Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

neida syntes min sønn også skal gjennomføre,men de kunne fått litt bedre tid på seg etter innkallelsen, slik at de kunne legge planer, slik at de som får innkallelse nå skal inn til neste høst eller noe, de fleste har jo på denne tiden lagt planer både for sommerferie og andre ting. Startet jo tråden mer av litt humoristiske årsaker da, som at tenk at jeg er blit så gammel at eldstemann skal i militæret. Men på den andre siden er det ingen av kammeratene til Thomas som har fåt innkalling, og de fleste er ferdig med vg for 1 eller 2 år siden. Og jeg har en nevø som gikk hjemme uten å gjøre noe i to år, og søkte flere ganger om å få komme inn, før de endelig ville ha ham

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
slippe unna pga litt dårlig syn? jeg kjenner flere som har dårlig syn som har vært i militæret.

et søskenbarn som har drevet med narkotiska i flere år, han har vært i militæret.

Så lenge de selv ikke trekker frem dette med narkotika på sesjonen så kan de selvsagt gjennomføre militæret likevel. Men dersom man trekker det frem som en grunn til å slippe, og gjør det på en troverdig måte, så vil de slippe unna. Kommer også an på hva slags narkotika det er snakk om. (Typisk "partydop" feks, er en vinner for å slippe unna, siden de ikke ønsker å ta sjansen på at folk er psykisk ustabile, når de deler ut våpen til dem.)

Angående dårlig syn kommer det også an på hvor dårlig man ser, uten at jeg vet hva grensa er, men så er det ikke noen stor sak å fake dårlig syn på en synstest heller.

Endret av Eir
  • 2 måneder senere...
Skrevet

jeg er så usikker på hva jeg burde gjøre... jeg har ikke noe særlig gode karakterer så skole er egentlig ikke noe å satse på, men millitæret derimot hadde vært noe for meg.. men vil heller ikke dra ifra kjæresten.. =/ trodde ikke jeg skulle bli usikker på noe sånt... men men :forvirret:

har jo selvfølgelig også andre muligheter da... men alikevel :)

Skrevet
jeg er så usikker på hva jeg burde gjøre... jeg har ikke noe særlig gode karakterer så skole er egentlig ikke noe å satse på, men millitæret derimot hadde vært noe for meg.. men vil heller ikke dra ifra kjæresten.. =/ trodde ikke jeg skulle bli usikker på noe sånt... men men :forvirret:

har jo selvfølgelig også andre muligheter da... men alikevel :)

Når kjæresten min var i militæret overlevde vi helt fint, han var hjemme kanskje annenhver helg, ellers snakket vi omtrent hver dag på tlf eller sendte meldinger, det gikk veldig bra, man blir fort vant til det. Dessuten er du jente og Forsvaret gjør alt de kan for at du får ønskene dine, du kan jo søke deg til et sted i nærheten av der kjæresten bor slik at dere kan se hverandre oftere :)

Skrevet
Når kjæresten min var i militæret overlevde vi helt fint, han var hjemme kanskje annenhver helg, ellers snakket vi omtrent hver dag på tlf eller sendte meldinger, det gikk veldig bra, man blir fort vant til det. Dessuten er du jente og Forsvaret gjør alt de kan for at du får ønskene dine, du kan jo søke deg til et sted i nærheten av der kjæresten bor slik at dere kan se hverandre oftere :)

Jenter får ikke spesialbehandling. De stiller likt som gutter og får oppfylt ønskene sine på lik linje med guttene. Selvfølgelig er det litt lokal kjønnsdiskriminering der jenter har en tendens til å slippe lettere unna enkelte ting, men ikke alltid.

Hvis du ikke vil i forsvaret så slipper du. Men du kan jo søke deg til en forsvarsgren og en bransje som gjør det sannsynlig at du havner der du vil. Og er du flink og jobber hardt (og viser det) så får du somoftest det du vil.

Skrevet

Jeg søkte militæret i år (eller i fjor da, teknisk sett) og ble fortalt at de prøvde hardere for å få jenters ønsker oppfylt.. For å få flere jenter til å søke osv..

Skrevet

noen som vet hvordan militæret er i rygge ? det er det nærmeste ;) men tror kanskje det bare er heimvernet der?

syns egentlig ikke hjemmesiden til militæret er noe særlig å skryte av... =P

Skrevet

Hvis du kommer inn på Rygge er det i flyvåpnet og man er på flyplassen. Jeg vet ikke hvordan det blir der nå som det også blir sivil flyplass der.

Skrevet
Her har du forresten link til flyplassen på Rygge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...