Eowyn Skrevet 10. februar 2003 #21 Del Skrevet 10. februar 2003 Unnskyld meg, men nå er du utrolig barnslig Milla....Hvordan kan du vite at jeg har ekstremt lite kunnskap?! Har faktisk mer kunnskap enn deg, for jeg har prøvd både dyre merker og de billigere merkene...Ikkesant?? Og de påstandene du kommer med er jo helt på jordet, hvorfor er det ikke pent, har du sett meg?Har du sett huden min? Nei, tror ikke det, så da skjønner jeg ikke hvorfor du kommer med slike påstander. Vel, "gamlemor", du tåler visst ikke at noen mener noe annet enn deg! Gidder ikke å diskutere med sure gamle damer ............. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petruska Skrevet 10. februar 2003 #22 Del Skrevet 10. februar 2003 Nå synes jeg du er usaklig AngelEyes21. Hvis du leser svarene i tråden vil du se at det slett ikke bare er Milla som mener at pris og kvalitet har en sammenheng når det gjelder pudder. Allikevel går du løs på henne uten å la deg affisere av de andre som mener det samme. Selv mener jeg også at det er en sammenheng mellom pris og kvalitet her som med annen sminke og hudpleie. Klart det er mange som tåler den billige sminken også, men er man tilbøyelig til å reagere på ting er det safere å kjøpe et litt dyrere merke enn f.eks. Rimmel. Du og venninnene dine tåler det bra sier du. Fint, men hudproblemer blir vanligere og vanligere og man tar en større risk ved å kjøpe et billig produkt enn et litt dyrere som ofte er laget på en formel som innholder færre kjemiske stoffer, mindre eller ingen parfyme, pluss at det ikke tetter til porene. I følge ny make-upteknologi er det nå mulig å lage pudder med disse egenskapene men da må du utvilsomt opp i litt høyere prisklasser enn f.eks. Rimmel. Fint at du har en sterk og sunn hud men det er ikke alle som har det! Selv får jeg kløe og rødflammet hud av sminken du skryter slik av. Vi er alle forskjellige, husk det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 10. februar 2003 #23 Del Skrevet 10. februar 2003 Hvordan kan du vite at jeg har ekstremt lite kunnskap?! Jeg ser det på måten du skriver om feks. om hva som er årsaken til at pudder flaker, seg så sier du at det er pga. huden?? Ett pudder av god kvalitet smelter nedi huden og legger seg ikke i flaker utenpå slik billig-sminke gjør. Der har du forskjellen. Og når det gjelder make-up så får du faktisk hva du betaler for... uansett. Jeg renser og steller huden riktig og er belønnet med en meget god hud uten urenheter, og når man har slik hud så klasser man ikke på billig-sminke og tror man er kjempefin. Ett trenet øye som mitt ser forskjellen på ett ansikt sminket med god kvalitetssminke og dårlig kvalitetssminke. Det som du får øye på med en gang er ujevnhetene i pudderet og øyeskyggen som ligger i striper på øyelokket. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 10. februar 2003 #24 Del Skrevet 10. februar 2003 Og en annen ting... folk blir stadig flinkere til å gå til hudpleier. Hudproblemer er økende som Petruska påpeker og det begynner å sige inn hos de fleste at en hudpleier faktisk kan hjelpe deg. Menn som har hudproblemer er også økende og også disse finner veien inn i salongene etterhvert. En flink hudpleier spør alltid om hvilken make-up du bruker og hvis hun fører at du bruker feks, Rimmel, C-2000, Isadora el. så vil hun nok veilede deg litt i hva som kan være med på å gi deg dårlig hud og økt mengde urenheter. Og du vil få klar beskjed om at du er nødt til å bytte make-up. Jeg går i en Dermalogiasalong her i Oslo regelmessig (Cosmopolitana i Skovv.) for å forebygge hudproblemer og jeg følger opp med renseprodukter og pleie fra Biotherm og Dermalogica hjemme. Når man er flink til å ta vare på huden sin og har litt kunnskap så vet man at billig-sminke- det skal man unngå. Ansiktshuden din skal du ha hele livet og den må tas godt vare på. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicki Skrevet 10. februar 2003 #25 Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg bruker Total finish fra Kanebo, og er kjempefornøyd med det. Da jeg var yngre 14-19, brukte jeg også såkalte billigmerker. Det vil si collection 2000, max factor, rimmel osv. Det jeg lurte fryktelig mye på da var hvordan noen fikk et så perekt resultat. Jeg syntes de merkene jeg brukte var bra. Da bodde jeg også på en liten plass hvor de ikke hadde noe ordentlig parfymeri. Så jeg visste jo ikke om noe annet. Etter jeg forsøkte dyrere merker( f.eks Lancome, Chanel) skjønte jeg det. Nå får jeg det resultatet jeg alltid undret meg over at noen fikk til. Men det hjelper lite å bruke dyre merker så lenge man ikke kjøper seg koster i god kvalitet også. Det vil si at hårene på kosten er ekte. For hvis man bruker billigkoster, blir heller ikke resultatet perfekt. Det er iallefall