Gå til innhold

Små og store skatter...


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Synes det er på tide med en shoppingdagbok nå som studenttilværelsen og det som følger med den virkelig begynner å merkes. Det er jammen rart når en topp fra H&M på tilbud til 49,- kan bli det største som har skjedd deg den uka :ler:

Hittil har det gått strålende.Jeg hadde en del penger oppspart fra i sommer, men nå begynner det å knipe mer og mer gitt.

At man er ihuga mote og interiør-fantast gjør jo ikke ting bedre, spesielt ikke når man har vært (og dog fremdeles er) barnløs, uten gjeld og i 100% arbeid. Da drar man som regel kortet om man har lyst på noe :sjenert:

Meeeen, jeg har nok neppe vondt av 2 år i lånekassens grep vil jeg tro ;)

I dag startet dagen med et skikkelig adrenalinrush. Satt oppe i natt og bare venta på at datoen skulle bikke over til den 15. slik at jeg fikk bli en av de første til å bestille meg gift og the day kjolen på nettbutikken til H&M.

Har venta på den hele uka, og hadde sittet med fingeren på resfresh-knappen siden 23.45 :roll:

Det første som skjer klokka 00.00 var at bildet på siden oppdaterte seg og beskjeden SOLD OUT stod skrevet over hele vidunderet.

Skulle jo ikke gå ann det :sur:

Så jeg la en slagplan med sambo faktisk :ler: der jeg leta opp de butikkene som visstnok skulle ha den, fant ut hvilke som åpna først og bestemte meg for rekkefølgen jeg skulle gå til butikken i. Gikk systematisk til verks og jeg skulle ha den kjolen med andre ord ;)

Det var 3 butikker det stod om. Hadde ikke den første kjolen eller størrelsen ble det den neste.

I dag tidlig våkna jeg av alarmen til sambo. Spratt opp av senga og jogga lett inn på stua og satte meg foran mac`en for å sveive innom sidene til H&M i et siste forsøk.

Og der var det etterlengta handlevognikonet under kjolen :overrasket: og kjolen ble min til en ynkelig pris av 149,- :hoppe:

Jeg fikk bestilt meg både størrelse 34 og 36, så er jeg sikker på at en av dem passer ;)

Som regel må jeg opp i 36 i kjolestørrelser på H&M, noe som er litt merkelig i grunnen for bluser,topper og underdeler passer fint i 34.

Drømme kjolen ser altså slik ut. Jeg synes den er nydelig :hjerte: og minner veldig om Grace Kelly.

Jeg bestilte meg også en lilla tunika (som var utsolgt sist jeg skulle kjøpe den) og en mørk lilla/burgunder topp som går til litt nedpå lårene.

En perfekt start på dagen med andre ord :sjarmor:

Edit: endra overskrifta bittelitt..

Endret av ~Alwa~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg studerer interiør og design, så interessen for mote kommer naturlig nok med.

Jeg håper å kunne leve av begge deler etter endt utdanning, men har det ikke helt klart hvordan enda. Men ambisjonene er det ikke noe i veien med ;)

I denne ukens KK står det en artikkel om verdens 3 største muser innen mote og stil, samt hvordan man skal oppnå stilen.

Tenkte jeg kunne skrive hovedpunktene her så har jeg dem et sted.

Grace Kelly:

~tenk 50 tall

~skjørt med mye vidde

~markert midje med for eksempel et belte eller et silkebånd

~snuppete, små strikkejakker (og jeg som trodde Miss Foxy var oppfinneren av ordet snuppete :ler:)

~ikke vær redd for å glitre på smykkefronten- du er tross alt "kongelig" ;)

~feminine sko, gjærne med rund eller avrundet tupp

~hårbånd eller bøyle

~silkehansker

~detaljer i fuskepels,f.eks. en bolero

Marlene Dietrich:

~tenk god, gammeldags smoking

~dressbukser, gjærne litt høye i livet

~hvit skjorte eller bluse

~slips eller tversover-sløyfe

~bukseseler

~dressjakke, gjærne med blanke slag

~hodeplagg er lov, f.eks. en sort alpelue pyntet med en brosje.

~spisse lakkpumps

Audrey Hepburn:

~tenk 60-talls

~smale, feminine, gjærne kroppsnære linjer

~høy hals eller krage

~mørke klær i kontrast til f.eks. hvite perler

~coctailkjole til under kneet

~smale sigarettbukser

~trekvartlange ermer

~bredt belte med spenne

~klassiske pumps med medium høye hæler

Marlene Dietrich har jeg aldri hatt noe forhold til, Grace Kelly og Audrey Hepburn derimot er begge noen av de vakreste damene som har levd etter min mening.

Det blir ikke mer klassisk enn stilen til de to.

Endret av ~Alwa~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Alwa!

Så spennende studieretning du har valgt! Kunne også tenkt meg noe i den retningen, men tror ikke jeg orker å begynne å studere igjen.

Jeg elsker stilen til både Grace Kelly og Audrey Hepburn. Ingen over ingen ved siden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen, Alwa!

Så spennende studieretning du har valgt!

Jeg elsker stilen til både Grace Kelly og Audrey Hepburn. Ingen over ingen ved siden... :)

:enig: :enig_anim: :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk begge to :klem:

Jeg dumpa innom asos.com også jeg da, det var jo så lenge siden sist :sjenert:

Så nå ligger det inne en bestilling på en cuilted bag in style of Victoria Beckham i sort, spotty clutch bag i deep red med hvit sløyfe og en hvit cotton beret.

Betaler 239,- inkludert frakt. Slett ikke værst!!

Jeg bestilte mye fra Asos tidligere, har en del smykker og vesker derfra. Jeg har aldri handla smykker til full pris der da da. Synes ikke kvaliteten er god nok til det rett og slett, siden det stort sett ikke er bedre kvalitet på de enn smykkene fra H&M. Men må vel også legge til at jeg aldri har kjøpt av smykkene som koster 300-400,- og over i utgangspunktet. Så det er godt mulig de er i bedre kvalitet enn de billigste.

Men mye fint, det har de :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med shoppingdagbok, ~Alwa~! :hoppe: Godt du fikk tak i kjolen, jeg skjønte at du var en smule bekymret sent i går kveld. ;)

Endret av ~Mrs.Valentine~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med shoppingdagbok, ~Alwa~!  :hoppe:  Godt du fikk tak i kjolen, jeg skjønte at du var en smule bekymret sent i går kveld.  ;)

Jeg var ikke så høy i hatten da nei :ler:

Men det ordna seg ;) Håper bare en av de passer i størrelsen da. I følge H&M tråden på klær er det små i størrelsen. Og jeg kan glatt gå inn i størrelse 34 til å knapt få puste i 36 i kjolene fra H&M, for de er så forskjellige i fasong. Det bli spennende å se ;)

Hei, og velkommen til Shoppingdagbøkene, Alwa!

Jeg er helt forelsket i den clutchbagen jeg også! Har ikke kjøpt den, men det frister å bestille den i rød  :sjenert:

Hallo StineMa :vinke:

Tusen takk for hilsen. Jeg synes denne dagboka var helt genial jeg, skjønner ikke hvorfor jeg ikke har laget en før.

Den skal nok fylles godt med både kupp og drømmer tenker jeg ;)

Den clutchbagen var kjempefin, også så søt. Jeg tror den kan gjøre mye for et antrekk bestående av den lille sorte. Og de har man jo noen av :roll:

I dag har jeg gjort mitt første kjøp i en bruktbutikk :smilbla:

Jeg har aldri hatt helt sansen for å kjøpe brukt av en eller annen grunn, men jeg er voldsomt fasinert av intervjuobjektene i Costume. De som henger frem det ene plagget etter det andre som de har kjøpt på alt fra vintage til bruktbutikker. Også finner de så mye fint :overrasket:

Chanel vesker, gamle kåper og søte kjoler i rad og rekke.

Men det er vel bare å trene opp både øyne og evne så finner man vel flust av "skatter". Jeg håper eline kan ta meg med på noen loppisrunder til våren ;)

Jeg dumpa innom en butikk i går og fant en mørk blå navy jakke, men siden jeg var ute å gikk tur hadde jeg ikke med meg noen penger.

Så jeg tusla tilbake i dag og prøvde den, og den satt som et skudd :smilbla:

Jeg tror ikke den er brukt heller for splitten bak er fremdeles igjensydd med en hvit bomullstråd, og i den ene lomma lå det et lite reklamehefte med bilder av flere jakker fra samme produsent. Designet er franskt og heter le minor og modellen heter Kaban.

Den ligner litt på denne jakka.

Men min er som sagt marineblå, er mer innsvingt i midja og har disse karakteristiske metallknappene med et ankerlignende motiv på.

