Gjest Gjest 1 Skrevet 10. desember 2006 #21 Skrevet 10. desember 2006 (endret) Jeg har aldri skjønt denne fasinasjonen for Wenche Foss, jeg syns hun er kjedelig og uinteressant å høre på, og syns hun ved et par anledninger har misbrukt sin status til å fronte saker hun ikke har forutsetninger for å kunne mene noe om. Er ellers svak for eldre mennesker. ← Veldig enig. Jeg har aldri forstått folkets fasinasjon for henne. Jeg kan verken se varme, sjarme, vidd eller mening i hva den damen sier. Endret 10. desember 2006 av Gjest 1
Gjest Fresh Skrevet 10. desember 2006 #22 Skrevet 10. desember 2006 Jeg har aldri skjønt denne fasinasjonen for Wenche Foss, jeg syns hun er kjedelig og uinteressant å høre på, og syns hun ved et par anledninger har misbrukt sin status til å fronte saker hun ikke har forutsetninger for å kunne mene noe om. Er ellers svak for eldre mennesker. ← Hvilke saker er dette?
Anglofil Skrevet 11. desember 2006 #23 Skrevet 11. desember 2006 (endret) Synes hun er en flott dame! I tillegg synes jeg hun har vært tøff som står for noe. Blant annet beundrer jeg henne for at hun viste en slik natulig stolthet for barna sine, blant annet Tommeliten, selv om han var litt 'annerledes' enn andre. Det var jo ikke normalt den gang og det synes jeg er tøft. Nå hadde hun jo kanskje ressursene til å gjøre det også, men det hun gjorde synes jeg var beundringsverdig. Min bestefar husker det enda, og syntes hun var en flokk dame som ikke var redd for å si hva hun mente. Jeg synes ikke det er noe galt at hun bruker statusen sin hvis det kan føre til at andre mennesker får det bedre. Mvh Yvonne Endret 11. desember 2006 av yvonne
Gjest Mrs. Potter Skrevet 11. desember 2006 #24 Skrevet 11. desember 2006 Jeg har aldri skjønt denne fasinasjonen for Wenche Foss, jeg syns hun er kjedelig og uinteressant å høre på, og syns hun ved et par anledninger har misbrukt sin status til å fronte saker hun ikke har forutsetninger for å kunne mene noe om. Er ellers svak for eldre mennesker. ← Enig!
Gjest Vilja :-) Skrevet 11. desember 2006 #25 Skrevet 11. desember 2006 Hun er en søt og sjarmerende eldre dame. Men jeg synes ikke hun har så mye å bidra med i de programmene hun stiller opp i, annet enn med sjarm-faktoren som jo finnes hos eldre mennesker som holder seg godt og er generelt sprudlende og klare i toppen. Men hun er jo en del av vår film- og kulturhistorie, så jeg forstår at folk vil invitere henne til tv-programmer med jevne mellomrom.
Gjest Leiababe Skrevet 11. desember 2006 #26 Skrevet 11. desember 2006 (endret) Henger meg på utsagnet til Embla s. Ved noen anledninger har hun vært helt på viddene.. Endret 11. desember 2006 av Leiababe
Gjest Fresh Skrevet 11. desember 2006 #27 Skrevet 11. desember 2006 Henger meg på utsagnet til Embla s. Ved noen anledninger har vært helt på viddene.. ← Mulig jeg har lest litt for lite se og hør, men jeg lurer på hvilke anledninger dette er? For ordens skyld, siden det er nevnt av mange i denne tråden.
Gjest Gjesta Skrevet 11. desember 2006 #28 Skrevet 11. desember 2006 Mulig jeg har lest litt for lite se og hør, men jeg lurer på hvilke anledninger dette er? For ordens skyld, siden det er nevnt av mange i denne tråden. ← Ja sånn går det når man leser for lite se & hør
Gjest Fresh Skrevet 11. desember 2006 #29 Skrevet 11. desember 2006 Ja sånn går det når man leser for lite se & hør ← Da kan du kanskje fortelle meg hva disse sakene er? Jeg bare lurer, for det virker som dette er noe alle vet og jeg regner meg for å være sånn passe oppegående.