det jeg har erfart. Men fortsatt hender det at jeg bruker litt billigere merker også. Men ikke på renseprodukter, foundation og pudder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 10. februar 2003 #26 Del Skrevet 10. februar 2003 Ettersom jeg har en nokså blank overflate i T-sonen, vil jeg gjerne benytte meg av et pudder som matter og gir huden et naturlig utseende. Noen som kan anbefale et pudder til meg? jenta ber om et godt råd, og Milla er snill og gir henne det... Så kommer andre med "gode råd" ang billig-pudder de fleste av oss vet at kan gi de av oss med problemhud virkelige problemer. Jenta spurte ikke etter "billigste pudder", merk det, :fy: Tror Milla har ganske god greie på disse tingene her. Skulle hun heller holde kjeft når hun mener andre brukere gir håpløse/skadelige råd?!! Kanskje Milla blir så driit lei at hun ikke gidder å gi oss gode råd lenger.. Jeg har faktisk nytte av Millas kunnskap, hun trer det ikke nedover oss, vi ber faktisk om hjelp, husk! Og som andre skriver: Det er ikke bare Milla som advarer mot Rimmel & co i denne tråden. Sutreunger hele bunten!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 10. februar 2003 #27 Del Skrevet 10. februar 2003 Rimmel fikk jo kjempeproblemer da noen fant ut at mascaraen Kate Moss brukte i reklamen for Rimmel (den hvor hun sminker seg i en taxi) ikke var Rimmel sin mascara. Make-up artisten som la Kates make-up på settet brukte mascara fra Lancome. I annonser for billigmerker bruker ikke modellene sminken de reklamerer for på bildet. Som om det kom som noen bombe Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 10. februar 2003 #28 Del Skrevet 10. februar 2003 Er det bare de med dyre vaner som har lov å svare her? eller er det bare dere som har rett? Jeg mener å erindre at vedkommende som tipset om Rimmel selv slet med samme problemområde som første innskriver, og har opplevd at denne "billig-varianten" har hjulpet både henne og flere av hennes venninder med samme problem. HVA er det som er galt med å gi alternativ til 400,- pudder??? :evil: Har ikke problemhud jeg altså, men har brukt Rimmel selv, og den gir meg det jeg har ønsket i ett pudder, altså å matte ned blank hud uten å gjøre noe mer en det. Og det oppnår jeg også med Rimmel! (noe som vel er utenkelig, siden jeg bruker både billigkrem og billigsminke... men huden min er fin den, uten kviser og uten annet ubehageligheter!) Milla reagerer ALLTID nedsettende når noen prøver å komme med ett alternativ til hennes kostbare råd, DET er forferdelig frustrerende! JA, kanskje Milla vet mye om hudpleie (har du gått skole Milla? bare lurer.), og klart det kan være forskjell i kvalitet på dyrere merker i forhold til billige. Men det er da aldri galt å komme med flere en ett råd? eller flere en en erfaring? Sorry, men Milla er vel ikke enebestemmende på hva som er lov og ikke innen hudpleie her? eller har jeg gått glipp av noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 10. februar 2003 #29 Del Skrevet 10. februar 2003 Er det bare de med dyre vaner som har lov å svare her? eller er det bare dere som har rett? Prøver å unngå å svare på tråder som denne her jeg og tråder som omhandler hvordan shampo man bruker, ansiktskrem etc. Man blir sånn stort sett høvlet rett ned hvis man bruker et av de såkalte billigmerker. Hvor går foressten grensen for et billig merke? Og hvor mye dyrere en de såkalte billigmerkene er noe før det er skikkelig bra? Etter min mening kan man faktisk få makeup etc som er ok til en forholdsvis billig penge (holder da Nille makeup utenfor.) Om det er like bra som det som koster 2-4 ganger så mye? I de fleste tilfeller er sikkert svaret nei, men det betyr vel ikke at alt fra L'oreal etc behøver å være så forferdelig dårlig allikevel? Finnes det kun god og dårlig sminke, ikke noe midt i mellom som er ok? Lurer... Så fikk jeg blandet meg inn i en sånn tråd allikevel da Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 10. februar 2003 #30 Del Skrevet 10. februar 2003 Embla s, nå kom jeg også med et forslag til Mariella, om noen merker som ikke er så dyre som de Milla anbefalte. Og den som begynte å klage, var nettopp Milla!!! Jeg sa ingenting om de produktene hun anbefalte, jeg anbefalte de jeg hadde prøvd og som fungerte meget bra for meg!!!!! Og da kommer selvfølgelig Milla med sine nedsettende kommentarer, for det er visst hun som vet alt best. Men takk for støtte Aline og Jennifer, er HELT enig med dere!