Gå til innhold

Grønnsåpe-skum

Gjest grønnsåpe

Anbefalte innlegg

Gjest grønnsåpe

Nesten helt på egen hånd kom jeg frem til at det kan være greit å ha en aldri så liten dagbok for å holde styr på tanker og gjøremål.

Dagen i dag begynte bra. Jeg sto opp, dusjet, ordnet meg, spiste frokost og kastet meg på sykkelen for å rekke skolen. Jeg er så heldig at jeg bare har en nedoverbakke på vei til skolen, så jeg trenger ikke å dra før en 5 minutter før skolen begynner :) Til tross for at jeg bor så nærme, er jeg alltid den som kommer for sent... Ellers var dagen helt grei, helt til det kom til siste time for dagen; norsk. Vi snakket om orddeling, og fikk i lekse å finne en del orddelingsfeil. " Enkelt," tenkte jeg. Det finnes vel ikke så mange feil i vårt samfunn! Men jo. Hos for eksempel Eldorado, biter ananasen. Ananas har også lært seg å bruke telefonen, så ananas ringer titt og ofte! Dole er ikke så mye bedre, med ananas bitar. Da kan man jo begynne å tenke, hva er det som har gjort ananasen så fiendtlig? Noe annet som er litt skremmende er at biff strimler og løk ringer. Løk og ananas ringer vel til hverandre, vil jeg tro. Kanskje de inviterer de andre boksematene på appelsin juice og sjokolade kake.

Ellers kan jeg jo meddele at jeg drar til Madrid i morgen ! :hoppe: Drar sammen med ei venninne, ene søstra mi og to venninner av henne. Tror det blir ganske koselig jeg :) Kjenner ikke de to venninnene da, og søstra mi kan man bli ganske lei av, for å si det slik. Hun er den rake motsetningen av den andre søstra mi. Mens hun jeg skal til Madrid sammen med er en irriterende, masete, ikke så veldig ansvarlig person, så er min andre søster ( Skrållan her på kg :) ) en grei, rolig og behersket person man ikke akkurat blir lei av. Jeg lover dere, om jeg blir nødt til å høre på min søster snakke om hennes kjæreste / muligens ikke kjæreste hele veien til Madrid, blir jeg tullete ! Heldigvis er hun ikke hjemme så ofte, da hun går på skole i Australia :ler:

Ellers begynner jeg å savne snøen... Så lenge den er her i jula er jeg fornøyd :)

Endret av grønnsåpe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos for eksempel Eldorado, biter ananasen. Ananas har også lært seg å bruke telefonen, så ananas ringer titt og ofte! Dole er ikke så mye bedre, med ananas bitar. Da kan man jo begynne å tenke, hva er det som har gjort ananasen så fiendtlig? Noe annet som er litt skremmende er at biff strimler og løk ringer. Løk og ananas ringer vel til hverandre, vil jeg tro. Kanskje de inviterer de andre boksematene på appelsin juice og sjokolade kake.

Ellers kan jeg jo meddele at jeg drar til Madrid i morgen ! :hoppe: Drar sammen med ei venninne, ene søstra mi og to venninner av henne. Tror det blir ganske koselig jeg :) Kjenner ikke de to venninnene da, og søstra mi kan man bli ganske lei av, for å si det slik. Hun er den rake motsetningen av den andre søstra mi. Mens hun jeg skal til Madrid sammen med er en irriterende, masete, ikke så veldig ansvarlig person, så er min andre søster ( Skrållan her på kg :) ) en grei, rolig og behersket person man ikke akkurat blir lei av. Jeg lover dere, om jeg blir nødt til å høre på min søster snakke om hennes kjæreste / muligens ikke kjæreste hele veien til Madrid, blir jeg tullete ! Heldigvis er hun ikke hjemme så ofte, da hun går på skole i Australia  :ler:

Ellers begynner jeg å savne snøen... Så lenge den er her i jula er jeg fornøyd :)

Vet du, jeg har også tenkt på det der med at ananasen ringer. Hvem skal den ringe til da? Det må jo nesten være løken, det er jeg helt enig i. Vi kan jo bare spekulere på hva som har gjort ananasen så fiendlig, kanskje det er fordi den må være i vårt kalde land? Biff strimler har jeg ikke sett noe til, heldigvis... :)

Bra du ikke blir lei av meg da! :ler2: Ønsker deg i allefall masse lykke til på Madrid-tur med vår crazy søster og crewet hennes! :ler: Du får bli den ansvarlige som holder søstersen vår i skinnet! ;) Driver hun forresten og snakker om han fyren enda? Vi snakker om samme fyr som sist?