Også er linningene ved lommene litt bredere på min. Men det aller aller beste var prisen. 75,- kroner ga jeg for den, og det er jo ikke en burgermeny på McDonalds en gang :tommelsmil:

Jeg var litt redd den skulle bli litt for maskulin etter min smak, men den er såpass innsvingt i midja at det ikke er noe problem. Jakka sammen med et blått/hvitprikkete halstørkle jeg har fra Popin og jeans med sorte, høye støvletter utenpå tror jeg blir knallfint.

Etterpå dro jeg på H&M og kjøpte meg et hårbånd i beige med brune prikker på i et satenglignende materiale og 2 søte spenner.Spennene er røde og formet som små sløyfer i skinnimitasjon. De blir sikkert søte i luggen på bobfrisyren min ;)

Jeg var innom Popin og handlet en bluse også. Jeg prøvde den første gang for en drøy måned siden. Den er sort med hvite prikker og er en omslagsmodell i florlett plyester. Najs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

~Ønskelister~

Mote:

~Cashmere Shawl Collar Jacket fra Ralph Lauren i hvit

~Hvit, lang, militærinspirert ullkåpe fra Burberry

~Veske fra Burberry, modellen Nova Check Handheld tote

~Et sort enkelt belte i lakk, med en liten sløyfe på fra Voice of europe.

~Jakke fra Cubus i gråblå med 60 tallssnitt.

~Prom dress fra Asos

~Lace Shift dress også fra Asos.

~Lace & Bow Clipframe-Clutch, Asos. :hjerte:

Interiør:

~Lampa Bourgie fra Kartell i transparent.

~Louis Ghost chair, av Philippe Starck, også i transparent.

~Tromsnes dagseng fra Ikea. For late dager :sjarmor:

~Lyskrone for å ha over spisebordet, men ikke for stor eller utspjåket.

~Flatskjerm-tv (blir sannsynligvis innkjøpt i januar)

~Nye stoler til spisebordet.

~Nytt bur til undulaten. Det vil si jeg er ute etter den gamle runde typen, eller modellen der buret har en firkanta underdel og blir rundere på toppen.

~Et venetiansk speil for å ha på et hvitt bord som skal pusses ned og males hvitt på nytt. Samt at skuffen skal få ny knott formet som en hvit blomst i keramikk fra Indiska.

~Tord Boontje`s Garland light

Kropp & hudpleie:

~Ny øyekrem

Annet nips :smilbla: :

~Gavepakning av parfymen FlowerBomb av Viktor & Rolf.

~Dolce & Gabbana; The One parfyme.

Diverse Linker:

~Jeanne d`Arc living. Har masse fint om man ønsker en chabby chick stil blandet med fransk landstil.

~Tord Boontje. Nederlandsk designer med uuuutrolig mye fint på samvittigheten.

~Mine favoritter :hjerte: :

~Part Two

~Ti-Mo

~Soaked in luxury

~Asos

~Laredoute

~Hennes & Mauritz

~Friis & co

Endret av ~Alwa~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt inn et lite ønskeliste-innlegg der jeg kan gå inn og endre på, legge til og kanskje en gang i blandt streke ut :sjarmor:

Men mye av det som preger lista nå forblir nok ønsker en god stund, hvertfall på motefronten :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt til noen linker til.

I dag skal jeg på Voice of Europe og bytte en offwhite, undertøyslignende topp jeg tydeligvis klarte å bytte om på et eller annet finurlig vis :klø:

Kanskje jeg tar det sorte belte jeg så i går i nærmere øyensyn også :sjarmor:

Endret av ~Alwa~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ble ingen bytting av topp, studier ble prioritert istedet. Har en frisørtime i morgen rett ved butikken så jeg får bytta den da.

Jeg venter på en pakke fra Laredoute med denne rosa cardiganen som visstnok ble sendt den 12.

Årets siste bestilling fra Laredoute for min del.

Jeg venter en pakke fra H&M også, men den består stort sett av julegaver. Jeg har allerede handla en del av dem, men har bestilt noen topper og gensere til venninner, brødre og tantebarn som en ekstra liten ting. Er spent på om jeg får den før jeg drar hjem på julederie den 23. da :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen fra Voice er bytta og pakken med julegaver er på vei fra HM, så da er det håp for gjengen likevel da jo :smilbla:

Jeg er jo stort sett ferdig med julegavene da, så noen krise hadde det ikke blitt. Men jeg synes det er litt koselig å ha med en liten atpåklatt, spesielt hvis jeg gir til venninner og mann/samboer sammen som par slik at venninnene mine får en liten jentegave også.

For ikke å snakke om snurte tantebarn som kun fikk myke pakker til jul :ler:

Nå er det juleferie og selvfølgelig fant jeg et og annet i butikkene i dag også. Må feire litt må vite :sjarmor:

Det ble en sort topp fra H&M med korte armer, meshstoff i brystpartiet med prikker på og volangkant, perfekt for en enkel middag med familien eller en cafèavtale med venninner i juleferien. De som har vært på H&M i det siste har nok ikke kunnet unngå å se den tror jeg.

På et tilbudsstativ fant jeg en syrinlilla stroppetopp i 100% silke med blonder rundt utringningen og på et parti under brystet, samt to stofftrukne små knapper på fronten. Til 35 kroner ;)

Kjøpte meg også et par sorte støvletter på Økonomisko i semska skinn som går litt opp på leggen med en spenne på siden. Jeg er egentlig ute etter et annet par jeg har sett de har en reklame på nå, som også er i sort, semska skinn, men de er høyere enn de jeg kjøpte i dag.

Jeg prøvde de sommeren i fjor og de var stilige, men av en eller annen merkelig grunn kjøpte jeg de ikke og jeg har angra meg siden da. Nå ser det ut til at de har fått de tilbake i sortimentet, så jeg håper jeg får kjøpt dem nå da :ler:

Fant også en offwhite strikket alpelue med ordentlig dusk på toppen (skikkelig nostalgi med andre ord) hos Cubus og en utrolig fin lue/hatt på Accessorize. Den er grå med en hvitprikkete rem rundt kanten, og på siden er det festet en liten brosje :hjerte:

Jeg har en merkelig fasinasjon av prikker for tiden ser jeg, har ikke så mye prikkete tøy fra før av så noe må ha kommet over meg :ler:

Men jeg har nok for evig og alltid lagt min elsk på blonder, kniplinger og perler på plagg, for det har vært en gjenganger i skapet mitt i mange mange år nå. Og det blir nesten bare værre og værre :sjenert:

I dag hadde jeg på meg jeans, sorte støvletter og en sort stroppetopp fra H&M under en sort blondetopp fra Popin. Den er i florlett polyester med et parti med blonder på brystet, har lange ermer, et silkebånd som kan knytes ved hoftene og tilhører høstens festkolleksjon som det er 50% tilbud på hos Popin nå. Modellen heter Ana Blouse og er skikkelig god å ha på og ser nett og elegant ut selv om den ikke ser særlig bra ut på hengeren. Anbefales ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~Ønskelister~

Mote:

~Cashmere Shawl Collar Jacket fra Ralph Lauren i hvit

~Hvit, lang, militærinspirert ullkåpe fra Burberry

~Veske fra Burberry, modellen Nova Check Handheld tote

~Et sort enkelt belte i lakk, med en liten sløyfe på fra Voice of europe.

~Jakke fra Cubus i gråblå med 60 tallssnitt.

~Prom dress fra Asos

~Lace Shift dress også fra Asos.

~Lace & Bow Clipframe-Clutch, Asos. :hjerte:

Interiør:

~Lampa Bourgie fra Kartell i transparent.

~Louis Ghost chair, av Philippe Starck, også i transparent.

~Tromsnes dagseng fra Ikea. For late dager  :sjarmor:

~Lyskrone for å ha over spisebordet, men ikke for stor eller utspjåket.

~Flatskjerm-tv (blir sannsynligvis innkjøpt i januar)

~Nye stoler til spisebordet.

~Nytt bur til undulaten. Det vil si jeg er ute etter den gamle runde typen, eller modellen der buret har en firkanta underdel og blir rundere på toppen.

~Et venetiansk speil for å ha på et hvitt bord som skal pusses ned og males hvitt på nytt. Samt at skuffen skal få ny knott formet som en hvit blomst i keramikk fra Indiska.

Kropp & hudpleie:

~Ny øyekrem

Annet nips :smilbla: :

~Gavepakning av parfymen FlowerBomb av Viktor & Rolf.

~Dolce & Gabbana; The One parfyme.

Diverse Linker:

~Jeanne d`Arc living. Har masse fint om man ønsker en chabby chick stil blandet med fransk landstil.

~Mine favoritter :hjerte: :

~Part Two

~Ti-Mo

~Soaked in luxury

~Asos

~Laredoute

~Hennes & Mauritz

~Friis & co

Har lagt til en Mine favoritter på lista. Nå skal jeg gå løs på garderobeskapet og finne ut hva som skal være med på juleferie og ikke. Må vel ta høyde for en del familieselskaper, festligheter og vennetreff, men en og annen bomullstopp til innekos skal nok bli prioritert :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...