Gå til innhold

Vurderer nettdating

Fremhevede innlegg

Gjest Tittitt
Skrevet

Nettby eller blink?

Syns ikke sånt er flaut jeg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest 1
Skrevet

Det høres ikke så gøy ut med nettdating, fordi det ligger så mye slit i det.

Det er jo snakk om personer som ikke kjenner hverandres bakgrunn, de vet ikke hvordan utseendet er, intelligensnivået, fremtreden, osv.

Jeg kan tenke meg det er mange merkelig folk som nettdater (ja, det er fordommer), men kanskje noen få normale (hvertfall en liten kvote).

Det høres pinlig ut at man så åpenlyst søker en annen, og tar en risiko ved å treffe dem live. Så er mannen pusling, lav og rar...yeah, right.

Det er enklere å treffe dem i jobbsammenheng og på storfester!

Gjest koffeine
Skrevet
Det høres ikke så gøy ut med nettdating, fordi det ligger så mye slit i det.

Det høres pinlig ut at man så åpenlyst søker en annen, og tar en risiko ved å treffe dem live. Så er mannen pusling, lav og rar...yeah, right.

Det er enklere å treffe dem i jobbsammenheng og på storfester!

Det er vel ikke pinlig å ønske seg kjæreste vel?? :overrasket: Man må vel uansett på et eller annet tidspunkt vise interesse for andre om man skal finne noen, om det er på nettet eller i levende live.

Og slik jeg ser det er det vel så mye slit å finne noen andre steder. På nettet kan man jo finne ut ganske raskt om noen er helt idiot eller om man ikke har noen felles interesser.

Gjest Gjest 1
Skrevet
Det er vel ikke pinlig å ønske seg kjæreste vel??  :overrasket: Man må vel uansett på et eller annet tidspunkt vise interesse for andre om man skal finne noen, om det er på nettet eller i levende live.

Og slik jeg ser det er det vel så mye slit å finne noen andre steder. På nettet kan man jo finne ut ganske raskt om noen er helt idiot eller om man ikke har noen felles interesser.

Nja...skeptisk. Jeg synes det høres anstrengt og krampaktig ut men det er sikkert et flott og folkelig tiltak!

Visst må man vise interesse, men mannen bør absolutt få lov til å ta masse initiativ hele veien. På fester og i jobbsituasjoner er slikt enklere, for da ser man hele pakken i en helhet på en mer naturlig måte. Formålet der er liksom ikke å finne noen, men det kan bli en bieffekt...

Skrevet

Ja tenk om noen så deg!!!1 Tror jeg ville gått og hengt meg hvis det skjedde meg.

Gjest Tittitt
Skrevet

Heller nettet enn en sjekkereplikk fra en jappefyr på en luguber klubb. ;)

Skrevet

Jeg har vært på flere dater på nettet, og første regel er vel å ikke ta det så høytidelig; bare se på det som en morsom liten slags hobby.

Lag en profil som viser personligheten din (du kommer sikkert til å endre den flere ganger underveis) og vær forbredt på at de fleste som henvender seg til deg kommer til å være totalt uaktuelle.

Gå på date tidlig i prosessen, fordi du blir virkelig ikke kjent med noen bare av å skrive med dem. Gjør noe helt causual, en tur i parken eller en tur på cafè. Ikke stress - sannsynligvis er ikke dette mannen i ditt liv, men du kan da sikkert ha det moro likevel.

Jeg har vært på date med noen skikkelige troll, men det er jo bare å takke for seg etter en liten halvtime og si det som det er; "jeg tror ikke dette kommer til å fungere" (har faktisk aldri fått noen negative reaksjoner på den tilbakemeldingen). I det minste får man en god historie ut av det!

De aller fleste er imidlertid hyggelige folk som man kanskje eller kanskje ikke finner det lille ekstra hos.

Jeg har funnet både min eks samboer og min nåværende samboer på nettet. Synes det er en suveren og morsom måte å treffe folk på, faktisk.

Anbefaler for øvrig sukker.no, som har en ganske god matching av personligheten av sine brukere (i tillegg kan man se hvilke områder man har svart forskjellig på - veldig greit).

Skrevet

Laban jeg syntes du skreiv veldig mye lurt i innlegget over!

Gjest koffeine
Skrevet
Heller nettet enn en sjekkereplikk fra en jappefyr på en luguber klubb. ;)

Helt enig :ler: Mye lettere å avvise plagsomme fyrer på nettet.

