Gå til innhold

Sminkepriser

Eowyn

Mener du at billige merker kan være minst like bra som de dyre merkene?  

1. 1. Mener du at billige merker kan være minst like bra som de dyre merkene?

• Ja minst like gode
      8
    • Nei, ikke i det hele tatt
      17
    • Tja, de duger vel
      18

Anbefalte innlegg

Tenkte bare å se hva dere mener om prisene på sminke vs.kvalitet. Mener selv at selv om merkene er billige, så behøver det ikke være noen dårlige produkter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at sminkeprodukter som koster mer sitter bedre, dekker bedre og holder lengre. I tillegg er det mindre stoffer som trigger min sensitive hud i dyrere produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg leste i Shape-up en gang om forskjellen på de billige og de dyre merkene. En del av produsentene lager både billige og dyre merker, slik at det er den samme produktutviklingen som ligger bak. Forskjellen er at de beste ingrediensene blir brukt i den dyre sminken, mens det gjerne er "dårligere" ingredienser i billigsminken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg styrer unna butikker som Nille etc. når jeg skal kjøpe make-up og hudpleie. Jeg har etterhvert blitt litt av en ekspert på dette og kan uten tvil si at de "dyrere" merkene både er snillere mot huden og er lettere å legge pent.

Ungjenter med pudder i flaker bortover kinnet, mascara i svære klumper på vippene og øyeskygge på alle andre steder enn øyelokket er lite pent.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer hva som går under "billigmerker" jeg da.

Det er jo en viss forskjell på det jeg regner som billigsminke og klassen under billigsminke som finnes på nille.

Hvis det jeg mener er billigmerker, så ja.. Da duger de. Jeg er fornøyd med max factor, isadora, rimmel(enkelte ting iallefall) og l'oreal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm....Jeg har faktisk aldri opplevd at billigsminken min har ligget som flak på huden, eller at mascaraen min klumper seg....Bruker en rimelig mascara fra l'oreal og pudder fra Rimmel. Har den vært så dårlig som du påstår Milla, så hadde jeg jo ikke anbefalt den, eller hva tror du? Ja, du har prøvd de dyre merkene og vet at de funker, jeg har prøvd de litt billigere, og vet at de funker...Så jeg aner ikke hvorfor du argumenterer så borti det grønneste uten at du engang har prøvd de produktene! :blunke: Men det er godt å se at det er noen som er enige med meg her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ville jeg sagt om de dyre merkene....Det er å kaste penger ut av vinduet det!

Vel, nå er det jo sånn her i livet at vi setter ulik standar på det vi vil ha. Sånn er det bare. De som vil betale for god sminke gjør det. Og mener faktisk at den er bedre. Så har vi de som ikke vil betale så mye, og synes at billigsminke er ok. Så det er vel det også ok da, tenker jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har prøvd dyre merker som jeg har vært fornøyd med og dyre merker som jeg har vært misfornøyd med. Akkurat det samme gjelder for billige merker. Jeg bruker mest billigmerker som L'Oreal og Max Factor og av og til Maybelline og er fornøyd med mesteparten. Men å kjøpe sminke og hudpleie på Nille - det hadde jeg ikke tatt sjansen på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Nille, det er nok billigmerker det, det ville jeg ikke rørt.

Men, jeg handler gjerne sminke på klesbutikker, altså i den avdelingen på HM eller KappAhl, og ja, jeg benytter da det som antakelig kalles "billigmerker", fordi jeg ikke går på parfymeri.

Men, det er vel egentlig "mellomklassen" dette da. Nille=billing, HM=mellom og parfymeri=dyrt?

Da benytter jeg mellom-klassen, og synes disseer gode nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Kjøper bare "dyr" sminke! De holder seg lenger, sitter mye finere og er kjempe snill med huden min.

Synes ikke det er så dyrt med sminke på parfymerie. Men det er da min mening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Men jeg synes den sitter fint, holder greit og har null problemer med huden med den jeg bruker jeg. Opplever variasjoner, der de billigste slett ikke alltid er de dårligste (dog, neglelakken jeg kjøpte for ti kroner, den er noe av det dårligste jeg har hatt, men den kjøpte jeg bare for å se om jeg turte gå med en slik farge før jeg kjøpte noe "skikkelig". den visste jeg ikke ville være av topp kvaitet, for å si det sånn.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med fredagsbarn at det burde være en mellom klasse, mellom den helt billigste sminken (som f.eks Nille's) og de dyreste merkene. Selv ligger jeg sånn stort sett selv i denne mellomklassen, og en sjelden gang i den dyre enden av skalen. Jeg synes man kan finne mye ok sminke i denne mellomklassen, men jeg sier heller ikke at det ikke finnes noe som er bedre som også er dyrere. Men jeg tror ikke nødvendigvis at dette er en uskreven regel. Det jeg må gjøre opp med meg selv er om den dyre sminken faktisk er så mye bedre at det representerer en merverdi for meg som jeg er villig til å betale 2-4 ganger mer for.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Har enda ikke opplevd å bruke opp sminke jeg (jo, lebestift, men ikke noe annet) Øyenskyggene (som er det jeg bruker mest av) de knuser jeg, (flink å miste i gulvet jeg, koordinasjonen er svært dårlig uten briller) eller så går jeg lei av den og kjøper en ny. Eller så hender det at jeg bruker opp den lyseste fargen av og til (fordi den går i oppløsning av å ha falt så mange ganger i gulvet stort sett)

Jaja, det var meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Fredagsbarnet. Ville selvsagt aldri kjøpe Nille-sminke og lignende, så kjøper mellom-klasse sminke. Kommer litt an på hva jeg skal ha.