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 10. februar 2003 #31 Del Skrevet 10. februar 2003 Og når det gjelder make-up så får du faktisk hva du betaler for... uansett. Milla bull****. måtte jo le da jeg sjekka innholdsfortegnelsen på biotherm ansiktskrem for problemhud og den viste seg å inneholde gode gamle parrafinum liquidum... og lurer på hvorfor jeg alltid begynner å svi når jeg tester ut dior-prøver... det argumentet der holder bare ikke vann, milla. hadde du bytta ut 'uansett' med 'noen ganger', ok. men i sin bombastiske form er ikke den påstanden sann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 10. februar 2003 #32 Del Skrevet 10. februar 2003 Ettersom jeg har en nokså blank overflate i T-sonen, vil jeg gjerne benytte meg av et pudder som matter og gir huden et naturlig utseende. Noen som kan anbefale et pudder til meg? Det blir bestandig krangler av at noen bruker dyre merker mens andre bruker billigmerker. Men vi har jo alle ulike erfaringer. Hvis du er ute etter et godt pudder som matter og sitter godt, anbefaler jeg deg kanebo. Dette er et steike godt pudder som også holder lenge. Det er litt dyrere enn billigpudder, men til gjengjeld holder det hele dagen og matter veldig godt. Gå til et parfymeri og få råd. Kanskje du kan be henne om å legge på t-sonen din slik at du kan se resultatet. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 10. februar 2003 #33 Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg liker pudderet fra Clinique jeg. Perfekt for den blanke, skinnende nesa mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 10. februar 2003 #34 Del Skrevet 10. februar 2003 Det er noen av dere som spør Milla om hun har gått på skole "siden hun tror hun har sånn peiling", og så vidt jeg vet har hun ikke det. MEN, jeg går på hudpleierskolen, og jeg kan si at Milla virkelig vet hva hun snakker om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xxx Skrevet 10. februar 2003 #35 Del Skrevet 10. februar 2003 Kan tenke meg Milla vet hva hun snakker om. Veldig bra Men hva med å få frem budskapet på en litt mer ålreit måte? Så blir ingen støtt og trådene handler om det de skal... Jupp :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 10. februar 2003 #36 Del Skrevet 10. februar 2003 Men hva med å få frem budskapet på en litt mer ålreit måte? Så blir ingen støtt og trådene handler om det de skal... Problemet med å debattere på den måten er at ingen legger merke til deg. Du blir bare nok en "usikker bruker" med masse "hvis" og "kanskje". Jeg er trygg på min kunnskap om hudpleie, og jeg liker å dele mine gode tips. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 11. februar 2003 #37 Del Skrevet 11. februar 2003 slik som meg, som spør hva det er galt med alternativer til det dyreste.... hvorfor det liksom bare skal være Milla eller utdannede som skal få svare, og andre som svarer kun av egen erfaring, blir forsøkt tråkket på. Er alltid litt usikker jeg, når jeg ikke får svar på direkte spørsmål, er det fordi spørsmålet er teit og at jeg burde skjønne at selvfølgelig er det slik? eller er det fordi spørsmålet er vanskelig å svare på? eller er det fordi jeg ikke er arrogant nok i innlegget, og dermed blir overkjørt og ignorert, slik Milla påstår man blir om man ikke VET alt med den største sikkerhet, men tør sette spørsmål ved kunnskapen sin? (altså, om det nå ER sikkert at det er den eneste rette!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 11. februar 2003 #38 Del Skrevet 11. februar 2003 hva det er galt med alternativer til det dyreste.... hvorfor det liksom bare skal være Milla eller utdannede som skal få svare, og andre som svarer kun av egen erfaring, blir forsøkt tråkket på. Vel, min erfaring med folk som bruker billig-merker er at de rett og slett tror at de ser helt fine ut, mens sannheten er en helt annen. Derfor synes jeg ikke at man skal gi nybegynnere med make-up inntrykk av at billigmerker er like gode som de bedre merkene, for det er ikke sant. Alle vil jo se godt ut ikke sant? Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 11. februar 2003 #39 Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg får kompliment for at jeg ser godt ut jeg, selv med billigsminke. Men det kan jo hende de bare juger til meg da.... Men så er jo ikke jeg noen nybegynner innen sminke da! Har lært triksene på hvordan få billigsminken til å se ut som, og funke som dyr sminke!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 11. februar 2003 #40 Del Skrevet 11. februar 2003 Har lært triksene på hvordan få billigsminken til å se ut som, og funke som dyr sminke!!! Mhm.... la meg si det sånn. Hvis feks. jeg hadde lagt en dagmake-up på deg med den type make-up jeg bruker (i den stilen du foretrekker) garanterer jeg at du hadde kvittet deg med billig-sminken. Du må nemlig se forskjellen selv. Og nei, dette handler ikke om å forvandle deg totalt så du ser ut som en prostituert. Det finnes ingen triks som får billig-sminke til å se ut som skikkelig god make-up, det er bare viss-vass. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå