Gå til innhold

Julegavetips til mamma og pappa

Gjest niomi

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips til mammagave og pappagave?

Mamma er jålete, litt kraftig, trener mye, men litt bedagelig. Adm.sekretær, 50 år.

Pappa er sporty, rett og slett, birkebeiner på vinteren, syklist og fjellmenneske om sommeren. Om enn kjedelig i klesstilen. Han har fått superundertøy de siste tre julene, og blir veldig glad for det, men det er jo litt begrenset hvor mye superundertøy han trenger... Industriarbeider, litt over 50 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Leiababe

Hva med et gavekort av noe slag til mor? Feks spatime, hudpleie, fotpleie e.l.? Det kan jo være greit til voksne damer som har "alt". Jeg gav det til mamma i fjor, og hun ble kjempeglad.

Liker faren din kanskje bøker?

Hvis han er sporty friluftstype, hva med en hodelykt? Det fikk min pappa til sin bursdag, og den blir flittig brukt. Har den når han "mekker"(er vel overhodet ikke det han gjør, men vil komme seg litt bort fra kaklinga :ler: ), når han er på fisketur eller holder på med noe han trenger ekstra godt lys til. Eller hva med en god parfyme? Det kan også være en fin gave til mor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer bare med noen forslag her etter hva jeg pleier å ende opp med til mine foreldre jeg.

Synes spa, hudpleie eller noe i den duren høres ut som en bra gave til en litt jålete mor. Evt hva med et fint smykke?

Og hva med å gi faren din en fin skjorte, genser, noe litt sprekere som han kan bruke til hverdags eller da han skal være litt finere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et gavekort av noe slag til mor? Feks spatime, hudpleie, fotpleie e.l.? Det kan jo være greit til voksne damer som har "alt". Jeg gav det til mamma i fjor, og hun ble kjempeglad.

Liker faren din kanskje bøker?

Hvis han er sporty friluftstype, hva med en hodelykt? Det fikk min pappa til sin bursdag, og den blir flittig brukt. Har den når han "mekker"(er vel overhodet ikke det han gjør, men vil komme seg litt bort fra kaklinga :ler: ), når han er på fisketur eller holder på med noe han trenger ekstra godt lys til. Eller hva med en god parfyme? Det kan også være en fin gave til mor :)

Kommer bare med noen forslag her etter hva jeg pleier å ende opp med til mine foreldre jeg.

Synes spa, hudpleie eller noe i den duren høres ut som en bra gave til en litt jålete mor. Evt hva med et fint smykke?

Og hva med å gi faren din en fin skjorte, genser, noe litt sprekere som han kan bruke til hverdags eller da han skal være litt finere?

Takk for tips!

Kommer fra et lite sted og begrenset med muligheter for spa og slikt, desverre... Og smykkeskrinet til min mor buler over. Det samme med klesskapet. :ler:

Pappa fikk hodelykt av broren min i fjor. Og klær kunne være en god ide, men jeg vet ikke hvilke farger jeg kan gi han. Han har veldig mørk hud, svart hår og stålgrå øyne med litt innslag av blått (jada, tater i slekta...). Han kler lyselilla, men hvilke andre farger kan han gå i? Han kjøper selv helst svart eller mørke klær, og da blir han gusten og blek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøllefrøet

Jeg skal gi min mor og stefar billetter til Øystein Sundes "Sånn e're bare". De digger han, så regner med det faller i smak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hva med et sjal/skjerf til moren din, gjerne i litt finere kvalitet. Hvis hun f.eks. har en mørk jakke er det veldig fint med noe som frisker opp. Kan også handle matchende handsker evt lue hvis hun benytter seg av det. Da får en jo noe å pynte seg med uten at det fyller opp smykkeskrinet. Evt noe litt ekslusivere body lotion, hudpleie eller parfyme, det er iallefall forbruksvare hos min mor.

Og angående faren din, hva med noe rødt? Synes rødt er vanvittig stilig på mannfolk med mørke farger. Evt kan du jo finne noe som er rødt og svart/grått. Blått og grønt kan også være fint, så lenge man holder det ensfarget eller kombinert med svart/grått så er man vel relativt trygg. Må nesten se ann hva slags farge du tror passer faren din og innenfor alle farger er det jo veldig mange nyanser og noen kan jo passe. Uansett må en passe på å få byttelapp i tilfelle størrelse og evt farge ikke faller i smak. I tillegg fungerer jo handsker/skjerf også til mannfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Perfekt biff

Hva med et spill de kan spille sammen?

Enten spørrespill eller et brettspill som er gøy for voksne. F.eks settlers, risk e.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til din far: Det finnes massevis av flotte bøker med turtips ol. om fjellet. En ting man gjerne ikke kjøper seg selv, men kjekt å få for en som er glad i fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidvandre

Jeg kjøpte en gavepakke fra Estetique til mamma og en cale/clapton cd til pappa.

Tenkte å kjøpe to bokser guinness og en gul tannbørste (han ønsket seg det.. ) til pappa i tillegg, og gjerne en topakninger t-skjorter. Han har bursdag rett etter jul så det blir litt ekstra.

Mamma må jeg kjøpe noe til til, tenkte å gå på glasmagasinet ol og kjøpe noe fint der, til kjøkkenet eller pynteting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis faren din liker å fiske på fjellet, kan en liten røykeovn være noe, sånn at han kan røyke fisken selv før han steker den. De er ikke så store og tunge, og fås vel hos de fleste sportsbutikker, tror jeg.

Hvis moren din har så mange smykker - hva med et nytt smykkeskrin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt lekre Body Shop-produkter til mamma.

Mamma har "alt", så da er det like greit kjøpe noe hun kan bruke opp.

Gavetips til pappa: Leatherman, mini-lommelykt (Maglite).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet gaver til gæmlisene på lørdag, og endte opp med et veldig pent sjal/skjerf i spreke farger (takk for tipset, Leela :klem: ) samt en Estetiqe-pakke til mamma og dyyyyr cognac til pappa. Pappa syns cognac er veldig godt, men han kjøper aldri noe annet enn det billigste skvipet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt dagkrem fra Dior til mamma og parfyme til pappa.. Forbruksvarer, veldig kjekt.. Dessuten prøver jeg å jåle opp pappa litt..

De har forresten fått Armani herremakeup i Norge - why not?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vidvandre
De har forresten fått Armani herremakeup i Norge - why not?

H&M har også begynt å selge herremascara og concealer :ler: I tøffe, masculine innpakninger :P

Endret av Vidvandre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine holder på å bygge hytte på fjellet, så jeg har kjøpt en syltetøyskål, som består av litt tinn og litt glass, med lokk og skje til. Har foreldre hytte kan det jo hende de trenger noe der!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...