For meg er det ganske viktig å finne noen som er litt lik meg når det gjelder interesser og som er på samme mentale plan (eller hva man skal kalle det...), og sånn sett har jeg større tro på nettet enn på å finne noen i fylla ute på byen. Ølbriller og støy gjør det vanskelig å danne seg et klart inntrykk av folk ;)

Gjest glamourgirl
Skrevet

Jeg har ikke hatt "hell" med nettdating. Jeg syns det er fryktelig vanskelig å danne seg et inntrykk av hvordan folk faktisk er. På tross av at jeg mener jeg er ærlig i min profil, og har fått hjelp av venner, så er svært mange kun ute etter det Reisende John beskriver, ei elskerinne. Selv om jeg er tydelig på at jeg har lyst på kjæreste.

I tillegg føler jeg at svært mange menn har en helt fantastisk overdreven selvtillit, og alle er ca 180, selv de som er mye lavere enn meg :ler: (flaks for dem at jeg driter i høyda på folk, men jeg har ikke sansen for folk som juger...)

Uansett, jeg ser at mange treffer menn via nett. For meg har det ikke fungert. Jeg blir stressa av hele "sjekke-scenarioet" Jeg føler jeg er på Jobbintervju fra helvete hver gang jeg setter meg ned med en kaffekopp og et nick. (har vel vært på en fem seks nett-dater)

Nå treffer jeg ikke menn andre steder heller, så jeg er litt stuck. :sjenert:

Når det er sagt, så traff jeg en eks her på KG. Det var fint, for vi "falt" for hverandres måte å skrive på, humor og kommunikasjonsmåte....

Skrevet
Selv om jeg er tydelig på at jeg har lyst på kjæreste

Det er min erfaring også. Virker som veldig mange ikke leser profilen min i det hele tatt, men bare klikker ivei på bildene. Men det er tross alt bedre enn å stå i en bar.

Skjønt jeg begynner å bli lei av å fortelle om meg selv, begynne på nytt hele tiden.......sukk.

Skrevet

Jeg vil tro at den økte frekvensen av "første-dater" man lett kan få gjennom nettdating kan forklare mange av de dårlige opplevelsene. Regner med at hit-raten er ganske lik som på møter med interessante partnere man treffer ellers i livet, det er et spill med sannsynligheter. Men det er ikke 20 nye fjes som står og venter på deg hver ettermiddag ved kjøttdisken på Rema og vil vise deg bilder fra sist de kitet på Norefjell og hvordan de ser ut i bar overkropp på after skien :)

De man som Glamourgirl nevner treffer på nettet på et vis som likner litt mer på de normale sosiale omgangsformene gir vel større sannsynlighet for et normalt forholdsforløp. Og de er i hennes tilfelle damn lucky ... :klem:

Skrevet
...

Det de vil ha er en høy kraftkar som hvis det kreves kan beskytte mot andre menn, og ta sin kvinne over skuldrene og bære henne to mil ned fra fjellet hvis hun brekker beinet, som har en kul jobb som betaler bra, og som skal være krevende seksuelt men gi mye tilbake. (for øvrig meg i et nøtteskall, hehe)

Jeg trenger heldigvis ikke sjarmere noen her  :ler:

Litt vulgærevolusjonisme er alltid gøy, men nå er det vel slik at det er mer komplekst enn som så hva som indikerer at en mann vil ta seg av sin kvinne og ikke minst sine eventuelle barn, slik at kvinnen ikke blir sittende alene med byrden. Generelt er det vel flere "hint" som forteller om en manns prestasjonsevne, som er langt viktigere en noen få ytre kjennetegn. Ved fravær av slike "hint" blir nok utseende og fysiske fortrinn viktigere.

Men det er neppe nok å være en høytpresterende "alpha-male". Upålitelige høye menn med jobber de selv synes er kule og med overdreven tro på egen seksuelle fortreffelighet, er for intelligente kvinner en turnoff vil jeg tro. Menn med flere elskerinner er nok heller ikke spesielt gode farsemner dersom en ønsker en stabil omsorgsperson for sine barn.

CD

Gjest Reisende John
Skrevet (endret)

111111111111

Endret av Reisende John
Skrevet
Hmm. Her antar du at en slik mann er mindre intelligent, at en slik mann vil ha flere elskerinner samtidig som han er i et annet forhold, og at han ikke er en god far++.

Hehe, det må da være måte på  :legrine:

Jeg kunne jo dra noen linjer om hvilke kvinner og menn som kommer med slike karakteristikker, men jeg er for høflig :-)

Hilsen klippesolid far til to, med iq på 140

Jeg tror du til tross for en angivelig "IQ på 140" har visse lesevansker. Hvor skrev jeg noe om at jeg antok en "slik mann er mindre intelligent"? Jeg skrev noe om en hang til selvskryt og noe om farsegenskaper. Tipper mange kvinner synes det er litt teit og usexy å annonsere sin angivelige IQ på et nettforum?

Hvordan kombinerer du det å være en "klippesolid far til to" med å ha to elskerinner samtidig, som du skrev i et tidligere innlegg? Drar dere på kino alle fem, sammen, etterfulgt av lørdagskos i stua? Er barnas mor også med da? Eller bor du kanskje ikke sammen med henne?

Det virker egentlig som du klarer å få frem poengene helt på egenhånd.

CD

Gjest Reisende John
Skrevet (endret)

111111111111

Endret av Reisende John
Skrevet
-Jeg oppdrar to barn alene, barna besøker mor regelmessig.

-Når barna besøker mor står jeg fritt til å omgås utvalgte kvinner.

-Du antyder at fysiske fordeler kùn teller hvis intelligensen svikter, jeg korrigerer ditt bilde av meg.

-Jeg annonserer gjerne detaljer om mitt liv her, har ikke noe behov for å fremstå som sexy.

-Lørdagskos og kino er ikke helt min stil. Barna og jeg er ofte på fjelltur, og da hender det vi tar med oss bekjente for å dele opplevelsen. Gjerne en elskerinne.

Hmm, stusser litt over flere ting her. CD skrev ikke noe om intelligens, bare om "hint"- det kan vel være så mangt, f.eks tegn på høy sosial status? Tror kanskje du har misforstått litt. Forstod ikke helt hvorfor du måtte skrive om din IQ?

For øvrig hadde vel du delt omsorg for dine barn, sammen med din eks? Mener å huske at jeg leste noe om det i et tidligere innlegg.

At lørdagskos og kino ikke er din stil er jo helt ok, men spørsmålet her var vel hva som var barnas preferanser? Du har vært gjennom et samlivsbrudd, ikke sant? Spørs vel om elskerinner bidrar til å trøste barna og til å skape trygghet for dem? Jeg synes CD har noen gode poenger angående akkurat dét.

Den Gale Professor

Skrevet
Hilsen klippesolid far til to, med iq på 140

Beskjedenhet er ingen dyd hos deg ihvertfall.

Uhyre intelligente mennesker kan gjøre utrolig idiotiske ting. Donald Rumsfeldt og Adold Hitler for eksempel.

Software er også viktig, ikke bare hardware.

Skrevet (endret)
-Du antyder at fysiske fordeler kùn teller hvis intelligensen svikter, jeg korrigerer ditt bilde av meg.

Nope, jeg tvilte aldri på ditt intellekt. Ser f.eks at du er god til å skrive. Du har misforstått hva jeg mente med "hint". Jeg siktet til ulike tegn som kan signalisere til kvinnen at mannen har suksess eller øvrig verdi. Hva slik "kulturell kapital" består av vil variere avhengig av sosial kontekst. Det kan være hvilke bøker som står i bokhylla, musikksmak, antall vitenskapelige artikler publisert, bil, stilig bolig osv... mer universelt er "hint" som sendes ut av de omgivelser man befinner seg i. F.eks hvilken respekt andre viser en, hvordan andre henvender seg til en osv.

Hvorfor er det alltid de små mennene som ypper til slåsskamp?  :legrine:

Jeg er jo 1.55 høy, småfet, under gjennomsnittlig pen, har stygge klær, billig bil og IQ på 70, men det forandrer jo fint lite på det vi faktisk diskuterer her. Jeg synes nesten litt synd på deg, for det virker som mye med deg er preget av av du ønsker å fortelle oss alle hvor perfekt du er. Her er et forslag: Prøv å ta med deg ungene på kino og lag en god lasagna eller pizza og kos deg med dem i sofakroken. Kanskje de vil like det, kanskje du også? Du behøver dessuten ikke fortelle det til oss dersom du gjør det :).

CD

Endret av CoolDuckie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...