å "møte angsten", ikke rømme fra den. Å legge an en fandenivoldsk holdning og tenke "er dette alt du klarer?". Angst er ikke farlig, kroppen reagerer med en naturlig reaksjon på fare. Det er bare det at den faren ikke er reell. Ofte blir angsten for angsten værre en den opprinnelige grunnen til angsten og hvis man klarer å ikke være redd for å være redd, hjelper dette mye! Jeg synes også at du skal prøve å mobilisere krefter til å søke hjelp. Forsøk å ta litt kontroll over situasjonen din. Jeg vet det er vanskelig, men bare det å vite at man gjør noe med problemet, er ofte med på å dempe det. Bestill deg en legetime i morgen den dag! Og sett deg små mål. Som for eksempel hver dag å si noe pent til en annen? Plutselig sitter du ikke alene om kvelden lenger. Prøv å start en positiv spiral. Når du først er inne i den, skyter den fart av seg selv. Det er ikke så mye som skal til. Når det gjelder trening, trenger man ikke noe annet enn seg selv. Løp på stedet, ta sit-ups, push-ups, lårpress, spensthopp. Lykke til! Og husk, at du ikke er alene. Angst er veldig vanlig, og absolutt ikke farlig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå