Gå til innhold

Helligdagstillegg


zymelin

Anbefalte innlegg

Får man kveldstillegg i tillegg til helligdagstillegget når man jobber kveld nå i jula? Og blir dette 133% av kveldstillegg eller "bare" kveldstillegget? Jeg jobber som student på sjukehus.

Er det bare 1., 2.juledag og 1.nyttårsdag som er helligdager? Ikke julaften eller nyttårsaften?

Er ikke helt inni dette her... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kveldstillegg og helgetillegg faller bort når du får helligdagstillegg. Helligdagstillegget er 133% av vanlig timelønn.

Julaften kan det hende du får tillegg etter et visst tidspunkt, varierer noe. Hos oss er det fra 12:00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldstillegg og helgetillegg faller bort når du får helligdagstillegg. Helligdagstillegget er 133% av vanlig timelønn.

Julaften kan det hende du får tillegg etter et visst tidspunkt, varierer noe. Hos oss er det fra 12:00.

Takk for raskt svar! Så da tjener jeg ingenting på å jobbe kveld på helligdager altså... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du tjener ikke mer på å jobbe kveld enn dag når det er helligdag, men du tjener jo uansett 133% mer enn vanlig lønn da, så det er jo veldig bra likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar! Så da tjener jeg ingenting på å jobbe kveld på helligdager altså...  :sur:

På julaften og nyttårsaften er det ikke helligdag før klokka 12 hos oss, og derfor blir det bare 2,5 time med helligdagstillegg for de som jobber dag disse dagene, mot 7,5 times helligdagstillegg + kveldstillegg etter klokka 5 for de som jobber kveld..