Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilke saker/områder synes du burde fått mer plass i nyhetene? Hva kunne du tenke deg å lese/høre/se mer om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med deg selv da? Hva ønsker du og høre mer om?

Er du journalist?

Skrevet

Er fristet til å skrive alt annent en sport og kjendis "stoff".

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Mer utenriks fra land hvor Norge ikke har noen interesser. Savner stoff fra det afrikanske kontinent bl.a.

Skrevet

Jeg savner ting som går i dybden, og skriver om ting fra den mindre åpenbare synsvinkelen. Ellers enig i at alt av kjendiser er uinteressant, og mener også at sport får alt for mye dekning, i forhold til hvor viktig det er.

Skrevet (endret)
Hvilke saker/områder synes du burde fått mer plass i nyhetene? Hva kunne du tenke deg å lese/høre/se mer om?

VG og Dagbladet har jo jevnlig leserundersøkelser på nett. Resultatet viser gang på gang at leserne ønsker å lese mer om viktige ting som f.eks mer politkk. Og mindre grad av tabloid/kjedisstoff/sport, osv.

Likevel er det de tilsynelatende "upoppulære" sakene som blir mest lest.

Det blir vitset en del om dette i redaksjonene rundt om kring. ;)

Ikke for å tråkke noen på tærne her, men jeg tipper at folk flest vil svare at de vil lese mer av de dypere artiklene.

Mange klager over at VG/Dagbladet er mer Se & Hør enn en avis. Likevel er disse avisene Norges mest solgte. Disse menneskene som er så lei av VG/Dagbla' og ønsker forandringer: Slutt å kjøpe dem, så kommer forandringene. :)

For ærlig talt: Hvem tør vel innrømme at de elsker å lese om skandalene til Britney eller hvilken kjole Mette Marit hadde på ballet?

For min del ønsker jeg ikke noe mer av en bestemt type nyhet. Det finnes mange aviser i landet, nok til å tilfredsille enhver smak. Selv liker jeg Morgenbladet og Dagsavisen godt. Disse dekker det nyhetsbildet jeg er interessert i. Av og til supplementerer jeg med andre aviser om jeg føler for det.

Endret av greensky
Skrevet
Hva med deg selv da? Hva ønsker du og høre mer om?

Er du journalist?

Ja. :)

Skrevet (endret)

Det blir vitset en del om dette i redaksjonene rundt om kring.  ;)

Det blir også vitset en del om at redaksjonene tror at hva vi klikker på er det samme som vi ønsker å lese mer om i avisene.

Endret av punktom
Skrevet

Jeg leser mest Morgenbladet og Dagbladet (yin og yang..?) pluss Ny Tid og Aftenposten innimellom, og bruker mest tid på kulturstoffet i Morgenbladet og debattinnlegg i Dagbladet. Mye blir fryktelig overfladisk, pluss at det er til tider lite variasjon i forhold til hvilke typer saker som vektlegges. Skjønner at iallfall Dagbladet er opptatt av det kommersielle, men jeg synes det er trist når mega-agurker pryder hele forsiden..

Det jeg savner er gode kulturartikler (dybdeartikler som retter seg mot kunstutstillinger, bøker, film og musikk) og gladsaker (gjerne saker om modig og spennende næringsrettet innovasjon- spesielt kvinnelige grundere).

Når dette er sagt, må jeg føye til at jeg hopper over tunge utenrikspolitiske saker rett og slett fordi jeg ikke orker å sette meg inn i alt.. Pluss at den politisk korrekte fremstillingen kan kvele hele saken.

Jeg vil ikke velge politisk side, men har jo lagt merke til at de fleste store mediene ser ut til å være veldig venstrevridde, det har jo sannsynligvis en del betydning for hvordan saker fremstilles. Ikke noe galt i det nødvendigvis, men det er sjelden noe virkelig overrasker i positiv retning.

Skrevet (endret)
Det blir også vitset en del om at redaksjonene tror at hva vi klikker på er det samme som vi ønsker å lese mer om i avisene.

Mitt tips er da å kjøpe en annen avis. Hvorfor sponse aviser/artikler du ikke ønsker å lese?

Endret av greensky
Skrevet
Mitt tips er da å kjøpe en annen avis. Hvorfor sponse aviser/artikler du ikke ønsker å lese?

Hvem er det som gidder å kjøpe aviser i disse dager, da? Og færre og færre kjøper dem, men i første omgang vil nok avisene desperat forsøke å dytte inn mer kjendisstoff.

Skrevet
Hvem er det som gidder å kjøpe aviser i disse dager, da? Og færre og færre kjøper dem, men i første omgang vil nok avisene desperat forsøke å dytte inn mer kjendisstoff.

Mange kjøper aviser hver dag. Spørsmålet er om avisene virkelig mister disse leserne, eller om de leser nettugaven i stedet. 10% nedgang er ikke så mye. Avisene har vel ikke desperat puttet inn mer kjedisstoff, i alle fall ikke i ukedagene - de har satset på magasiner i stedet. Og det er jo en positiv utvikling, synes jeg.

Se & Hør er visstnok en sterk konkurrent på tirsdager og torsdager - da synker avissalget. :ler:

Skrevet
Mange klager over at VG/Dagbladet er mer Se & Hør enn en avis. Likevel er disse avisene Norges mest solgte. Disse menneskene som er så lei av VG/Dagbla' og ønsker forandringer: Slutt å kjøpe dem, så kommer forandringene.  :)

Har ikke kjøpt VG på mange år.

Gjest Frk Åberg
Skrevet
VG og Dagbladet har jo jevnlig leserundersøkelser på nett. Resultatet viser gang på gang at leserne ønsker å lese mer om viktige ting som f.eks mer politkk. Og mindre grad av tabloid/kjedisstoff/sport, osv.

Det blir vitset en del om dette i redaksjonene rundt om kring.  ;)

Ikke for å tråkke noen på tærne her, men jeg tipper at folk flest vil svare at de vil lese mer av de dypere artiklene.

Det er kanskje noe med at de som er fornøyde med alt kjendisstoffet avstår fra å svare på slike undersøkelser fordi de ikke har noe å klage på? Og at igjen står da de som ønsker endringer, f.eks. i form av mer utenriks eller politikk?

Gjest Kaffomann
Skrevet (endret)
Se & Hør er visstnok en sterk konkurrent på tirsdager og torsdager - da synker avissalget.  :ler:

Du mente vel salget av Dagbladet og VG?

Endret av Kaffomann
Skrevet

Jeg føler jeg får mest igjen for å lese The Economist og Financial Times, men det er sjelden jeg leser dem.

Morgenbladet er ok, Aftenposten er blitt litt støyete. VG og Dagbladet ser jeg på som greit nok en lørdag, men ikke givende hvis jeg ønsker å bli tilført noe. Jeg har ikke sans for aviser som har egne sportsbilag, og/eller skriver om sport i større grad.

Norske aviser kan ikke bli bedre enn journalistene som jobber der og utformer dem. Vi kan ikke gjøre noe med mentaliteten i Norge, den bare er der. Det jeg ønsker å lese om, ønsker jeg å lese om på en slik måte som jeg ikke kan få i Norge.

Skrevet (endret)

Flere hundre tusen lesere er ganske mye likevel. VG Nett har også en million treff pr.dag.

Endret av Quirky
Skrevet
Flere hundre tusen lesere er ganske mye likevel. VG Nett har også en million treff pr.dag.

Det er ganske mye, ja, men hvis du har en nedgang på 20% så skal du ha ganske gode marginer fra før hvis du skal slippe å kutte kostnader.

Og ja, vg.no har mange treff pr. dag, men hva man leser på vg.no er ikke nødvendigvis hva man ønsker å betale for når man kjøper en avis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...