Dyrere sminke er jo generelt bedre enn billigere- det er jo kvaliteten man betaler for. Men man kan ikke bare dømme sminken utifra pris. Ser ingen vits i å betale mye mer for et produkt som man kan kjøpe billigere og like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte ikke på avstemningen da ingen av alternativene passet...

Jeg gidder ikke kjøpe sminke og stæsj på Nille, stort sett heller ikke andre "billigmerker". Men det kommer jo an på hva som menes med billigmerker, da ? Det finnes jo sminke i alle prisklasser.

De merkene jeg bruker / har brukt og likt -

MAKE-UP :

¤ L`Oreal

¤ Maybelline

¤ Rimmel

¤ Lancôme

¤ Christian Dior

¤ Clinique

¤ Nivea Beautè

HUDPLEIE:

¤ Clinique

¤ Decleor

¤ Babor

¤ Nivea

that`s it...

Har stort sett best erfaringer med den dyre sminken. Bruker jeg billigprodukter, har jeg lettere for å få tørr hud og andre hudreaksjoner. Ikke gøy...

Det kommer veldig an på hva og hvor mye jeg kjøper av de forskjellige merkene og. Jeg har ikke alt av sminke fra Nivea eller Dior, men kjøper mascara fra et merke, og lebestift fra et annet osv....

Vet i allefall nå at jeg skal prøve mascaraen Kanebo 38 (eller hva den nå het) da jeg har hørt så mye bra om den her på KG!

Cluet er at jeg ikke kjøper "dyre" merker fordi et er dyrt og fancy. Det er fordi jeg gjerne har hørt om positive erfaringer eller brukt dem selv tidlgere. Og jeg setter pris på kvalitet og god hudpleie.

Jeg ser derimot ikke ned på de som velger å bruke lite penger på slikt. Det burde være opp til dem og jeg har ingen rett til å dømme andre på den basis i allefall. Det er meg knekkende likegyldig hva andre vil og ikke vil bruke på make-up og hudpleie, men jeg kan gjerne anbefale produkter til folk selv om jeg vet de ikke er tilhenger av dyre merker. Er det gode produkter, synes jeg det definitivt er verdt pengene :D

Diva :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at billigmerker er 'minst like gode'... vanskelig for å si meg uforbeholdent enig i det.

men at det ikke nødvendigvis er noe proposjonalt forhold mellom pris og kvalitet, har jeg så absolutt erfart! det finnes plenty med dyrt søppel, og det finnes billige perler...

synes det kan være greit å huske på at når jeg handler på parfymeri, går langt større andel av det jeg betaler til selgeren enn det jeg synes hun (det er NESTEN alltid en hun) fortjener i forhold til hvor verdifull jeg vurderer hennes assistanse å være...

syns også det er greit å huske at et fåtall produsenter står bak en hel masse merker rettet mot ulike demografiske segmenter - f.eks. er det l'oreal som eier:

lancome

helena rubinstein

maybelline

decleor

biotherm

kerastase

vichy

avene

roc

synergie

...og enda mange fler jeg ikke kommer på i farta...

og enkelte dyre produkter inneholder nøyaktig det samme som enkelte billigprodukter...

nja. det er vel en vurderingssak, om man vil føle at man skjemmer seg selv bort med luksusprodukter, eller om man ikke føler det behovet like sterkt og heller vil bruke pengene sine på noe man setter mer pris på... det er vel opp til den enkelte.

men det kan jo være greit å være klar over at mye av prisen betaler man for luksusfølelse, markedsføring, design - for å føle seg verdifull, muligens. og for å bli plaget av de slitsomme parfymeridamene.

og så kan man jo lure, er en 300 kroners flaske med bodylotion virkelig 10 ganger bedre enn en til 30? når begge har mineralolje som primæringrediens?

nope, det er innbilning.

så kan man jo spørre seg selv hvem som blir lurt...

he he. sier jeg, fattig student med sminkepung som bokstavelig talt er i ferd med å sprekke, så full er den av chanel... mens jeg lever på nudler...

samtidig er min trofaste, idiotsikre kremøyeskygge som aldri svikter meg og jeg kan kline på feilfritt i stummende mørke om så trengs fra isadora...

nåja. jeg er kanskje et vandrende paradoks. det jeg ville frem til, er vel at på denne typen spørsmål fins det ikke ett klart og riktig fasitsvar.

men vi kan jo selvfølgelig bare fortsette med å dælje hverandre i hue allesammen mens vi skriker 'jeg vet best!'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også veldig sensitiv og ømtåelig hud, så om jeg hadde kjøpt meg sminke på Nille eller den billigste H&M sminka hadde jeg sett ut som ei kjøttkake ganske kjapt.

Jeg ligger i den mellomste prisklassen og bruker en del produkter fra Loreal. Både hudkrem og rens bruker jeg derifra og huden min er fin. Men nå har jeg alltid hatt plettfri hud også da, så om det skyldes produktene fra Loreal eller mine medfødte gener er jo vanskelig å si.

Av sminke bruker jeg øyenskygge fra Izadora, kajal fra loreal og pudder fra Max faktor. Sminken legger seg pent og holder seg godt ut dagen og Thea får ikke en masse allergiske reaksjoner.

Jeg tror ikke man nødvendigvis må betale 400,- for ansiktskrem, 350,- for øyenskygge og 250,- for en kajal for å få til et godt resultat og pen og ren hud. Det handler også en del om din egen evne til å ta vare på huden og din evne til å legge sminke peeeent. Man trenger ikke nødvendigvis de dyreste produktene av den grunn. Men de øyenskyggene man får fra Nille for 14,- sier det seg jo selv at man burde styre unna :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...