Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på en ting her... Jeg jobbet gjennom et vikarbyrå i tre mnd, de siste tre ukene var jeg sykemeldt pga magesår og da jeg sa opp fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte jobbe ut oppsigelsestiden på to uker, noe jeg hadde bestemt meg for og gjøre og sa til dem også... Men har jeg krav på lønn for denne tiden for det? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det er de som ber deg om å ikke jobbe i denne perioden har du krav på lønn likevel. Oppsigelsestiden er en gjensidig forpliktelse.

Skrevet

For å få lønn i oppsigelsesperioden må du vel strengt talt jobbe i oppsigelsesperioden ? Dersom du ikke har noen oppdrag for vikarbyrået de to siste ukene, mener jeg at du heller ikke har krav på lønn med mindre det er regulert et visst antall minimumstimer i uken/mnd eller liknende i din arbeidskontrakt.

Skrevet
For å få lønn i oppsigelsesperioden må du vel strengt talt jobbe i oppsigelsesperioden ?

Så lenge hun er i ett oppdrag har hun krav på å jobbe ut oppsigelsestiden sin. Dersom arbeidsgiver ikke ønsker dette har hun fortsatt krav på lønna.

Dersom oppdraget går ut før eller i løpet av oppsigelsestida har hun bare krav på lønn ut oppdragsperioden.

Skrevet

Ja, det var det jeg mente.. At hun må være i et oppdrag for å få lønn i oppsigelsestiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...