Gå til innhold

Kaffe-/tekopper til hverdags

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som har en serie (hverdags) kaffe-/tekopper (og ikke humer og kanari); hvilken serie har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to serier, men ingen navn. Kjøpte begge hos TilBords.

Kjøpte noe jeg likte. Ikke dyrt og ikke billig. Kjøpte 8 krus og 10 - 12 tallerkener. Går jeg lei så kan jeg bytte med god samvittighet. Knuser en asjett så er det ingen som gråter.

Skrevet

Jeg har kaffe og te kopper fra ikea. 360 heter serien, de er hvite og helt enkle, og tåler det meste ink. vaskemaskin og fall i gulvet.

Skrevet
:rodme: oppvaskmaskin mener jeg :icon_lol:
Gjest -eline-
Skrevet

Har ikke kjøpt disse ennå, men de vil bli innkjøpt snart: Figgjo Verde. Synes de er stilrene og har en flott form i tillegg til at de er gode å holde i og ikke er for små. (finnes skål til de om man ønsker det).

Skrevet
Jeg har kaffe og te kopper fra ikea. 360 heter serien, de er hvite og helt enkle, og tåler det meste ink. vaskemaskin og fall i gulvet.

De har jeg også og er veldig fornøyd. Vi har også kopper fra Höganes som jeg liker veldig godt!

-Eline-: De var flotte! Jeg synes Figgjo har så mye fint!

Skrevet

Nå har vi et (...) som jeg fikk i vervepremie i en bokklubb for mange år siden. Er så lei!

Men til jul får vi et enkelt og greit service fra SparKjøp, det er hvitt med to svarte/grå striper tvers over, ser nesten ut som to sjokoladestriper (ok, den var intern!)

Skrevet

Vi har også de fra Ikea 360. Fine og enkle, men ikke spesielt god kvalitet, derfor ønsker jeg meg noe nytt. :)

Skrevet

Har kaffe- og tekopper fra Villeroy og Boch, Vieux Luxembourg. Hvite med blå blomster på, litt romantisk stil.

Skrevet

Jeg har noen fra Black Design, tror de heter Blå Natt, mørkeblå er de iallefall! Nå tror jeg de har sluttet å produsere denne serien, har iallefall ikke funnet det noe sted den siste tiden og jeg har den ikke komplett. :sur:

Skrevet

Jeg samler på en serie hverdagsservise fra Kremmerhuset, men husker ikke hva den heter. Er skitten-krem/hvit i fargen med brune "prikker" i og ujevne kanter.

Skrevet

har en serie som heter red lady, svart utpå, rødt inni.

sett på spareland og obs!

Skrevet
Jeg samler på en serie hverdagsservise fra Kremmerhuset, men husker ikke hva den heter. Er skitten-krem/hvit i fargen med brune "prikker" i og ujevne kanter.

Dette har jeg også!

Har også et kaffeservise i limegrønt fra Ikea. Serien heter Syntes.

Skrevet

Jeg sparer på Wedgewood Jasper Conran Casual på kjøkkenet, den offwhite serien. Har ikke så mye enda, så jeg håper jeg får mer til jul.

(Ellers er det noe diverse krus fra her og der... de blir bare brukt når sambo og jeg er alene, og de andre er i oppvaskmaskinen).

Skrevet

Jeg har Fiore Offwhite fra Porsgrunn Porselen til hverdags og Nathalie også fra Porsgrunn til fest.

Skrevet

Vi bruker Con Gusto-serien. Fin til både hverdags og fest. :)

Gjest Dallandra
Skrevet
Jeg har noen fra Black Design, tror de heter Blå Natt, mørkeblå er de iallefall! Nå tror jeg de har sluttet å produsere denne serien, har iallefall ikke funnet det noe sted den siste tiden og jeg har den ikke komplett.  :sur:

Vi har også Blå Natt. Jepp, serien har gått ut fra Black Designs sortiment. Men jeg tror det er TREND som også fører (eller førte) denne serien, du kan jo sjekke med dem om de fortsatt har den. Trend har riktignok gitt serien et annet navn, jeg husker ikke hva.

Jeg er forøvrig dritt lei hele Blå Natt... Ønsker meg noe nytt ja...

Ellers har vi Saturn (tror jeg det heter) fra Porsgrund som finservise, men det går ut av prod. til nyttår så jeg er litt stressa ift å skrape sammen nok penger til å supplere...

Skrevet

Jeg har Wedgwood Edme - klassisk, stilrent, og kan brukes både til hverdags og fest.

Har tenkt å begynne å spare på en hverdagsserie etter jul - noen tips ? Ikke Ikea eller liknende..

Av juleservise har jeg "Maria" fra Porsgrund Porselen - som dessverre har gått ut av produksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...