Jeg har bestilt julesnø for hele landet lillejulaften jeg, så det går bra! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grønnsåpe
Driver hun forresten og snakker om han fyren enda? Vi snakker om samme fyr som sist?

Jeg har bestilt julesnø for hele landet lillejulaften jeg, så det går bra! :sjarmor:

Hun snakker om lille ( eller skal jeg si store? ) herr skuespiller ja.

Ja men det passer bra ! Bestiller masse julebrus jeg da :) Og Askepott om morgenen. Død over nrk om de bestemmer seg for å ikke sende det, som de gjorde et år :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun snakker om lille ( eller skal jeg si store? ) herr skuespiller ja.

Ja men det passer bra ! Bestiller masse julebrus jeg da :) Og Askepott om morgenen. Død over nrk om de bestemmer seg for å ikke sende det, som de gjorde et år  :sjokkbla:

Julebrus må man ha ja! :) Om NRK bestemmer seg for å være ondskapsfulle, så har jeg jo Askepott på dvd! :sjarmor: Det blir jul i år også! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg dere snart begynner å komme fram til Madrid! :enig_anim: Ha en flotters tur, og jeg gleder meg til å se røverkjøpene dine når du kommer hjem!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest grønnsåpe
Nå håper jeg dere snart begynner å komme fram til Madrid! :enig_anim: Ha en flotters tur, og jeg gleder meg til å se røverkjøpene dine når du kommer hjem!

snart komme frem ja ? jooo du. p´den tiden satt jeg paa flytoget paa vei mot oslo s :) saann ca.

Kom frem til Madrid rundt 11 i gaar kveld. Brukte nesten en time paa metroen ( som forresten ikke har rulletrapper. neida, her maa man baere sakene sine opp tusen trapper ! Meget snedig ). Kom frem til herberget vi skulle ligge paa, og fant ut at vi ikke kunne ligge sammen alle, og at ei maatte ligge alene en natt. greit nok.

Dagen i dag har vi brukt paa aa traske rundt i madrids gater. SHOPPING. kjoepte meg to singletter, to gensre og votter. og en frappuccino (elns) paa starbucks, en muffins og en litt tvilsom burger :) Madrids mange restauranter og caféer er ikke like opptatt av hygiene som oss i norge.. dessverre.

mer i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere har en fin tur! :) Tvilsom burger? :hoho:

Nå sitter jeg og drikker julebrus og ser Nytt på nytt jeg. Du skulle sett sveisen til Eli Hagen, tupering har fått en helt ny mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grønnsåpe

Da har jeg kommet hjem fra Madrid. Kom vel forsåvidt hjem for to dager siden, men latskapen og trøttheten tok overhånd, og har ikke fått gjort så mye siden jeg kom hjem.

MADRID ER EN FANTASTISK BY !

Masse fine gamle bygninger, og folk er supre. Turistene altså, ikke spanjolene. De fleste spanjoler gir litt F i deg om du ikke snakker spansk. Møtte mange hyggelige folk på herberget vi lå på. Shoppingmuligheter er det flust av i Madrid. Jeg leste en plass at '' Det du ikke finner i Madrid, finner du ikke noen steder''. Så sant, så sant. Fikk tatt masse fine bilder til en fotobok jeg lager på skolen også, men pga noen tekniske uheldigheter er en del av bildene sånn omtrent ødelagt :| Får ikke til å åpne de med photoshop, og de er lagret som rare filer... Skal prøve å finne ut av det.

Ellers har jeg pådratt meg sykdom. Egentlig så tror jeg det er min søster som har pådratt meg sykdommen hun har pådratt seg selv. Jeg er ingen fan av å være syk. Spesielt ikke i denne førjulstiden, med prøver og div annen dritt. Ja forresten, jeg har også pådratt meg pengeproblemer i en alder av femten ! Man skal tidlig krøkes, hehe. Kom hjem fra Madrid med litt i minus... :sjenert:

Bakte Brownies til en venninne i går. Jeg liker ikke Brownies jeg da ( Ja jeg vet - syns det er rart selv, siden jeg eeeeeelsker sjokolade..! ), så jeg satt å spiste peppernøtter og drakk cola :ler: Lenge siden jeg har drukket cola, så det smakte nesten litt godt ! Har prøvd å kuttet ned på brus-drikkingen og godteri-spisingen :roll: Vi får se hvor lenge det varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grønnsåpe
Høres ut som om dere har en fin tur! :) Tvilsom burger? :hoho:

Nå sitter jeg og drikker julebrus og ser Nytt på nytt jeg. Du skulle sett sveisen til Eli Hagen, tupering har fått en helt ny mening...

Tvilsom burger ja! En del ekle restauranter i Spania gitt... Mange plasser jeg er sikker på at Mattilsynet ville stengt ! Søppel fløt jo faktisk enkelte plasser.

Og på en plass satt en uteligger. Ikke det at jeg hadde noe i mot det, men uteliggere som plutselig kommer bort å slår meg, de misliker jeg. Hadde ikke gjort noe mot henne heller. En av vaktene på det stedet kom bort til meg å sa at hun var loca da.

Eli Hagen? Nytt på nytt? Søren at jeg gikk glipp av det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg pådratt meg sykdom. Egentlig så tror jeg det er min søster som har pådratt meg sykdommen hun har pådratt seg selv. Jeg er ingen fan av å være syk. Spesielt ikke i denne førjulstiden, med prøver og div annen dritt. Ja forresten, jeg har også pådratt meg pengeproblemer i en alder av femten ! Man skal tidlig krøkes, hehe. Kom hjem fra Madrid med litt i minus... :sjenert:

Høres ut som om dere har hatt en flott tur! :)

Du får se å bli frisk til jeg kommer hjem, vil ikke bli syk jeg altså! Ida vil heller ikke bli dårlig... :tristbla:

Si meg, er det bare jeg av oss søstrene som klarer å dra på ferie uten å sprenge alle budsjetter?! :ler2: Du må lære av mesteren... man skal klare seg når man kommer hjem også vet du... ;)

Tvilsom burger ja! En del ekle restauranter i Spania gitt... Mange plasser jeg er sikker på at Mattilsynet ville stengt ! Søppel fløt jo faktisk enkelte plasser.

Og på en plass satt en uteligger. Ikke det at jeg hadde noe i mot det, men uteliggere som plutselig kommer bort å slår meg, de misliker jeg. Hadde ikke gjort noe mot henne heller. En av vaktene på det stedet kom bort til meg å sa at hun var loca da.

Eli Hagen? Nytt på nytt? Søren at jeg gikk glipp av det !

Æsj. høres ut som heslige resturanter der! :overrasket:

Bra hun uteliggeren var en smule loco da, det forklarer jo hvorfor hun slo deg. Hadde sikkert slått tilbake jeg, om hun var helt normal i toppetasjen...

Ja, du skulle sett det håret på Hagen altså! Priceless! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grønnsåpe

Sykdommen vil ikke forsvinne. Paracet, halsdrops og skjerf er nå mine beste venner. En annen god venn er jakka mi, som holder regnet ute. I Trøndelagen regner det. Og blåser. Noe helt sinnsykt. Det er som om det aldri har regnet og blåst før, og det har blitt så stor oppsamling av regn og vind at de ikke klarer å holde på det lengre, og slipper all djevelskapen ut på en gang. Å komme seg til og fra skolen er en risikosport.

Hadde norsktentamen i går. Gikk så godt som det kan gå, når man så vidt klarer å sitte oppreist. Satt faktisk til kvart over to, men det var vel mer det at det gikk litt tregt enn det at jeg var så flink og effektiv...

Natur og miljø-prøve i dag. Fysikk - stråling. Fikk faktisk sterk 4. Det er ganske bra, når jeg ikke har lest !

Nei, får vel egentlig hoppe i dusjen jeg da. Skal i bursdag til mitt søskenbarns barn.

Håper jeg får gele..fikk plutselig så lyst på det :)

Ha en fortreffelig dag!

( og la oss håpe på en hvit jul! Leste på vg at det skal komme snø til helga, men at den forsvinner til jul... I'm dreaming of a white christmas! Blir ikke noe ordentlig jul uten winter wonderland.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halla på deg! :)

Så synd du er dårlig, da vil jeg ikke komme hjem til dere med engang... Vil ikke at lillesnupp skal bli dårlig!

har kjøpt julegave til deg i dag! :hoppe: Nå kan du bare glede deg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grønnsåpe
Halla på deg! :)

Så synd du er dårlig, da vil jeg ikke komme hjem til dere med engang... Vil ikke at lillesnupp skal bli dårlig!

har kjøpt julegave til deg i dag! :hoppe: Nå kan du bare glede deg! ;)

Jeg gleder meg :D :hoppe:

Er forbi smittestadiet da, så kom i vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kommer, vi kommer! :) Ikke i dag riktignok... Vi må ha en dag å være rolige på, vi er så klar etter fredag enda... Men jeg regner med jeg begynner å pakke i ettermiddag, så begynner vi å kjøre i morgen ettermiddag! :)

God søndag til alle i Såpe-hjemmet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grønnsåpe

Innom en kjapptur og redder meg selv fra.. ja, tror sannelig jeg ligger på side fem :ler:

Julen har til nå vært helt fantastisk ! Satt barnevakt for søstra mi og samboeren hennes i kveld. Tantebarnet mitt er så søtt ! Lo masse :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...