_ty Skrevet 17. desember 2006 #1 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg lurer litt på hva er viktig for Dere kvinner. Fordi, når jeg f.eks. leser en kontakt annonse kan det ofte stå snill, med god økonomi osv. Det jeg henger meg opp i er, er det materielle ting hun vil ha eller hva. Når jeg leser dette forumet, leser jeg også litt dømmende om menn i en vanskelig situasjon. Ikke alle dømmer, men mange. Det er da jeg sitter og ser på meg selv, også tenker, vel du har gjort det bra før, ganske lenge og du kommer til å gjøre det bra igjen, men akkurat nå er det ikke ting bra og alt er ikke på plass enda. Jeg har hatt alt og mistet alt, og som en ganske lang prosess har de materielle kravene eller behovene liksom blitt nesten helt borte. Jeg liker å se bra ut, kle meg ok, men fancy bil betyr ikke noe. Klart man må jo ha så man klarer seg, men gadgets og ting er ikke viktig lenger. Da kommer jo det som skremmer meg, det jeg begynte med, .....snill, generøs, god økonomi, gavmild osv. Min neste kvinne kan ikke være nok en shopaholic eller dra ut alt hun kan fordi jeg er snill, men forhåpentlig ikke like naiv. Kanskje derfor jeg buklander, fordi jeg på en måte alltid har gitt alt. spørsmålene: Er det bare jeg som mann som ser på det materielle på denne måten? Hva er viktig for Dere kvinner når dere ser etter en mann? Holder det ikke at han er ridderen på den hvite hesten, men må han ha slottet også? Det hadde jo vært kjekt , det er ikke det, men ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 18. desember 2006 #2 Del Skrevet 18. desember 2006 for min del når det gjelder materielle og utseendemessige krav.... han må ha orden i sin egen økonomi for det gidder ikke jeg å ordne. jeg liker ikke slaskete klær så det er fint at han kaster hullete sokker og strikkeløse boxere en hårklipp innimellom er heller ikke å forakte evnt skjegg skal være velstelt men jeg foretrekker at han fjerner alt. bortsett fra dette så kommer alt an på kjemi egentlig, ihvertfall for min del. jeg hadde ikke orket å "levd" på en mann, økonomisk så skal begge bidra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 18. desember 2006 #3 Del Skrevet 18. desember 2006 Tror de fleste mener ordnet økonomi, ja. Det betyr ikke steinrik, men det betyr at han tør å åpne posten sin, og at han lever nøkternt når situasjonen krever det, og ikke hopper på alle kreditt-tilbudene i røverreklamene han får i posten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 18. desember 2006 #4 Del Skrevet 18. desember 2006 for min del når det gjelder materielle og utseendemessige krav.... han må ha orden i sin egen økonomi for det gidder ikke jeg å ordne. jeg liker ikke slaskete klær så det er fint at han kaster hullete sokker og strikkeløse boxere en hårklipp innimellom er heller ikke å forakte evnt skjegg skal være velstelt men jeg foretrekker at han fjerner alt. bortsett fra dette så kommer alt an på kjemi egentlig, ihvertfall for min del. jeg hadde ikke orket å "levd" på en mann, økonomisk så skal begge bidra ← Det viktigste er faktisk at du jobber og står på. Viser at du er en som ikke bare sitter på rompa. Ikke hvor mye du får i lønningsposen. Jeg forventer ikke at en mann skal forsørge meg. Det gjør jeg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 18. desember 2006 #5 Del Skrevet 18. desember 2006 Samboren min var inne i en nedtur da jeg ble sammen med han. Og det er ikke så lett å komme seg ut av. Men med litt støtte har han klart det helt fint. Så det var ikke p.g.a de materielle jeg valte han hvertfall Og nå har vi kjøpt oss hus sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liskat Skrevet 18. desember 2006 #6 Del Skrevet 18. desember 2006 For min del bør han ha økonomien noenlunde i orden, altså være litt ansvarsfull og ikke bruke alt på fyll og fanteri (noe som er ganske vanlig blant folk på min alder). Jeg har ingen veldig satte krav bare han tar vare på seg selv. Det ville jo vært veldig fint å treffe en som har egen leilighet, bil, etc, etc... men det er ikke noe krav. Det viktige, er som nevnt, kjemien og alt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 18. desember 2006 #7 Del Skrevet 18. desember 2006 for min del når det gjelder materielle og utseendemessige krav.... han må ha orden i sin egen økonomi for det gidder ikke jeg å ordne. jeg liker ikke slaskete klær så det er fint at han kaster hullete sokker og strikkeløse boxere en hårklipp innimellom er heller ikke å forakte evnt skjegg skal være velstelt men jeg foretrekker at han fjerner alt. bortsett fra dette så kommer alt an på kjemi egentlig, ihvertfall for min del. jeg hadde ikke orket å "levd" på en mann, økonomisk så skal begge bidra ← skriver under på denne jeg, det er lite interessant hvor mye mannen tjener, hvor dyr bil han har eller om han eier slott eller ikke, det som er interessant er at han klarer å betale de regningene han får og har orden på økonomien. og ellers ja, velstelt er viktig, at han liker å ta vare på seg selv er ett pluss for meg, hele og rene klær, er ett must. For min del ser jeg det som ett pluss også at han liker å se bra ut, at han liker å kle seg på en måte han synes er fin og tar vare seg selv og helsen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 18. desember 2006 #8 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg styrer bevisst unna menn som ramser opp alt de eier, for da lurer jeg jo på om de virkelig ikke har andre verdier i livet enn "hus, bil og leilighet i Syden" - Det virker jo som om noen bruker dette som trekkplaster- og damer biter vel på, men nå er som kjent kvinner heller ikke en ensartet flokk. Ikke at det materielle er et minus, men jeg skjønner jo fort at vi legger vekt på helt forskjellige verdier. Er mer interessert i livskvalitet enn livskvantitet om jeg kan bruke det uttrykket. Jeg betrakter ikke menn som skal "forsørge meg" som aktuelle i det hele tatt. For det greier jeg utmerket selv. Kanskje vi legger forskjellig betydning i ordet "snill"? - en snill mann for meg, er IKKE en som legger fra seg visakortet og sier mens han går:"shop till you drop".-Det er heller en som feks kjøper billetter til en konsert e.l. han vet jeg vil elske, og som vi går på sammen........en som er oppmerksom på mine ønsker og behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 18. desember 2006 #9 Del Skrevet 18. desember 2006 for min del når det gjelder materielle og utseendemessige krav.... han må ha orden i sin egen økonomi for det gidder ikke jeg å ordne. jeg liker ikke slaskete klær så det er fint at han kaster hullete sokker og strikkeløse boxere en hårklipp innimellom er heller ikke å forakte evnt skjegg skal være velstelt men jeg foretrekker at han fjerner alt. bortsett fra dette så kommer alt an på kjemi egentlig, ihvertfall for min del. jeg hadde ikke orket å "levd" på en mann, økonomisk så skal begge bidra ← Skriver under på denne. Egentlig kan det oppsummeres slik: Velordnet, interessert i seg selv og sitt utseende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sukkersøta Skrevet 18. desember 2006 #10 Del Skrevet 18. desember 2006 Han må ha "orden" på økonomien sin. Det er kun mitt krav ang. materialistiske ting. Bil, båt, hus, masse penger, ting.....det betyr så enormt lite for meg... Tror jeg er veldig sånn "anti" materialistisk....har alltid vært sånn i familien vår, det er jeg glad for. Å ha en samtale med en person som snakker om bilen sin og det fete anlegget til kr xxxxxx , det er så lite interessant. Bare pjatt. Jeg vil ha en god type som er snill og elsker meg.....tror ikke det er så mye forlangt.... Men så klart han må ta vare på seg selv. Velstelt og ren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest koffeine Skrevet 18. desember 2006 #11 Del Skrevet 18. desember 2006 Sånn som jeg ser det, kan man være rik på to måter, og det er ikke pengene som er viktig. Faktisk synes jeg menn som er opptatt av hvor mye de tjener og kjøper dyre status-symboler er skikkelig turn-off. Han trenger ikke spandere bestandig. Det er mye viktigere hvordan han er som person, at han er engasjert, smart, morsom, snill. Også må han ha litt orden på livet sitt og økonomien sin, som mange andre har sagt her. Men utover det er penger uinteressant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 19. desember 2006 #12 Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg har lite å tilføye her, for jeg er helt enig med alle her om at det er forskjell på å være rik og å ha orden på økonomien sin. Jeg trenger ikke en mann som har råd til den dyreste bilen, så lenge vi sammen kan få råd til tak over hodet, mat på bordet og klare oss greit nok ellers i hverdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 19. desember 2006 #13 Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg lurer litt på hva er viktig for Dere kvinner. Fordi, når jeg f.eks. leser en kontakt annonse kan det ofte stå snill, med god økonomi osv. Det jeg henger meg opp i er, er det materielle ting hun vil ha eller hva. Når jeg leser dette forumet, leser jeg også litt dømmende om menn i en vanskelig situasjon. Ikke alle dømmer, men mange. Det er da jeg sitter og ser på meg selv, også tenker, vel du har gjort det bra før, ganske lenge og du kommer til å gjøre det bra igjen, men akkurat nå er det ikke ting bra og alt er ikke på plass enda. Jeg har hatt alt og mistet alt, og som en ganske lang prosess har de materielle kravene eller behovene liksom blitt nesten helt borte. Jeg liker å se bra ut, kle meg ok, men fancy bil betyr ikke noe. Klart man må jo ha så man klarer seg, men gadgets og ting er ikke viktig lenger. Da kommer jo det som skremmer meg, det jeg begynte med, .....snill, generøs, god økonomi, gavmild osv. Min neste kvinne kan ikke være nok en shopaholic eller dra ut alt hun kan fordi jeg er snill, men forhåpentlig ikke like naiv. Kanskje derfor jeg buklander, fordi jeg på en måte alltid har gitt alt. spørsmålene: Er det bare jeg som mann som ser på det materielle på denne måten? Hva er viktig for Dere kvinner når dere ser etter en mann? Holder det ikke at han er ridderen på den hvite hesten, men må han ha slottet også? Det hadde jo vært kjekt , det er ikke det, men ..... ← Jeg har nesten aldri en krone til overs, jeg ønsker at min partner skal slippe å ha det sånn. Ryddig økonomi er greit. Mine første prioriteringer er tak over hodet, mat på bordet, klær og evt fritidsaktiviteter for gullet. Men blant mine øverste prioriteringer kommer også reiser (1 gang pr år om økonomisk mulig). Min partner må være villig til å bruke penger på dette, samt å nyte det og ha glede av det, ellers er det ikke rett person ganske enkelt. Fancy bil hadde sikkert vært greit, men i første omgang hadde jeg ønsket meg en bil, ja bare det å eie en helt vanlig enkel bil som bare var min. Og det ønsker jeg ingen partner skal gi meg. Men hadde jeg fått en fast jobb, så kunne jeg kjøpt det selv. Jeg digger å gå på konserter og teater. Når det er sagt, så har jeg kun råd til det 1, kanskje 2 ganger pr år. Jeg synes ikke jeg er kravstor, men endel gleder må man få lov til å ha her i livet. Mest av alt ønsker jeg meg en mann som jeg kan snakke med, diskutere med, kose med, danse med, reise med, oppleve ting sammen med, synge singstar sammen med, bare være sammen med. Er det for mange krav?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_ty Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #14 Del Skrevet 22. desember 2006 Takk for alle svar. Jeg forstår alle svarene og leser at det handler om å beholde det livet man har, gjøre de tingene man vil å få et bedre liv. Dra i samme retning. En lettelse for meg å lese svarene Deres. Som for Dere må hun se bra ut, like å se bra og ta vare på seg selv, det har vel med hva som skal til for at jeg forelsker meg, den fysiske tiltrekningen. Ellers er det for meg kanskje andre ting som er viktigere eller kommer foran i forhold til økonomi, kanskje for Dere også, men det at en ny kjæreste har avstand i tid fra en x er viktig for meg, hvis hun var gift at hun er skilt og ikke bare separert. Helt føleses messig ferdig, helt enkelt, det er klart individuelt, men ..... Det har jo med min erfaring å gjøre, og vil ikke det igjen, men jeg er jo bare et menneske, så mine egne sperrer står vel for fall neste gang jeg forelsker meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 23. desember 2006 #15 Del Skrevet 23. desember 2006 En amaterialistisk levestil er positivt, men jeg foretrekker at han har orden på økonomien/økonomisk sans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 23. desember 2006 #16 Del Skrevet 23. desember 2006 Jeg lurer litt på hva er viktig for Dere kvinner. Fordi, når jeg f.eks. leser en kontakt annonse kan det ofte stå snill, med god økonomi osv. Det jeg henger meg opp i er, er det materielle ting hun vil ha eller hva. ← For det første så kan det være enkelt både å bli misforstått som det, og det å faktisk være dømmende når man sitter på nett å skriver. Man kjenner ikke sakene personlig ofte og da blir kanskje svaret litt overfladisk og "moralskt" eller "mainstream". Sånn ellers så tror jeg det i "kontakt annonsenes verden" menes at "-håper han ikke er nedgravd i gjeld, har problemer med staten, x-kona eller gambling" hvis du skjønner hva jeg mener? Skjønner jo at folk kan være redd for å bli dratt inn i noe når de fra før har ting på stell f.eks. Men sånn etter det du spør om så tror jeg folk generellt er overfladisk materialister. Men kommer du under huden på folk så ville nok de fleste ofret mye for kjærligheten og muligheten til å være lykkelig! (håper iallefall det...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seeker Skrevet 23. desember 2006 #17 Del Skrevet 23. desember 2006 Dersom kvinner skriver "god økonomi" i en kontaktannonse tror jeg det har sammenheng med at de ønsker en som er villig til å bidra til fellesskapet. De ønsker med andre ord ikke en boms. Og med boms mener jeg en som ikke tar ansvar for eget liv og finner en partner bare for å ha noen til å betale regningene. Det er ikke det samme som at de er på jakt etter en millionær. Selvfølgelig kan du støte på en "golddigger", men det kan også kvinner bli utsatt for. Man må nesten bare akseptere at slike mennesker finnes. Jeg drister meg til å tro at de ikke er i flertall. Når jeg har tatt mine valg har ikke økonomi vært en variabel i regnestykket. Men fordi jeg har vært så lite opptatt av å sikre egne rettigheter har jeg også opplevd å måtte slite en god del for å klare økonomien. Likevel, jeg vil nok heller være fattig enn kynisk. Mine materielle verdier vil fortsatt bare være mine dersom jeg selv har jobbet for dem. Ikke gi opp kvinnen riktig ennå. Du kan fortsatt finne ekte vare blant alt kråkesølvet. Det er nå i allefall den tanken jeg forsøker å holde fast ved når det gjelder menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chaos Skrevet 25. desember 2006 #18 Del Skrevet 25. desember 2006 For meg betyr ordnet økonimi at han tar ansvar over sitt eget liv. At han er voksen og fornuftig.... Jeg klarer meg fint økonomisk, og har tenkt å fortsette med det, med eller uten en mann... Jeg bryr meg lite om det materielle, men klart jeg gjerne vil ha et fint hjem, og kunne unne meg noe ekstra i blandt. Men for meg er det viktigste at jeg elsker mannen...Sammen klarer en det meste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå