Gå til innhold

Han spiser så lite og drikker lite

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gutten min på 19 måneder har akkuratt hatt omgangsyke. Sluttet å kaste opp på fredag, men matlysten hans har ikke vært stor siden det. Han drikke også ganske liten, og igår hadde han fortsatt diare. Bleiene hans er bare litt tunge om morgenen. Burde jeg bekymre meg?Allmenntillstanden hans er helt normal.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han har tunge bleier villle jeg tatt det med ro. Spising tar litt tid før komme ri gjenge igjen. men drikke er jo viktig..fortsett og følge med på bleiene hans du. Når den er nesten tørr etter lang tid får du gi han noe drikke du vet han liker, her i huset blir det saft ved sykdom- mye viktigere å få i seg væske enn å tenke sunt da!

Skrevet

Det er viktig at han får i seg litt salt for å holde på væsken, så farris blandet med eplejuice er supert til barn som skal komme seg av omgangssyke.

Skrevet

Må bare si det med farris og eplejuice fungerer.

Jeg spurte om råd her inne når min lille datter var syk

og jeg fikk gode tilbakemeldinger. Det hun ville ta til seg var bare eplejuice, farris og kjeks, etterhvert begynte hun å spise.

Tusen takk til dere som svarte.

Til deg Jens - se det an litt, jeg tror apetitten kommer etterhvert.

Skrevet

Forsøk med litt lette ting, kjeks osv. så skal du set det går seg til. Youghurt skal vel også være bra, "riktige" bakterier for magen.

Husk også at drikke fyller opp magen og metter.

Skrevet

Snuppa mi på 13 mnd har hatt omgangssyke to ganger i løpet av de siste 5-6 ukene. Begge gangene tok det ei uke før appetitten ble forholdsvis normal.

Jeg har kastet prinsippene, og latt henne drikke det hun har lyst på (blåbærsaft så lenge hun har hatt diare).

I går var appetitten tilbake, 6 dager etter at hun begynte å kaste opp - og plutselig ÅT hun.

Det går seg nok til! Du kan jo tilby frukt f.eks., det er jo en del væske i. Og blåbærsaft mot diareen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...