Gå til innhold

høres dette mye ut?

gatebil

Anbefalte innlegg

Ta f.eks i går. en ganske vanlig dag.

SÅ spiste jeg følgende:

kl 09.00. 1 skive brød, og 1 glass juice

kl 11.30. 2 skiver brød og 1 kopp kakao

kl 15.30. To karbonader med ris til, vann.

0,5 liter pepsi etter dette.

Trente 1 time spinning + 30 min styrke

Drakk en kopp kakao etterpå, og spiste et stykk knekkebrød kl 22.00

Drukket vann gjennom hele dagen.

HVordan høres dette ut?

Jeg er ikke overvektig eller noe, men føler meg ikke så stram i kroppen som jeg ønsker..

Vil ned LITT.............. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg personlig synes mengden høres ok ut, men du burde spise mer frukt og grønt!

Treningen hjelper nok på oppstrammingen etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bare mengden mat det kommer an på hvis man vil ha et sunnere kosthold, men sammensetningen av kostholdet.

Det er mye listen din ikke sier noe om: Hva slags brød spiser du (loff, vanlig grovbrød, rugbrød, hjemmebakt eller kjøpebrød...)? Hva var pålegget på skiver og knekkebrød? Hva slags ris hadde du til middag? Hvor mye rent kjøtt var det i karbonadene? (ferdigkarbonader=mindre kjøtt og mer mel e.l.) Og var det ene glasset med appelsinjuice virkelig det eneste innslaget av frukt og grønt i dietten din i går? :overrasket:

Ved første øyekast synes jeg dietten din har for mange raske karbohydrater, som du får i deg fra brød/ris (med mindre du spiser svært grovt brød med helst opp mot 70 % grovt mel/hele korn og brun ris/naturris), og som du ikke minst får fra juice, brus og kakao. Vil du spise sunt (og gå ned i vekt) har ikke sukkerholdig drikke noe i hverdagskostholdet å gjøre.

Dessuten er det en fordel å velge rent kjøtt eller fisk framfor blandingsprodukter som karbonader, som i tillegg er stekte, noe som gjør dem fetere. Fisk og hvitt kjøtt er også et bedre valg enn rødt kjøtt.

Og ikke minst: Du må innlemme mye mer grønnsaker i kostholdet ditt, og også frukt. Juice er ok, men svært sukkerholdig - frisk frukt gir mer fiber i forhold til sukker.

Endret av piaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i grunnen litt lite mat. Men det kommer jo helt an på hvor mye energi du bruker i løpet av en dag. Vet du det, så trekker du fra 200-300kcal. Da vil du gå ned i vekt, etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ylva Virvla

Ja, du bør generelt spise salat eller råkost til middagen. Denne dagen var det vel salat som ville passet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...