Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det er ganske mye, ja, men hvis du har en nedgang på 20% så skal du ha ganske gode marginer fra før hvis du skal slippe å kutte kostnader.

Og ja, vg.no har mange treff pr. dag, men hva man leser på vg.no er ikke nødvendigvis hva man ønsker å betale for når man kjøper en avis.

Nei, men jeg spurte jo om hva folk savner i nyhetsbildet, det inkluderer radio, tv og nett i tillegg til papiravis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei, men jeg spurte jo om hva folk savner i nyhetsbildet, det inkluderer radio, tv og nett i tillegg til papiravis.

Intelligente analyser og kommentarer. Meningsutvekslinger, og ikke standpunkt og holmgang. Jeg ønsker mennesker som evner å se helheten og som ikke tenker utelukkende på dagens salgstall.

Er man en dyktig formidler så skal man fint klare å formidle noe komplisert nyansert og uten å forsøke å finne en vinkling som kan skape krangling og polarisering. Men da det siste nok er det som vil selge mest i et kortsiktig perspektiv så er det vel det vi fortsatt vil få presentert av media.

Skrevet
Intelligente analyser og kommentarer. Meningsutvekslinger, og ikke standpunkt og holmgang. Jeg ønsker mennesker som evner å se helheten og som ikke tenker utelukkende på dagens salgstall.

Er man en dyktig formidler så skal man fint klare å formidle noe komplisert nyansert og uten å forsøke å finne en vinkling som kan skape krangling og polarisering. Men da det siste nok er det som vil selge mest i et kortsiktig perspektiv så er det vel det vi fortsatt vil få presentert av media.

Signerer denne!

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg litt mer fokus på den absurte værsituasjonen som faktisk foregår over hele verden nå.

Jeg får skikkelig dommedagsfølelse samtidig som jeg blir forvirret over alle som tar dette med knusende ro.

Skrevet

Leser Aftenposten (papirutgaven) for å holde meg sånn noenlunde orientert, og av og til VG eller Dagbladet på nett for underholdningens skyld.

Så til spørsmålet ditt:

Hvilke saker/områder synes du burde fått mer plass i nyhetene? Hva kunne du tenke deg å lese/høre/se mer om?

Skulle gjerne lest mere nyhteter fra Kina, Japan... Gjerne om næringsliv, dagligliv, utdanning...

En annen ting; Jeg har litt følelsen av at hver gang en journalist skal lage en artikkel om f.eks en familie (eks "Slik påvirker statsbudsjettet familieøkonomien") så er det "alltid" en familie fra Oslo vest/Bærum/Asker som intervjues. Det bor mange interessante mennesker utenfor Oslo også! Virker liksom som om journalistene bare ringer noen bekjente og velger en enkel måte å skaffe intervjuobjekter på. Bare noen tanker fra meg... :sjenert:

Skrevet (endret)
Dagbladet

En av tingene jeg savner er en et samsvar mellom overskrift og tekst.

Det savner jeg også, virkelig. Desverre blir en del gode, informative titler forkastet av de som redigerer avisen til fordel for mer tabloide dustetitler etter at journalisten har levert saken fra seg.

Endret av Quirky
Skrevet
Leser Aftenposten (papirutgaven) for å holde meg sånn noenlunde orientert, og av og til VG eller Dagbladet på nett for underholdningens skyld.

Så til spørsmålet ditt:

Skulle gjerne lest mere nyhteter fra Kina, Japan... Gjerne om næringsliv, dagligliv, utdanning...

En annen ting; Jeg har litt følelsen av at hver gang en journalist skal lage en artikkel om f.eks en familie (eks "Slik påvirker statsbudsjettet familieøkonomien") så er det "alltid" en familie fra Oslo vest/Bærum/Asker som intervjues. Det bor mange interessante mennesker utenfor Oslo også! Virker liksom som om journalistene bare ringer noen bekjente og velger en enkel måte å skaffe intervjuobjekter på. Bare noen tanker fra meg...  :sjenert:

Når man intervjuer noen trenger man ofte et bilde, og det er det lettere å få fra folk som befinner seg i samme område som avisen. Om en journalist i Akersgata skal lage sak kan h*n ikke dra opp til Tromsø for å intervjue noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...