Gå til innhold

Olden vs. Imsdal

Zafran

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at det er bortkastet å kjøpe vann på flaske (men det kommer jo selvfølgelig an på hvor man bor da....). Her hvor jeg bor er springvann minst like godt som både Imsdal og Olden, så jeg gir blaffen i hvilken av de to som er best! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehehe, Bonaqua er ikke kildevann  ;)  Det er helt vanlig tappevann, med kullsyre i  :)

Er det så nøye om det er kildevann eller ikke? Det er smaken som er avgjørende. Jeg drikker mye flaskevann fordi vannet her i byen ikke er bra. Det smaker vondt og det har flere ganger blitt funnet ulumskheter i det. Dessuten er ikke vannet klart når jeg holder det i et glass opp mot lyset.

Bonaqua natural er uten kullsyre. Det er stor smaksforskjell fra olden, imsdal og bonaqua natural.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olden!

(Og her er vannet i springen ikke godt, så det går med noen flasker vann i løpet av året, selv om mesteparten går fra springen via filterkanne.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekka det opp nå, å veit du hva jeg fant ut? Farris er heller ikke kildevann  :forvirret:

http://no.wikipedia.org/wiki/Kildevann

Det er bare Imsdal som er kildevann i Norge.

Tror mange i Norge faktisk tror at kildevann er vann uten kullsyre. Nylig hørte jeg en feinsmecker på Brasseri Hansken klage over at farris ikke var kildevann. Men han sa seg fornøyd med Olden. Hehe..jaja.

Jeg har lite tro på at folk klarer å smake de mikroskopiske mineralene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare Imsdal som er kildevann i Norge.

Tror mange i Norge faktisk tror at kildevann er vann uten kullsyre. Nylig hørte jeg en feinsmecker på Brasseri Hansken klage over at farris ikke var kildevann. Men han sa seg fornøyd med Olden. Hehe..jaja.

Jeg har lite tro på at folk klarer å smake de mikroskopiske mineralene.

De fleste veit nok hva kildevann er... Farris kommer jo fra en isbre, å jeg har aldri tenkt over at det faktisk ikke er en kilde. Jaja, jeg er jo gutt, så det at jeg i det heletatt greier å tenke, er jo et mirakel! Man har jo ikke hjerne i pikken :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...