Gå til innhold

Matkresne barn

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det her jeg kan jeg underskrive på.

Yngstemann her var en mathater. Selv da han skulle gå fra morsmelk til fast føde. Det var et helvete fordi han ikke ville spise og jeg hadde både helsesøster og barnelege på meg fordi han ikke la på seg som han skulle. I ren desperasjon så tok jeg ham med til homøopat da han var ca 8 mnd gammel. Jeg husker ennå sjokket da han fra den ene dagen til den andre plutselig gapte opp og var villig til å ta i mot maten.

Vil du si noe om hva homøopaten gjorde? Vi har en 2åring som er radmager. I ren desperasjon har vi ringt healer (igår), så vi får se om det hjelper. Skal ringe healeren igjen på torsdag/fredag. Hvis det ikke har blitt noe bedre skal han til konsultasjon der.

Hos fastlegen fikk jeg avslag på næringsdrikker på blå resept. Fordi dette er til syke folk, f.eks kreftpasienter. Jeg ble helt sjokkert. Gutten vår ligger langt under kurven. Vekta har stagnert. Hvis ikke healeren får "dreis" på han, aner jeg ikke hva vi kan gjøre :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Her i huset liker de nesten ingenting. Og det er helt riktig, at det den ene spiser liker ikke den andre. De spiser pommes frites, pølser, pannekaker, grøt og mais. Det tror jeg det er det eneste jeg kan garantere at de spiser.

Men nå har jo størstemann en far som lever på frossenpizza og sjokolade, så det er vel noe av forklaringen...  :icon_neutral:

Kjenner meg igjen på dette. Har barn på 3 og 5 og de spiser pommes frites (har vi sjelden eller aldri hjemme, men på restaurant), pølser, spaghetti, pannekaker, grøt og favoritten er mais.. Spiser vi kjøtt eller fisk til middag med potet og grønnsaker skal de ha potet med ketchup..

Håper det går over etter hvert. Jeg presser de ikke til å spise, men de får ikke noe annet heller. Det er en helt håpløs situasjon, men hva skal man gjøre??

Skrevet
Vil du si noe om hva homøopaten gjorde? Vi har en 2åring som er radmager. I ren desperasjon har vi ringt healer (igår), så vi får se om det hjelper. Skal ringe healeren igjen på torsdag/fredag. Hvis det ikke har blitt noe bedre skal han til konsultasjon der.

Hos fastlegen fikk jeg avslag på næringsdrikker på blå resept. Fordi dette er til syke folk, f.eks kreftpasienter. Jeg ble helt sjokkert. Gutten vår ligger langt under kurven. Vekta har stagnert. Hvis ikke healeren får "dreis" på han, aner jeg ikke hva vi kan gjøre :tristbla:

Vektkurven flatet ut da sønnen min var 4 mnd. Da fikk jeg beskjed fra både helsesøster og barnelege om at han måtte ha fast føde i tillegg til at jeg ammet ham. Noe han ikke ville ha. Jeg dyttet inn mat og han spyttet ut. Jeg var så fortvilet at jeg gråt husker jeg mens jeg prøvde å få i ham mat. I ren desperasjon så tok jeg ham til homøopat.

Homøopaten ser på helheten. Fikk mange forskjellige spørsmål, bl.a. om hvordan han svettet. Ut fra svarene mine så satte hun sammen en kur. Det er bittesmå piller som egentlig skal suges. Jeg oppløste de i tynn saft så det var ikke noe problem for sønnen min å få de i seg. Husker ikke hvor lang tid det tok før jeg fikk en effekt. Maks en måned tror jeg. Jeg husker ennå følelsen da han plutselig gapte og tok i mot maten. Det bare skjedde plutselig en dag. Forskjellen var veldig markant.

Han var veldig kresen på mat selv om han begynte å ta til seg fast føde, men det var bare en bagatell. Han levde nærmest på yoghurt, en type barnegrøt og en type middagsmat + banan. Alt som var biter i ville han ikke ha. Sånn holdt han på til han var et par år. Veldig sakte så utvidet han type matvarer som han likte.

Han ble fulgt opp av sykehuset i flere år og tok mange forskjellige undersøkelser. De fant aldri noe direkte galt. Det viste seg at han fulgte sin egen vektkurve. Den gikk stadig oppover, men helt i underkant av det normale.

Han er tynn den dag i dag og vil aldri bli noen kjempe på 1,90 :ler:

Skrevet

Takk for svar Persille.

Gutten vår måtte få mme fra 3 mnd alder pga liten vektøkning. Jeg begynnte også å gi han grøt da han var 4 mnd. Dvs prøvde. Han ville aldri ha. Lurte litt grøtpulver i melka hans, matolje i melka etc. Noen middagsglass tok han. Nå spiser han det meste, er ikke kresen. Men han spiser bare så utrolig lite. Mange ganger brekker han seg også, og klarer ikke å spise. Vi tvinger ikke i han mat. Det vil jo ikke funke likevel. Vi prøver heller å gjøre det koselig rundt måltidene. Lar han se tegnefilm for at vi skal få i han noen biter.

Ja, hvis ikke healeren klarer å ordne dette, så blir det homøopat neste. Her skal ingenting være uprøvd.

Burde nok egentlig ha klagd på fastlegen vår. Helt utrolig dårlig at han ikke kan få næringsdrikker på blå resept når han er så tynn. Hun henviste han heller (nok en gang) til sykehuset. Sist vi var på barneavd (annet sykehus) fikk jeg bare høre av en av spl at: "han spiser når jeg gir han". Som at vi ikke gidder å gi ungen mat. Ble ganske forbanna da. Jeg er spl selv, så de trenger ikke prøve seg.

De finner ikke noe galt hos han heller. Ingen matvarealergi. jaja, vi får nå bare vente å se...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...