LittleMy Skrevet 8. februar 2003 #1 Del Skrevet 8. februar 2003 H ei alle sammen:=) trenger hjelp fra dere medkvinner!! Jeg er sammen med en gutt på 19 år, alt er helt topp og vi passer kjempebra sammen men det har seg sånn at han ruser seg av og til (narkotika). Det hender ikke ofte bare når han kommer sammen med sine gamle kamerater fra miljøet, kan vell si at han blir litt svak da:( men en dag han var etterrusa traff mine foreldre han og de er sevfølgelig helt imot narkotika. de sa jeg ikke fikk være sammen med han ,at jeg ikke måtte være naiv o.s.v.Jeg prøvde selvfølgelig å dekke over det med å si at han var fyllesyk. han har aldri gjort noe kriminelt for å få penger til stoffbruket sitt,ikke blir han voldelig heller, en utrolig snill gutt. Men det har seg sånn at han sier han skal slutte gang på gang men det lengste han har holdt seg er 3mnd. Vet ikke hva jeg skal gjøre siden jeg elsker han alt for høyt, elsker han høyere enn livet å vet ikke hva jeg ville gjort uten han.Vi er soulmates kan du si. Kommet så langt i forholdet at vi har snakket om å flytte sammen, vet at det er han jeg vil dele resten av livet sammen med, men har i det siste begynt å tvile. Hvis han bare kunnet sluttet med tullet sitt vet jeg at vi kunne hatt det kjempebra:=) Ellers sier han at hvis det ikke hadde vært for meg hadde han vært ute på kjøret og at jeg har hjulpet han myeat han elsker meg over alt på jord at han ikke vil miste meg.ps: vi har vært sammen i 14mnd Men mener selv at jeg må sette foten ned. Eller hva mener dere? på forhånd takk for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 8. februar 2003 #2 Del Skrevet 8. februar 2003 Hadde jeg funnet ut at kjæresten min brukte noen form for narkotika ville jeg gjort det slutt med en gang. Vi har vært sammen i snart 4 år og jeg er utrolig glad i ham, men stoff aksepterer jeg ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. februar 2003 #3 Del Skrevet 8. februar 2003 men stoff aksepterer jeg ikke! Samme her! Jeg har absolutt nulltoleranse for narkotika og alkoholisme. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisle Skrevet 8. februar 2003 #4 Del Skrevet 8. februar 2003 øy dump ham! snart ender dere opp som naboene våre (narkokryplangern og horekjerringa hans) og INGEN liker slike folk! faen ta den naboen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. februar 2003 #5 Del Skrevet 8. februar 2003 Få ting er mer patetisk enn kvinner som forsvarer slike mennesker med fraser som: han er jo så snill han skal slutte snart han er god på bunnen Det fører aldri noe godt med seg. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ignite Skrevet 8. februar 2003 #6 Del Skrevet 8. februar 2003 Han får velge deg eller narkotika. For meg er det for øvrig en gåte at du/noen (andre enn misbrukere selv) i det hele tatt vil være sammen med en som bruker narkotika. Dophue = total turnoff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 8. februar 2003 #7 Del Skrevet 8. februar 2003 Jeg kjenner noen som har hatt problemer med narkotika, og det kan være veldig vanskelig å hjelpe. Særlig når man er glad i den personen. Nå skriver du ikke hva slags narkotika det er snakk om. Men så lenge han bare gjør det av og til, tyder det på at han ikke er veldig avhengig av det. Jeg synes du skal sette hardt mot hardt (mens han ikke er rusa). Si at du er veldig lei av at han ruser seg og at hvis han gjør det en gang til så ser du deg nesten nødt til å gå fra ham. Du skrev at han sa at han ville vært ute på kjøret uten deg. Jeg skjønner at det gjør det enda vanskeligere for deg å gjør det slutt med ham.. Hva med å be han gå til psykolog eller en spesialist når det gjelder narkotikamisbruk. En avrusningsklinikk blir kanskje litt voldsomt siden han ikke er rusa konstant, og det er veldig vanskelig å få plass der. Jeg er av den oppfatning at "suget" han har ligger kun i hodet hans, særlig siden det ikke virker som om han er avhengig. Be ham også om å slutte å henge med de gamle kameratene sine. Jeg synes ikke at du skal slå hånda av ham tvert, men gi ham én sjanse. Skriv ned det du har tenkt å si, og skriv ned HVORFOR du føler det sånn som du gjør. Det gjør at du får tenkt gjennom alt stille og rolig først. Prøv å snakk med ham med rolig stemme uten å anklage ham for mye. De fleste jeg kjenner vil da komme i angrepsposisjon med en gang, og da får du ikke poenget fram. La ham forstå alvoret, men samtidig vise ham at du gjør det pga kjærlighet. Dette er bare hvordan jeg ville gjort hvis jeg var i samme posisjon som deg. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 9. februar 2003 #8 Del Skrevet 9. februar 2003 Det at han sier han hadde vært på kjøret uten deg, det sier jo noe om alvorlighetsgraden her.... Hva skjer hvis dere får en knekk i forholdet? Hva skjer hvis han mister jobb el. annet? Hvis det skjer noe kjipt i livet hans - havner han "på kjøret" da? For lenge siden, da jeg var 16 år var jeg hodestups forelsket i "verdens skjønneste gutt". Han røkte litt hasj og spiste noen piller i ny og ne. Jeg likte ikke dette, mine foreldre luktet lunta og misslikte sterkt hele forholdet (jeg forsvarte ham seff). Jeg ville redde ham (i den grad jeg trodde han behøvde det), vi elsket hverandre over alt på jord, etc etc. For å gjøre lang historie kort, det ble slutt (til min store fortvilelse, jeg elsket ham jo), 6 år senere døde han på toalettet på et utested i romjulen.... (full kontroll. joda..) Så pass på deg selv og ditt liv. Mennesker på stoff er ikke seg selv og du kan ikke bygge et liv sammen med en slik mann. Det blir et liv i fortvilelse, selvbedrag og bedrag, løgner og brutte løfter. Klart det gjør vondt å bryte med noen man elsker, men noen ganger er den smerten bedre enn alternativet? Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylajali Skrevet 9. februar 2003 #9 Del Skrevet 9. februar 2003 Få ting er mer patetisk enn kvinner som forsvarer slike mennesker med fraser som: han er jo så snill han skal slutte snart han er god på bunnen Det fører aldri noe godt med seg. Milla Snakk om å skjære alle over en kam! Det er da ikke patetisk å ha troa på noen man er glad i! Man bør heller støtte opp om de, i alle fall om de innser at de har et problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 9. februar 2003 #10 Del Skrevet 9. februar 2003 Sier som en del andre her, hadde kjæresten min brukt narkotika hadde han ikke vært kjæresten min lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 9. februar 2003 #11 Del Skrevet 9. februar 2003 Ganske så opplagt hva du må gjøre her... De fleste som bruker narkotika, bruker det av og til... Helt til det plutselig blir hver eneste dag.. Å alt de tenker på er hvordan skaffe penger til dop.. Et eneste jag, og det ene fører til det andre.. Du må sette foten ned her, og vær hard!!!!! Man kan ikke akseptere noen former for narkotika. De som bruker det, lever konstant i en falsk fasade de ikke kommer ut av. Har desverre sett mange venner gå i den fella gang på gang.. og mange av dem lever ikke idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleMy Skrevet 9. februar 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 9. februar 2003 HEI igjen. takk for alle svar, blitt litt klokere nå. men det eneste jeg MISLIKER er at noen skriver at jeg er patetisk,det er jeg ikke i det hele tatt. Forsvarer han jo fordi jeg elsker han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 9. februar 2003 #13 Del Skrevet 9. februar 2003 Du elsker ham, men må ta vare på deg selv. Hold deg unna gutter som bruker narkotika - og la deg IKKE lure av den avhengigheten de prøver å dytte på deg. Han hadde vært på kjøret hadde det ikke vært for deg, forteller du. Det er ren utpressing. På samme måte som noen sier at "hvis du går fra meg, tar jeglivet av meg". Ikke la deg lure inn i den sirkelen der - da blir du aldri kvitt ham. Ja, jeg vet du sleker ham, men du må - for din egen del og din egen fremtid - la ham ordne opp i problemene sine selv. Det er ikke din jobb. Hvis du ikke lar ham gå nå, ender du opp som hans terapeut, hans rådgiver, hans lege og alt annet hva en guttunge på dop måtte trenge. Du skal være sammen med ham for å være kjæresten hans - ingen tign annet. Går ikke det - kom deg videre i livet. Hardt, ja absolutt, dette vet jeg noe om. Om du er patetisk? nei, overhode ikke. Om du er forvirret og må tvinges gråtende og fortvilet fra ham med en brekkstang? Sannsynligvis. Om du har noen som kan ta det ansvaret for deg? Jeg håper det! Jeg håper du lytter til foreldrene dine og at du kvitter deg med det daukjøttet han er for livet ditt og utviklingen din. Jeg håper han blir fri for dop og kan komme nykter tilbake til deg så dere kan ha det bra sammen. Men som det er nå? Løp - løp, jente - vekk fra ham! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 9. februar 2003 #14 Del Skrevet 9. februar 2003 er at noen skriver at jeg er patetisk' date='det er jeg ikke i det hele tatt. Forsvarer han jo fordi jeg elsker han.[/quote'] Du er ikke patetisk, men tankegangen din om at "han vil nok slutte snart" er patetisk for innerst inne vet du at det aldri vil skje. Når han sier ting som at "hadde det ikke vært for deg hadde jeg nok vært helt på kjøret" er ikke annet en ren utpressing fra hans side for at du skal bli. Han oppfører seg ekstremt kynisk- noe som er typisk for nakotikamisbrukere. Du er ikke noe annet enn hans dørmatte! Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 9. februar 2003 #15 Del Skrevet 9. februar 2003 Han ruser seg.Og du elsker ham - høyere enn livet? Du tenker å dele livet med ham, men det lengste han har klart å holde seg rusfri er tre måneder - men det er vel det du tror, ikke hva du vet? Du kan ikke redde ham fra narkotikaen hvis han ikke selv vil, men du KAN redde deg selv, for ikke å snakke om eventuelle barn. Tenk deg om, ønsker du å dele livet med en du aldri vil kunne stole 100% på, fordi trangen til stoff plutselig blir for stor? Ønsker du å få barn med en mann som kanskje ikke kan stille opp under fødselen fordi han var på kjøret den dagen? Og hva når den dagen kommer at pengene du hadde lagt til side for å betale strømregningen er borte, fordi han bare måtte ha soff? Prøv å se de negative sidene, og spør deg så hva som er rett å gjøre. For meg sier det seg selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 9. februar 2003 #16 Del Skrevet 9. februar 2003 Det var et inmari godt innlegg PostIt. Stor applaus for den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå