MellonCollie Skrevet 16. desember 2006 #21 Skrevet 16. desember 2006 Jeg har ikke videoen her, så er ikke 100% sikker, men TROR det var "Pernille og stjernen" eller noe sånt...
Havfrua Skrevet 16. desember 2006 #22 Skrevet 16. desember 2006 Dette var det absolutt kjedeligste som gikk på barnetv som jeg kan huske.
Gjest Shoreh Skrevet 16. desember 2006 #23 Skrevet 16. desember 2006 De som ikke husker Pernille og Mr. Nelson må ha ligget i koma på hele 70- og 80 tallet.
Gjest Gjesta Skrevet 16. desember 2006 #24 Skrevet 16. desember 2006 De som ikke husker Pernille og Mr. Nelson må ha ligget i koma på hele 70- og 80 tallet. ← -eller vært opptatt med idrett istedet for dårlig tv 1
Drua Skrevet 16. desember 2006 #25 Skrevet 16. desember 2006 Jeg synes Tralle Tonetroll eller hva han het var skummel og teit
kamela Skrevet 16. desember 2006 #26 Skrevet 16. desember 2006 Husker serien godt, men forbinder den overhode ikke med jul, bare vanlig barnetv. Må vel ha vært 60 og tidlig 70 tallet, 80 tallet var vel langt mer moderne.
Tuddelidu Skrevet 16. desember 2006 #27 Skrevet 16. desember 2006 Husker serien godt, men forbinder den overhode ikke med jul, bare vanlig barnetv. Må vel ha vært 60 og tidlig 70 tallet, 80 tallet var vel langt mer moderne. ← Jeg er født i 85, og jeg husker det (såvidt), så det ble nok sendt på 80-tallet også ja
Usikker Skrevet 16. desember 2006 #28 Skrevet 16. desember 2006 Jeg husker Pernille og Mr Nelson fra barne-TVs barndom. Jeg er født i 1960 - og den gikk på TV da jeg var barn hvertfall. Forbinder den ikke i det hele tatt med jula. Har den virkelig gått på TV i jula altså :klø: "brillene mine Pernille - har du sett brillene mine......" "det er de ekle brorene mine det Pernille. De er så slemme og ekle....." "den store bjørnen Pernille - den ville spise meg" (Viktig med en amerikanske slængen altså......) *mimre mimre* Det var de gode gamle dager barne-TV-dagene det.
Mini_me Skrevet 16. desember 2006 #29 Skrevet 16. desember 2006 hadde det ikke vært fint dersom Nrk laget en minrekanal, hvor de bare sendte gamle program. Barne TV om dagen og for voksne på kveldene eller noe sånt. Så kunne vi fått sett Bjørnen Colargol, Pernille, Titten Tei og Teodor alle sammen.....
Tuddelidu Skrevet 16. desember 2006 #30 Skrevet 16. desember 2006 Jeg husker Pernille og Mr Nelson fra barne-TVs barndom. Jeg er født i 1960 - og den gikk på TV da jeg var barn hvertfall. Forbinder den ikke i det hele tatt med jula. Har den virkelig gått på TV i jula altså :klø: "brillene mine Pernille - har du sett brillene mine......" "det er de ekle brorene mine det Pernille. De er så slemme og ekle....." "den store bjørnen Pernille - den ville spise meg" (Viktig med en amerikanske slængen altså......) *mimre mimre* Det var de gode gamle dager barne-TV-dagene det. ← For meg er Pernille veldig jul iallefall, ble nok bare sendt i jula da jeg var lita. Var det ikke et juletre der også da? Eller husker jeg veldig feil nå?
Amalie_85 Skrevet 16. desember 2006 #31 Skrevet 16. desember 2006 Juletreet Kan ikke huske det i forhold til jul. Men jeg husker det * Pernille på tivoli * Film: "Pernille og Mr. Nelson i speilsalen", 2'05". * Pernille og den syngende bjørn * Film: "Pernille og Tralle Tonetroll fisker i sirkusdammen", 3'13" * Pernille og den store tryllekunstneren * Film: "Pernille og Mr. Nelson i berg- og dalbanen", 1'47" og * "Mr. Nelson som tryllekunstner", ca. 4'06". * Pernille og stjernen Disse er det som fins
Tuddelidu Skrevet 16. desember 2006 #32 Skrevet 16. desember 2006 Vet noen om disse er å få tak i noe sted?
Gjest Miss Guided Skrevet 19. desember 2006 #33 Skrevet 19. desember 2006 Jeg elsket den serien! Sendte en mail til nrk for et par år siden, da hadde de ingen planer om å sende den på nytt Jeg kunne derimot få kjøpe den for usannsynlig mye penger... ← Jeg kjøpte Pernille og stjernen på video for noen år siden, kanskje den har kommet på dvd også. Hvem vet.
Gjest bada Skrevet 19. desember 2006 #34 Skrevet 19. desember 2006 Husker serien godt, men forbinder den overhode ikke med jul, bare vanlig barnetv. Må vel ha vært 60 og tidlig 70 tallet, 80 tallet var vel langt mer moderne. ← Ja, det var absolutt ingen juleserie såvidt jeg husker, så jeg forbinder den heller ikke med jul.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 19. desember 2006 #35 Skrevet 19. desember 2006 Det var juleserier også. Jeg husker at stjernen som Pernille skulle ha i toppen av treet var knust (eller noe sånt?). Men hun fikk én bit hver dag, og på julaften var alle bitene gjenforent slik at det ble en stjerne, gitt. Lurer på om Herr Nelson hadde noe med det å gjøre.
Arwen Skrevet 19. desember 2006 #36 Skrevet 19. desember 2006 Det var juleserier også. Jeg husker at stjernen som Pernille skulle ha i toppen av treet var knust (eller noe sånt?). Men hun fikk én bit hver dag, og på julaften var alle bitene gjenforent slik at det ble en stjerne, gitt. Lurer på om Herr Nelson hadde noe med det å gjøre. ← Han måtte være snill, si noe hyggleig eller gjøre en god gjerning tror jeg, og så måtte han mene det.
Gjest Kardemomme Skrevet 20. desember 2006 #37 Skrevet 20. desember 2006 Det var juleserier også. Jeg husker at stjernen som Pernille skulle ha i toppen av treet var knust (eller noe sånt?). Men hun fikk én bit hver dag, og på julaften var alle bitene gjenforent slik at det ble en stjerne, gitt. Lurer på om Herr Nelson hadde noe med det å gjøre. ← Ja NRK sendte det om morgenen i jula. Tror også mr Nelson hadde noe med det å gjøre. Han måtte gjøre en god gjerning hver dag til stjerna var hel igjen. Så satt hun den i toppen av juletreet. På slutten av hver episode sang hun Deilig er den himmel blå (i allefall en sang med den melodien).
Gjest Mia Skrevet 15. oktober 2011 #38 Skrevet 15. oktober 2011 Husker serien godt, men forbinder den overhode ikke med jul, bare vanlig barnetv. Må vel ha vært 60 og tidlig 70 tallet, 80 tallet var vel langt mer moderne. Jeg ble født i 80 tallet og allerde gikk pernille og stjernen i mange år. Senest gikk pernille og stjernen på tv i 2008 for de som så det :gjeiper:
Gjest Lille-pus Skrevet 15. oktober 2011 #39 Skrevet 15. oktober 2011 Siden jeg er -63 årgang (og mine foreldre hadde hatt tv i 2 år da jeg ble født) så husker jeg Pernille og Mr. Nelson svært godt Om jeg ikke er helt på jordet her nå så var det ikke brødrene til Mr. Nelson, men derimot brødrene til Pernille (dem du bare så laaange ben av på skjermen), og Mr. Nelson var også redd for brødrene til Pernille. Likte den serien jeg Samme med "Sirkeline" - og "Romlingane".... og "Taremareby" Pompel og Pilt derimot..... "Det suser i sivet" var fine saker for min yngre søster. "Det var en gang et menneske" bringer også gode minner
Gjest Skrevet 16. oktober 2011 #40 Skrevet 16. oktober 2011 Ja,det husker jeg så godt! Var veldig betatt og fascinert av den stilige askenten til Mr.Nelson husker jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå