Grooo Skrevet 17. desember 2006 #21 Skrevet 17. desember 2006 Vi har Baby Bjørn, som ikke ble så mye brukt med nr. 1, men jeg ser for meg at den blir nyttig nå. Ellers kommer jeg til å sikre huset enda litt bedre, så jeg er sikker på at han ikke skader seg alvorlig om jeg ikke kommer fra. ... Andre med erfaringer og tips? ← Siden du spør om flere tips vil jeg virkelig oppfordre deg til å sette deg godt inn i dette med bæretøy for det finnes så mye mer enn BabyBjørn. BabyBjørn er grei nok til sitt bruk, det er bare det at den kan brukes så lite. Ikke kan man amme i den, og ikke kan man ha babyen liggende i den. Det er anbefalt å kun bruke den i forholdsvis kort tid om gangen, og barnet må ha en viss alder/vekt/størrelse fær man begynner å bruke den. I en slynge eller et sjal sitter barnet helt annerledes og det kan sitte der mye lenger enn det som er anbefalt i en BB. Disse kan brukes helt fra fødselen av, i slynga kan babyen ligge tett inntil hjertet ditt og få kos og ro. Har du da en ammetopp er det enkelt å amme babyen der også, noe som kan være veldig praktisk. I sjal/slynge sitter/ligger også babyen tettere inntil deg så kroppen din belastes heller ikke på samme måte og du kan bære mye lenger og også bære tyngre barn. Lykke til, du klarer deg helt sikkert kjempefint men jeg skjønner at det er en litt skummel tanke.
BayliZ Skrevet 18. desember 2006 #22 Skrevet 18. desember 2006 (endret) Ville bare skyte inn at den babybjørn jeg har, er også til å brukes til amming, så den er utmerket. Man løsner bare et par knapper på den ene siden, og vips så snur man babyen sidelengs. no problem!Brukte den hver dag til snuppa var sånn ca 9-10 mnd. Lurere litt på den samme problemstillingen din, det blir vel ca 15 mnd mellomrom mellom våres barn, men vi har idag full barnehageplass, men vurderer å ta henne ut et par dager i uka ihvertfall. men er også redd det blir stress så får se hva det blir til. Kan du ikke søke etter dagmamma et par tre dager i uken da? Greit at babyen sover mye, men jeg trengte også mye søvn den første tiden husker jeg. Og det er jo ikke så lett med en eldre krabat som flyr rundt beina på deg. Endret 18. desember 2006 av BayliZ
la Flaca Skrevet 18. desember 2006 #23 Skrevet 18. desember 2006 (endret) Siterte feil. ref. innlegget til ikke fullt så positiv Gjest på forrige side... Ja, nå spørs det om det bli adopsjon på Siam da... Har 19 mndr. mellom mine jeg også. Og som eldstemann hos deg hadde første vært hos dagmamma et halvt år før nummer to kom. Jeg vil nok anbefale på det sterkeste å ha en slik mulighet for eldstemann. Vår eldste var hos dagmamma 2-3 og noen ganger 4-5 dager i uken, hvis jeg var veldig sliten. Minsten har slitt med forskyvninger i nakkevirvler og problematikk i sammenheng med det, blant annet lite søvn døgnet rundt. Så alt etter hva slags barn du nå får vil du få mer eller mindre behov for avlastning. Jeg syns det er veldig deilig å vite at størstemann for behovet for fysisk og psykisk aktivitet med jevnaldrende dekket når hun er hos dagmamman. Så når hun er hjemme nyyyter hun å stulle og stelle med sitt, og dilte i hælene på mamma og lillebror. Ikkeno styr og ståk, bare kos - det er så godt. Og det bare på grunn av 2 dager i uken utenfor huset. Så ikke gi opp å finne et slikt alternativ. Men så skal det sies at OM hun hadde vært hjemme hver dag hadde nok det også gått veldig fint. Men da hadde jeg nok måttet belage meg på en innsats fra besteforeldrene. Ammingen, som andre før meg har sagt, er utfordringen. Jeg er litt tungmelket, og det gjør at jeg ikke kan gjøre hva som helst annet mens jeg ammer. I begynnelsen har jeg hatt melk i overflod, og da kan jeg stå og lage middag med babyen på puppen, mens etter 2-3 mndr. minker det og da må jeg jobbe litt mer for å få det til å gå rundt. Men som sagt; veien blir til mens du går. Dette kommer til å gå helt fint, og ikke minst; barna dine vil vå veldig mye glede av hverandre. Jeg blir helt rørt flere ganger om dagen når jeg ser hvordan ungene mine stråler rundt hverandre. Det er ingen ting som kan erstatte et søsken. Endret 18. desember 2006 av la Flaca
Gjest vsn Skrevet 18. desember 2006 #24 Skrevet 18. desember 2006 Det er 13 mnd mellom mine to minste. Det har vært og er enda slitsomt (jeg er hjemme med dem). I begynnelsen var det litt av en utfordring å amme minstemann, mens storebroren klatret overalt. Men ammer gjør jeg enda, og nå er han 14 mnd Jeg angrer ikke på at vi fikk dem så tett. De leker fint ilag til tider. Spesielt når de gjør pøbelstreker. Da samarbeider småtrollene veldig bra Jeg har ikke hatt noe bæresjal e.l. Ingen lekegrind heller. Men lekegrind høres veldig lurt ut. Vi hadde bare ikke plass til det der vi bodde før. Vi har vært veldig usosiale. Det blir mer slit enn glede å fære ut noen plasser. Kunne nok vært flinkere der.
Siam Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #25 Skrevet 18. desember 2006 Barnehage kan jeg bare se langt etter, desverre. I alle fall nå, det løser seg kanskje til høsten. Men jeg har ikke gitt opp å finne en dagmamma. Tror det er det beste for både mor, barn og baby. I alle fall i begynnelsen. Men finner jeg ingen, så må vi jo klare oss så godt i kan.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå