Gjest jente20 Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 Dette er virkelig kjipt. Jeg sliter med angst for å være alene, særlig om kveldene. Jeg er en enslig, aleneboende jente på 20. Det eneste som hjelper, er følelser som kan "overdøve" angstfølelsene. Og det eneste som kan overdøve disse, er seksuell opphisselse. Så da blir jeg nødt til å onanere hver gang jeg blir redd. Dette er ikke no gøy altså! For da føler man at man rett og slett bare må gjøre det for å kvitte seg med angsten, og siden det er det eneste som hjelper må jeg ty til det uansett om jeg vil eller ikke, bare for å slippe å være redd... Noen som har opplevd slikt?? Og har dere tips og råd mot angst?
genacvale Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Uffda. Ille å ha det slik... Og skjønner at du ikke helt tør å snakke med noen om problemet ditt. Men hva med å finne en erstatter for det igjen? Enda en annen type følelse, på en måte? Vanskelig å komme med råd til dette her altså... Kompliserte greier :klø:
Gjest Pax Skrevet 19. desember 2006 #3 Skrevet 19. desember 2006 Jeg har og angst. For meg funker medisiner, en stiv drink, eller å sette meg inn i klesskapet og lukke igjen døra. ( ) Jeg ser ikke det store problemet med å onanere for å bli kvitt angsten, det er da mye bedre enn angstempende medisin, f.eks.
Gjest gjesta Skrevet 19. desember 2006 #4 Skrevet 19. desember 2006 Er vel ikke det dummeste det Tenk på oss som ikke klarer ha sex på grunn av angst. Men det er faktisk bare å la være dersom det er et problem. Du MÅ ikke. Ingen tvinger deg.
Gjest jente20 Skrevet 19. desember 2006 #5 Skrevet 19. desember 2006 Men om jeg ikke gjør det, tar angsten helt overhånd. For å være ærlig, ville jeg heller foretrukket medisiner Har ikke no lyst på sex, ihvertfall ikke nå som jeg er singel.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 19. desember 2006 #6 Skrevet 19. desember 2006 Jeg synes du skal gå til legen og prøve å få hjelp til å mestre angsten din, jeg. Det finnes andre alternativer enn medisiner, hvis du ikke ønsker å ta det. Jeg går til psykiatrisk sykepleier en gang i uka, det er gratis, og det er veldig godt å ha noen utenforstående med kompetanse man kan snakke med. Føles veldig konstruktivt for meg i hvert fall.
Gjest Tammy Skrevet 19. desember 2006 #7 Skrevet 19. desember 2006 Når du onanerer frigjøres endorfiner i kroppen som får deg til å føle deg bra, og det er trolig derfor det hjelper mot angsten din. Ganske naturlig egentlig. En annen ting som frigjør endorfiner er å være fysisk aktiv, altså å trene. Spesielt om man trener hardt vil det frigjøres endorfiner, så du kan jo prøve det for å se om det fungerer på samme måten for deg?
Gjest gjesta Skrevet 19. desember 2006 #8 Skrevet 19. desember 2006 Du sier du heller vil ha tabletter en onani, så ta tabletter da. Finnes mange fine. Noen virker, andre gjør det ikke.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2006 #9 Skrevet 19. desember 2006 Det er vanskelig å vite hvilke medisiner som virkelig virker, og hvilke bare gir placeboeffekt. Og når det gjelder trening, er det lite man kan gjøre når man er alene hjemme om kvelden da...
Gjest gjesta Skrevet 19. desember 2006 #10 Skrevet 19. desember 2006 Det er vanskelig å vite hvilke medisiner som virkelig virker, og hvilke bare gir placeboeffekt. Og når det gjelder trening, er det lite man kan gjøre når man er alene hjemme om kvelden da... ← Ehh? Placeboeffekt eller ikke, så lenge det virker på angsten er det vel samme hvordan de virker. Men for all del, du kan jo bare fortsette som før.
Gjest jente20 Skrevet 19. desember 2006 #11 Skrevet 19. desember 2006 Hehe, poeng der... Men placeboeffekt er vel at man tror de skal virke? Det betyr ikke nødvendigvis at de virker, ikke sant? Men det er jo ganske slit å drive å hele tiden tenke at "nå setter angsten inn igjen, må visst onanere...." Litt falskt. Altså, sexlyst er noe som skal komme naturlig, ikke fordi man på en måte blir tvunget til det, av angsten...
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2006 #12 Skrevet 19. desember 2006 Ergometersykkel el? Da får du trent, og vil kanskje få samme endorfin ”rusen” som ved onani.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 19. desember 2006 #13 Skrevet 19. desember 2006 Hehe, poeng der... Men placeboeffekt er vel at man tror de skal virke? Det betyr ikke nødvendigvis at de virker, ikke sant? Men det er jo ganske slit å drive å hele tiden tenke at "nå setter angsten inn igjen, må visst onanere...." Litt falskt. Altså, sexlyst er noe som skal komme naturlig, ikke fordi man på en måte blir tvunget til det, av angsten... ← Når det er angst det er snakk om, så kan jo faktisk placebo være en like god løsning som noe annet. Funker det så funker det, hvordan det funker spiller egentlig ingen rolle så lenge man ikke får fæle bivirkninger av det. Hvis du tror det virker, så virker det jo faktisk
genacvale Skrevet 19. desember 2006 #14 Skrevet 19. desember 2006 Yepp, trening med musikk til pleier vel å funke Ihvertfall på meg, når jeg føler meg ensom... Men så har jeg en venninne som bor like ved, hun pleier å komme på besøk da og det er hyggelig kanskje du kan spørre om noen vil komme på besøk? Finne på noe? Eller evt. om du kan overnatte hos en annen, eller invitere på overnattingsbesøk? Og evt. om du legger deg med en gang besøket har gått, før angsten rekker å ta deg? Hmmm....
aline Skrevet 19. desember 2006 #15 Skrevet 19. desember 2006 Hehe, poeng der... Men placeboeffekt er vel at man tror de skal virke? Det betyr ikke nødvendigvis at de virker, ikke sant? Men det er jo ganske slit å drive å hele tiden tenke at "nå setter angsten inn igjen, må visst onanere...." Litt falskt. Altså, sexlyst er noe som skal komme naturlig, ikke fordi man på en måte blir tvunget til det, av angsten... ← placebo er når det hjelper pga at man tror på at det hjelper, i forhold til angst, så vil jo det kvitte deg med problemet der og da. få hjelp med angsten din er mitt råd, har selv angst og har brukt adskillig værre måter å bli kvitt angsten på, som også gikk på å overgå følelsen..
Tsjopp Skrevet 19. desember 2006 #16 Skrevet 19. desember 2006 (endret) snakk med legen din og få Valium eller Xanax, om du kan. det hjelper veldig bra mot angst o.l. I tillegg til hjelp fra en professionell psykiater, selvsagt. Endret 19. desember 2006 av Tsjopp
mr. louis Skrevet 20. desember 2006 #17 Skrevet 20. desember 2006 Angsten ligger i tankene. Hypnose kan og være effektivt mot angst. Medikamentet Lyrica også tror jeg.
Gjest Biemannen Skrevet 20. desember 2006 #18 Skrevet 20. desember 2006 Ergometersykkel el? Da får du trent, og vil kanskje få samme endorfin ”rusen” som ved onani. ← Kan hende det men jeg tror at en med angst skal trene mer for å utløse disse "godstoffene" bla fordi de i utgangspunktet skiller ut lite av disse. Men kan godt være med på at å "ta seg en kjapp en"kan være utløsende på mange måter
Merneith Skrevet 20. desember 2006 #19 Skrevet 20. desember 2006 snakk med legen din og få Valium eller Xanax, om du kan. det hjelper veldig bra mot angst o.l. I tillegg til hjelp fra en professionell psykiater, selvsagt. ← Nå er forhåpentligvis alle leger veldig forsiktige med å skrive ut benzodiazepiner til pasienter som har jevnlig angst. Valium og liknende hjelper der og da, men de gjør ikke angsten mindre. SSRI ("lykkepiller") er bedre, hvis man absolutt skal behandle angst medikamentelt. Forslaget om psykiater eller psykolog er bedre
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2006 #20 Skrevet 20. desember 2006 Kan hende det men jeg tror at en med angst skal trene mer for å utløse disse "godstoffene" bla fordi de i utgangspunktet skiller ut lite av disse. Men kan godt være med på at å "ta seg en kjapp en"kan være utløsende på mange måter ← Klart det fungerer ulikt for ulike mennesker, men meg hjelper det til en viss grad. Onani har jeg også brukt, men det gjør bare vondt verre etterpå, jeg blir trist og føler meg utrolig ensom rett etter. Så “en kjapp en” fører ikke alltid kun godt med seg Så for meg har løsningen blitt at jeg sykler til bena skjelver og jeg mer eller mindre kollapser, det er den løsningen som fungerer brukbart for meg og ikke skremmer samboeren. (Brukte svak en svak grad av selvskading i mange år, men det skremmer samboeren såpass mye at jeg har måttet mer eller mindre slutte med det)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå