Gå til innhold

Pynter du juletreet før lillejulaften?

Gjest Sim

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Fruktfat

ja, helst.

i år hadde vi tenkt å pynte det helga før, altså nå den 17, men det finnes ikke snø ute, og ikke har vi julestemning, så det blir pynta på fredag.

jeg er vant til hjemmefra at treet pyntes lille julaften og står til 13 eller 20 dag, men har funnet ut at jeg er drittlei tre og julepynt langt uti januar. så da vil jeg heller pynte før og ta den ned 1 eller 2 januar.

det er jo i førjulstida julepynt er koselig, og julekakene gode ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... 1.januar er jula over for min del, og sånn er det uansett om jeg pynter tidlig eller sent.

Ja, her også. Antar treet og all pynten går ned rundt 3. eller 4. januar. Da er jula definitivt over for meg/oss.

Treet, for å svare på temaet - blir pynta lillejulaften, etter at vi har vært på kirkegården og satt lys. Gavene legges under treet ETTER at tøtta har lagt seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bamsemums

Som tradisjon har vi alltid pyntet juletreet lille juleaften, men i år jobber jeg på natten da, så i år pynter vi på bittelille julaften. :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Guided

Et par ganger har treet blitt pyntet før lillejulaften, men stort sett holder vi oss til den dagen. Når nyttårsaften har passert er jeg møkk lei av julepynt og da kastes alt ut, skulle jeg ha pyntet tidlig i desember hadde all julepynt vært kastet ut av huset før julaften. :ler:

Jeg syns julepynt er fint, men ikke over langen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst med at vi pynter til jul på lille juleaften, både treet og det andre. Det har jeg fortsatt med etter at jeg flyttet hjemmefra også. Jeg gleder meg til å komme hjem i morgen og ta siste del av husvasken og så pynte tre og hus på lørdag.

Det er ikke noe som å stå opp på juleaften morgen, tasse rundt i pysj og tøfler, tenne i peisen, lage froskost (julerundstykker med brunost og julete) og krype opp i sofaen og se Tre Nøtter til Askepott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har inntrykk av at det blir mer og mer vanlig å pynte treet forholdsvis tidlig i desember. For meg er det helligbrøde å pynte til jul før på lillejulaften. Men, men hver sin smak og hver sine tradisjoner.

Når pynter dere til jul? Og dere som pynter tidlig: blir dere ikke lei av julepynten før jula kommer?

Hos oss er det først lille julaften at treet og det røde kommer frem.

Vi pynter litt i adventstida også, men da bare med lilla. Og årsaken til det er at for meg hører det røde jula til, ikke adventstida. Og jeg elsker at julepynten er "fersk" når jula starter :)

Så hittil er det bare lilla svibler, lilla lys og lilla duk som er tatt frem her.

Men kakene har vi smugsmakt på.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset kommer all julepynt frem 1. desember, juletreet blir pyntet lillejulaften. Jeg koser med julepyntet hus i hele desember, og nyter denne tiden. I romjulen er det som regel mye familieselskap/vennesammenkomster at vi er lite hjemme. Derfor liker jeg å pynte i god tid. Hovedgrunnen til at jeg pynter tidlig, er at det skjer så mye i desember at jeg foretrekker å ha alt klart til 1. desember. Slipper derfor det verste stresset.

Julepynten pakkes ned raskt etter nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her pyntes treet lillejulaften, det er tradisjon det.

Da starter jula på ordentlig for oss her i huset, og huset er pyntet og klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyntet juletreet i dag vi. LIker og ha glede av pynt og tre før og i jula, og fjerner det igjen 1 eller 2 dag nyttår.

Ikke sånn i min barndom. Da ble treet pyntet lille juleaften. Men dette er en tradisjon som jeg og mannen min har innført og vi liker det. :)

Og treet ble vakkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at jeg synes det er bedre å pynte litt før jul og ha glede av julepynten i tiden fram til julaften, og heller fjerne pynten igjen før nyttår.

Jeg signerer på denne. Synes førjulstida er det kosligste. Jeg begynner så smått å pynte 1. desember/1. søndag i advent og pyntet juletreet i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har funnet ut at jeg synes det er bedre å pynte litt før jul og ha glede av julepynten i tiden fram til julaften, og heller fjerne pynten igjen før nyttår.

:Nikke: er enig i det. vi pyntet juletreet den 15.des i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos foreldrene mine er jeg vant til at treet pyntes lillejulaften på kvelden, og dette er vel det vi i utgangspunktet har tenkt å gjøre selv også, men siden jeg feirer jul hos foreldrene mine så vil vi nok framover pynte juletreet kvelden før jeg drar. Ble ikke slik i år siden jeg forlot et hus som stod oppned i oppussing, men tre skulle vi visst få og kjæresten ønsker at vi skal pynte det sammen, så det blir ikke pyntet før 28. desember (og blir nok kastet ut etter en ukes tid tenker jeg...).

Annen julepynt liker jeg å trekke fram gradvis etter 1. desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis pynter vi hele huset lille juleaften, men i år pyntet vi nå allerede i dag.

Vi reiser bort i morgen og blir til over juleaften, og da er det koselig å komme hjem til julepyntet hus (og plastikkjuletre i år siden vi skal bort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her! Jeg synes det er helt malplassert med et juletre når det nye året har kommet, så derfor pyntet jeg juletreet allerede på lørdagen og kan kaste det ut fort etter nyttår uten å savne det :)

Men hos foreldrene mine synes jeg at treet skal pyntes 23 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pyntet det før forrige helg :) Pleide å pynte det lille julaften i alle år, men synes det er mye hyggeligere å ha det oppe i god tid nå. Juleroen senker seg i huset mye tidligere og jeg får virkelig nyte førjulstiden, i stedet for å stresse med slikt i siste liten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier bestandig å pynte treet lille julaften, men i år hadde jeg tenkt å pynte det i kveld men bare det ene settet med lys virker så da må jeg vente til i morgen alikevel :sur:

Har prøvd nye pærer også har jeg vippet opp den digsen under pærene på alle lysene uten at det hjelper noe :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...