Gjest Fliss Skrevet 11. desember 2006 #30 Skrevet 11. desember 2006 (endret) Jeg skulle like å vite hva disse sakene dere snakker om er for noe. For mitt vedkommende så virker hun utrolig snill, uredd og usvikelig i sin støtte til vanskeligstilte personer. Ikke minst så var hun vel en av de første som stod fram med sin Tommeliten - og ikke valgte å stue ham bort slik som så mange andre gjorde på den tiden. Det var sensasjonelt det hun gjorde den gang og hun har tross alt mottatt masse priser pga at hun er den hun er og tør stå på for de svakerestilte i samfunnet vårt. Hennes liv har ikke bare vært en dans på roser - nettopp derfor virker hun troverdig i sitt engasjement. Endret 11. desember 2006 av Fliss
Gjest Gjest 1 Skrevet 11. desember 2006 #31 Skrevet 11. desember 2006 Jeg for min del kritiserer ikke W. Foss for å uttale seg om saker, det må hun få lov til så mye hun vil, det er da en rettighet. Jeg sier bare at jeg ikke har sansen for hennes vesen og fremtreden. Selv om mange sier hun har gjort så mye for familien sin og står opp for de svake osv., synes jeg ikke hun virker spesielt tiltalende eller innbydende i sitt vesen. Hun er ikke en person jeg ville ha ønsket å snakke med for å si det slik.
Gjest Leiababe Skrevet 11. desember 2006 #32 Skrevet 11. desember 2006 (endret) Da kan du kanskje fortelle meg hva disse sakene er? Jeg bare lurer, for det virker som dette er noe alle vet og jeg regner meg for å være sånn passe oppegående. ← Jeg kan bare svare for min egen del, men reagerte spesielt på da hun flere ganger gikk ut i media og uttalte seg om den "Svanhild" saken. Synes det blir litt feil når hun som en såpass offentlig person går ut og uttaler seg om saker hun umulig kan vite alt om. Endret 12. desember 2006 av Leiababe
Donpedro Skrevet 12. desember 2006 #33 Skrevet 12. desember 2006 Mulig jeg har lest litt for lite se og hør, men jeg lurer på hvilke anledninger dette er? For ordens skyld, siden det er nevnt av mange i denne tråden. ← For min egen del kan jeg nevne Svanhild-saken, der hun hadde en rekke bastante meninger som fikk bred spalteplass, i en tung barnevernssak der hun slettes ikke hadde peiling på noe som helst (ut over en side av saken, som de fleste andre av oss). Jeg setter videre pris på at hun jobber aktivt for folk med psyukisk utviklingshemming, men at hun kaller dem "mine kjære små" og andre litt nedlatende (?) referanser synes jeg lite om. Mange av disse strever faktisk daglig med å bli anerkjent som nettopp de voksne menneskene de er. Det sier kanskej sitt, når hennes egen sønn har bedt henne dempe uttalelsene i media et hakk eller tre. Og disse sakene står det ikke om i Se & Hør, de dukker opp i landsdekkende abviser og på nyhetssendingene med jevne mellomrom. Og hvis man var virkelig interessert, slik mange her later til å være, vil jeg anbefale et googlesøk.
Meaty Skrevet 14. desember 2006 #34 Skrevet 14. desember 2006 Jeg synes hun er flott på alle måter, husker for en del år tilbake da hun bidro til å sette søkelyset på brystkreft. Hun var åpen og ærlig og hadde alle mulige forutsetninger for å snakke om dette siden hun hadde opplevd det selv.
Gjest Miss Guided Skrevet 14. desember 2006 #35 Skrevet 14. desember 2006 Jeg syns det er helt greit at hun engasjerer seg i saker, og jeg tror hun er såpass impulsiv når hun føler at noe er urettferdig at hun tar kontakt med de det dreier seg om. Objektiv er hun muligens ikke, men det er nok av folk her i landet som ikke gidder å engasjere seg i noe så litt engasjement har jeg ikke noe imot. Derimot så klarer jeg ikke lange sekvenser med henne, hun prater og pjatter og jeg kommer bare på en til som pratet likedan og det er salige Per Aabel, og Lise Fjeldstad er vel hakk i helene der. Teaterspråk, alt er så fantastisk og alle er så flotte osv. Dama er grei nok bare jeg slipper å høre henne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå