Gå til innhold

Grand danois


Charmina

Anbefalte innlegg

Hei!

Svar til knutta:

Jeg har vært medlem i NGDK en god stund jeg nå...........og har aldri vært i tvil om jeg vil ha denne rasen!!!

Men før jeg kjøper en vil jeg lære mest mulig. Og jeg har lært mye mer gjennom oppdrettere enn gjennom NGDK. Klubben er fin den, men å snakke med de som driver med hundene personlig har gitt meg mye mer!

Og jeg mener det er rett å lære mest mulig før man får valpen i huset!

Har satt pris på alle tilbakemeldinger!

Og katter..............det har jeg hatt hele mitt liv! Men ikke i øyeblikket.

-Charmina :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest knutta

Jeg er enig av at du kan få seriøse svar av en del oppdrettere, men det du skal være klar over er at oppdretter også skal selge valper.

Jeg har vært medlem av klubben i 12 år og jeg vet at du kan skaffe det meste av innformasjon om rasen og OPPDRETTERE gjennom klubben.

Det finnes alltid mange "gråsoner" som virker tilsynelatende meget innformative.

Dette er ditt valg og jeg forstår at man kan bli mer enn forvirret av å lese disse innleggene.

Men hvorfor mener du at klubben ikke er innformative nok??? Hvem har du vært i kontakt med??? Det er alltid tilgjennelig innformasjon i AVELSRÅDET, og det er alltid meldinger over godkjente parringer og valper som ventes. Klubben vil også gi deg all den innformasjon og sette degi kontakt med mennesker som kan hjelpe deg. Hva er det du lurer på???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg svart på en melding jeg så som jeg følte jeg kunne gi et informativt svar, men akk og ve.  

Dette menneske som vil kjøpe hund har nå fått dusinvis av svar.  

Kan du ikke avslutte med å si at Grand Danois er flott å se på, men det er nok ikke din rase. Hadde du vært sikker i din sak så hadde du gått rett inn på NGD sine klubbsider. Jeg er overrasket over at seriøse oppdrettere gidder å jatte frem og tilbake her. Men det er kanskje i håp om å få solgt en valp. Et råd til deg er: Ta kontakt med de riktige personene. Gå på utstillinger å se, der får du se rasen og du treffer helt sikkert noen som kan gi deg de råd du trenger. Kanskje du skulle vurdere å kjøpe en katt......

Spydighetene dine er vel i alle fall ikke den beste reklame for NGDK...

Lykke til med kjøp av hund Charmina! Har en GD selv på snart to år som selvfølgelig er den fineste hunden i hele verden! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sexysadie,

Det er en "feilfarget" Harlekin (Merle er det vel det heter). Grå med svarte prikker. =)

Synd at det ikke er en godkjent farge - det er jo den fineste av alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest knutta

Svar til JJB gjest 14/03

Jeg ser du har fremhevet mitt svar, vel og bra, men det var i beste mening, det var ikke for å være spydig. Jeg reagerte på usikkerheten og ikke noe annet. Hvorfor du trekker inn NGD-klubben vet jeg ikke, men du står tydligvis utenfor, hvis ikke så hadde du ikke gitt det svaret.

Jeg jobber til daglig med hunder og jeg anser meg selv for å være ganske normal i mine meninger og jeg legger meg flat hvis jeg har uttrykt meg feil. Det eneste jeg ønsket med mitt svar var å innformere og ikke støte noen fra ideen om å kjøpe.

Hvis du hadde lest mitt første svar til vedkommende så hadde du forstått hva jeg mente. Jeg har sett og vet hva det vil si og prøve og omplassere en stor hund som GD fordi kjøperene har fått en valp som er kuuul fordi den er flott å se på STOR osv. Men de som ikke kjenner rasen kan få seg en overraskelse, derfor så prøvde jeg å være føre var.... med mitt svar.

Min hensikt var å prøve å avslutte en diskusjon som jeg mente viste at kjøperen var MEGET usikker, derfor mitt svar. Jeg ELSKER GD og jeg har hatt flere, men for meg er det viktig at hundene kommer til noen som er innstilt på å ha denne rasen.

Jeg ga et svar etter hvor usikker vedkommende var og at vedkommende hadde hatt kontakt med oppdrettere noe som tydligvis ikke gjorde saken noe bedre.

Vær så snill, jeg svarte som privatperson og ikke på vegne av NGD-klubben. Jeg så bare at klubben sikkert kan hjelpe vedkommende.

Klem fra meg til alle hundeELSKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!

Man er vell ikke MEGET usikker selv om man har lyst til å høre andre sine meninger og erfaringer med rasen?

Jeg har visst hele tiden at det er denne rasen jeg ønsker meg,både utifra at jeg liker hundene, og tiden jeg har til å være sammen med hunden min!

Klubben er informativ den gjennom bladet de sender ut. koser meg hver gang det kommer!

INGEN av oppdretterne jeg har snakket med har noen gang spurt eller forsøkt å selge meg noen valp......bare kommet med gode råd og fortalt om hundene sine. dette har jeg satt stor pris på!

Som voksent menneske klarer jeg fint å selv bestemme både hvor jeg ønsker valp fra, og hvilken farge. Dette kan ingen andre bestemme for meg!

Når folk som ikke kjenner meg kan si at jeg er svært usikker på dette valget...........ja hva kan jeg da svare?

Jeg synes det har vært ok å høre fra andre.........og om du synes jeg er usikker så greit for meg. DET er iallefall din mening!

Og etter at valpen min en gang er kommet i hus, så kommer jeg nok fortsatt til å lure på en god del ting! Det gjør man vell alltid når man ikke har all erfaring som man jo får etter hvert!

Slik er det jo med ungene også.........man er usikker første gangen, men når nestemann kommer er tingene mye lettere å finne ut av!

kos dere med hundene deres alle sammen!

Klem fra Charmina :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knutta

Jeg forstår at jeg har blitt missforstått, men ok.

Jeg ønsker deg lykke til.

Jeg regner med at vi sikkert kommer til å treffes når du har fått deg en valp.

Det er alltid lettere å snakke når man ser hverandre.

Jeg er her hvis du trenger noen råd eller veiledning, hvis du fremdeles tror jeg kan bidra med noe.......

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIL KNUTTA!!!

Misforståelser er alltid til for å oppklares!

takk for siste svar!

Klem fra charmina :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knutta

Hei Charmina.

Takk for svaret.

Jeg venter på min neste valp, og jeg gleder meg som en unge.....

Det som alltid er spennende er alle forventningene.

Alle mine "nye" GD blir alltid sammenlignet med den forrige, du vet man har alltid så mang gode minner.

Jeg tar meg bestandig i å si til meg selv: Dette er en ny valp og den er ikke som den gamle.

Men jeg vet at det er en innkjøringsperiode og etter noen dager med ut og inn av døren døgnet rund, lite søvn, så stabiliserer alt seg, og før jeg vet ordet av det så er min nye valp min kjæreste venn.

Jeg har sagt til meg selv mange ganger at nå skal jeg ikke ha flere valper. fordi det er så "styrete" de første dagene, men akk og ve, gleden er jo så stor, så hva er vel en ukes tid med en baby....

Jeg håper at du finner ditt baby snart så vi kan utveksle når tannfellingen er på sitt værste...osv..

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knutta,

Nå var det faktisk du som først trakk klubben inn i diskusjonen da, ikke jeg. Hvis du med "står utenfor" mener at jeg ikke er medlem, så ja, du har rett - jeg har valgt å ikke melde meg inn. Nå var jo forsåvidt kommentaren min retta mot deg og ikke klubben, så om jeg "står utenfor" eller ikke er jo faktisk fullstendig irrelevant. Du hørtes spydig ut og du anbefalte NGDK; derav kommentaren om at du ikke var den beste reklamen for klubben.

Jeg ville tro at det å vurdere et hundeskjøp vel og nøye over lang tid og snakke med/møte flere personen som har rasen er den optimale fremgangmåten for å skaffe seg hund, og jeg synes det var synd at Charmina fikk høre at fordi hun gjorde dette burde hun muligens heller skaffe seg en katt...

MEN nå har du jo i grunn sagt at du ikke mente det helt som det hørtes ut, så da skal ikke jeg diskutere mer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie
sexysadie,  

Det er en "feilfarget" Harlekin (Merle er det vel det heter). Grå med svarte prikker. =)  

Synd at det ikke er en godkjent farge - det er jo den fineste av alle!

Det tror jeg på; en kamerat har en blåtigret hannhund.

Den er noe av det flotteste jeg noen gang har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...