Gå til innhold

Gave til ny kjæreste

Dina

Anbefalte innlegg

Lurer fælt på hva jeg skal kjøpe i julegave til kjæresten min. Vi har ikke vært sammen så veldig lenge, så jeg kommer ikke til å kjøpe noe fryktelig dyrt... Si maks kr. 5-700.

Jeg har lyst til å kjøpe noe personlig til han, altså ikke klær, noe til leiligheten e.l. Tenkte på aftershave, men den blir jo brukt opp... Vil kjøpe noe som han kan se på/bruke, og som vil minne han om meg... :hjerte:

Noen som har gode forslag til meg?? :) Noen som kommer på lure ting de har hos gullsmeden f.eks, som kan passe til en mann (bortsett fra smykker og ringer)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke fritidsaktiviteter har han? Jeg kjøpte f.eks. legg- og albuebekyttere til min kjære, siden jeg visste at han drev med downhill-sykling, og manglet dette. Kjempesuksess, og noe som blir mye brukt. Og det minner oss om den første gryende forelskelsen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra
  Noen som kommer på lure ting de har hos gullsmeden f.eks, som kan passe til en mann (bortsett fra smykker og ringer)?

Slipsnål? Eller slipsknapp? Mansjettknapper? Lommelerke? Navne"lapp" i sølv/stål til den dyre jakken, eller til dressjakken/smokingen?

Noen av disse er helt sikkert gått ut på dato for lenge siden men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lommelerke var en god ide! Finnes så mange fine, også kan du få inngravert navnet hans og evt. en liten setning eller lignende som er intern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Eller en sånn multitooltang/kniv/saks/boksåpner... husker ikke hva de heter. Ikke swiss army knife men... ja... Med navnet inngravert. Det er sånt som alle menn bør ha.

Leatherman heter det. Finnes i forskjellige prisklasser alt etter hvor avanserte og fancy de er.

Endret av Easily
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster jo ingenting da,men selvlaget kalender. Det lager jeg til kjæresten min; bilder av oss av ting vi har opplevd det siste året og skriver fine ting om han eller noe morsomt ved siden av bildet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidvandre

Fler som har tips? Har bare vært sammen med kjæresten i et par uker og har ikke helt funnet ut av hvilken smak han har og hva han har/ikke har av ting og tang. Da er det ikke lett å finne på noe personlig, og jeg vil ikke gi noe helt upersonlig heller, som gavekort eller underbukser. :klø:

Tenker på kortholder, noen som vet hva en enkel kortholder med gravering ligger på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva med å kjøpe noen skikkelige hansker? Nå vet jeg jo ikke alderen på denne mannen, men det er jo mange flotte hansker som er i den prisklassen...

...så kan de varme ham når du ikke er der og holder ham i hendene.... :ler:

Endret av Mini_me
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidvandre
hva med å kjøpe noen skikkelige hansker? Nå vet jeg jo ikke alderen på denne mannen, men det er jo mange flotte hansker som er i den prisklassen...

...så kan de varme ham når du ikke er der og holder ham i hendene.... :ler:

Tihi, det var litt morsomt, jeg snakket nettopp med kjæresten om hansker. Han frøs på hendene og jeg lurte på hvorfor han ikke brukte hansker. Han sa det ville han ikke bruke fordi det var ikke mandig nok. :ler: Så jeg foreslo svære skivotter, det er vel mandig? Joda. Så det er egentlig en veldig god ide. Men så driver han ganske aktivt med snowboard og vintersport så han har gjerne alt slikt allerede..?

Dessuten hadde det vært greit med noe som er lite, for jeg på sende det (reist hjem til familien allerede jeg, uten å ha kjøpt noen gaver til venner, så blir mye penger til frimerker i år!).

Min er forresten 24.

Endret av Vidvandre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Vidvandre
da kan du jo kjøpe noen skikkelige Bjørn Borg boxer....DET er da mandig nok....

:ler:  :ler:

Jeg vet ikke helt, alle jentene i vennegjengen vår går med bjørn borg boxere :ler: Huff, nei, skulle begynt å tenke på julegaver litt før, så kunne jeg undersøkt litt hva han liker og trenger. :sjenert: Dårlig kjæreste jeg, han har etter gavefasongen å dømme kjøpt noe hos gullsmed til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt, alle jentene i vennegjengen vår går med bjørn borg boxere  :ler: Huff, nei, skulle begynt å tenke på julegaver litt før, så kunne jeg undersøkt litt hva han liker og trenger.  :sjenert: Dårlig kjæreste jeg, han har etter gavefasongen å dømme kjøpt noe hos gullsmed til meg.

Står mye på ski og sånn? Snowboard eller alpintstrømper. Kan man ikke få nok av. Jeg liker de fra Bavac veldig godt. Koster vel et par hundre for paret, om jeg husker rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi, det var litt morsomt, jeg snakket nettopp med kjæresten om hansker. Han frøs på hendene og jeg lurte på hvorfor han ikke brukte hansker. Han sa det ville han ikke bruke fordi det var ikke mandig nok. :ler:  Så jeg foreslo svære skivotter, det er vel mandig? Joda. Så det er egentlig en veldig god ide. Men så driver han ganske aktivt med snowboard og vintersport så han har gjerne alt slikt allerede..? 

Dessuten hadde det vært greit med noe som er lite, for jeg på sende det (reist hjem til familien allerede jeg, uten å ha kjøpt noen gaver til venner, så blir mye penger til frimerker i år!).

Min er forresten 24.

Kjærestevott hadde jo vært tingen (altså en vott til hver, og en fellesvott som bare kan brukes når man leier). Vet om folk som har strikket sånne, men jeg vet ikke omdet går an å få kjøpt noe sted (jeg hadde i alle fall ikke klart å strikke votter på en uke...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...