Gå til innhold

Blir så oppgitt over mamma!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Mamma er ei skikkelig sladrekjerring og det er mange år siden jeg sluttet å fortelle henne "hemmeligheter" og betro meg til henne. (Dette gjør at hun klager over at jeg aldri forteller henne noe.) Da jeg i august fortalte henne at hun skulle bli bestemor og samtidig presiserte at ingen andre skulle få vite det ennå, greide hun å plumpe ut med nyheten i løpet av fem minutter! Venninnen hennes kom tilfeldigvis på døra og babynyheten var det første hun fikk høre! Jeg ble skikkelig sint og sa høyt og tydelig så begge hørte det: "Jeg sa jo du ikke skulle fortelle dette til noen ennå!" Mamma presterte å bli sur og sa at "Anne sier da ikke dette videre!" Mulig hun ikke gjør det, men hvorfor kan ikke mamma holde kjeft når hun får beskjed om det? :evil:

Mamma jobber for øvrig på en senil-dement-avdeling og historiene til pasientene der er god underholdning blant venninnene hennes. Jeg har spurt henne om hun ikke har taushetsplikt, noe hun selvsagt har, men hun forstår liksom ikke rekkevidden av at utenforstående ikke skal vite ting om pasientene hennes. Jeg vet f eks om navngitte personer der som ble misbrukt som barn, hvem som har familie som stiller opp og ikke osv osv.

Mitt spørsmål er; Hva gjør jeg med denne sladrekjerringa???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutt å fortell henne ting, og

når hun begynner på historier om andre ...

Vis at du ikke er interessert ...

---------------------------------------------------------------------

Syns litt synd på henne jeg..

Det er ikke sikkert hun har så mye annet å snakke om :(

De fleste snakker jo om jobben sin, og det er jo klart

at hun stoler på deg siden du får ta del i hennes erfaringer

og opplevelser..

(men det er klart hun har taushetsplikt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Jinx her..slutt og fortell henne ting.

Synes det er rart at ingen har reagert på at hun forteller om jobben sin,der hun har taushetsplikt og gjør noe som er svært galt i og med at hun forteller om pasientene sine til venninner og familie.

Dette er noe hun kan bli straffet for.

Kjenner ei som ble straffet med 3 års fengesel og en bot på 20.000 fordi hun ikke overholdte taushetsplikten sin.

Ønsker deg lykke til med babyen :)

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...