Gå til innhold

Jul i Svingen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har veldig liten sans for denne serien. Syns dere ikke mye av snakket og svaringen er provoserende? Fremmer det ikke frekke unger?

Og Marvin er kanskje han jeg har aller minst sansen for. Hva oppnås ved å ha en sånn rollefigur som bare lager uhygge? Er det noe julekoselig å nekte barna å bli med å lage julekort? Ikke bare nekter han, men svarer på en lite koselig måte...

Det kommer kanskje til tider fram hvorfor noen av personene oppfører seg som de gjør, men får egentlig unge seere med seg dette? (Hvis ikke de har foreldre som kan supplere forklaringene da.)

Er det ikke flere som føler noe av det samme, eller er det bare meg som sitter igjen med et slikt inntrykk?

:sjenert:

(men har ledd av den også da. Den glimrer en sjelden gang til...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke flere som føler noe av det samme, eller er det bare meg som sitter igjen med et slikt inntrykk?

Neida, har definitivt tenkt tanken jeg også. vet ikke om barn blir så påvirket akkurat, men jeg synes en adventserie/julekalender skal handle om noe annet enn spøkelser og barn som blir ertet fordi de har tisset på seg. Blir helt ordinær banretv i mine øyne.

Men ser jo ut til at mange synes det er koselig serie, så da er det kanskje jeg som er litt sær og tradisjonell?

Skrevet
Jeg syns Jul i Svingen er kjempekoselig, og gråt mine modige tårer i går over lille Nure som ville sove med sin døde fars medalje.

Me too...

Skrevet
Jeg har veldig liten sans for denne serien. Syns dere ikke mye av snakket og svaringen er provoserende? Fremmer det ikke frekke unger?

Jeg har reagert litt på at de kaller datteren sin for Klara Klegg. Altså, greit med Klara, men Klegg fordi hun er så klengete? Syns egentlig det er litt dårlig signal å gi.

Gjest Anonymisert_120626
Skrevet

Det er ingen suksess her i huset...gutten min vil mye heller gjøre andre ting. Og det er helt greit, for jeg liker ikke serien jeg heller. Leste en artikkel jeg syns var veldig bra om akkurat jul i svingen nettopp

Jul i svingen

Skrevet

Her i huset ble den serien forkastet ganske kjapt. Datteren liker ikke Svingen- programmene i det hele tatt, og jeg selv synes Jul i Svingen er litt rar.

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Jeg kan ikke fatte og begripe hva som kan være konstruktivt med å framstille en sånn farsfigur som Marvin er. Det kan umulig finnes slike fedre i virkeligheten.

Nå har jeg ikke sett mange episodene, kun i barnevakts øyemed, men akkurat dette har jeg reagert sterkt på. Dessuten ble hun jeg satt barnevakt for livredd da barna var på vei inn på soverommet til ett av barna med store kjøkkenkniver i hånda. :overrasket:

Gjest Nattblomst
Skrevet

Jeg har bare sett et par episoder (gutten vår på snart 4 liker ikke serien), og reagerte litt på hvordan enkelte av barna snakker til hverandre. Ok, hun jenta som sa "du er skikkelig SCHTØGG!" til en annen jente skulle nok fremstilles som veldig "tøff" og usypmatisk, men hallo... Det er barne-tv. Fikk en vond følelse i magen da jeg så det.

(Liker heller ikke Jubalong på lørdager, der den fæle, frekke og sjefete dukka styrer en hel familie)

Skrevet

Sangen på slutten er det eneste som gir meg litt sentimental lun og god julefølelse. Savner jul på Månetoppen

Ser Jul i Vallhall, og liker den veldig godt.

Skrevet

Den ser jeg også.

Av og til slår deg meg så smått at det er en anelse absurd med en julekalender som er hedensk da, men...

Jul i Svingen ga jeg opp, det føltes som "barnetv" ikke "julekalender", go ikke likte jeg det heller.

Skrevet
Jeg har bare sett et par episoder (gutten vår på snart 4 liker ikke serien), og reagerte litt på hvordan enkelte av barna snakker til hverandre. Ok, hun jenta som sa "du er skikkelig SCHTØGG!" til en annen jente skulle nok fremstilles som veldig "tøff" og usypmatisk, men hallo... Det er barne-tv. Fikk en vond følelse i magen da jeg så det.

(Liker heller ikke Jubalong på lørdager, der den fæle, frekke og sjefete dukka styrer en hel familie)

Hva?! Liker du ikke Jubalong? Det syns jeg er utrolig festlig barnetv. :ler:

Gjest Vilja :-)
Skrevet
Sangen på slutten er det eneste som gir meg litt sentimental lun og god julefølelse. Savner jul på Månetoppen

Noen som har kjøpt soundtracket til serien og kan si noe om låtkvaliteten generelt?

Skrevet

Og Marvin er kanskje han jeg har aller minst sansen for. Hva oppnås ved å ha en sånn rollefigur som bare lager uhygge? Er det noe julekoselig å nekte barna å bli med å lage julekort? Ikke bare nekter han, men svarer på en lite koselig måte...

Det kommer kanskje til tider fram hvorfor noen av personene oppfører seg som de gjør, men får egentlig unge seere med seg dette? (Hvis ikke de har foreldre som kan supplere forklaringene da.) 

:sjenert:

(men har ledd av den også da. Den glimrer en sjelden gang til...)

Jeg kan ikke fatte og begripe hva som kan være konstruktivt med å framstille en sånn farsfigur som Marvin er. Det kan umulig finnes slike fedre i virkeligheten.

Nå har jeg ikke sett mange episodene, kun i barnevakts øyemed, men akkurat dette har jeg reagert sterkt på. Dessuten ble hun jeg satt barnevakt for livredd da barna var på vei inn på soverommet til ett av barna med store kjøkkenkniver i hånda. :overrasket:

Enig med dere!

Dessuten reagerer jeg også litt på at det nesten ikke handler om jul i det hele tatt; julehøytiden, julebuskapet og det som hører med...Eneste jeg får litt julestemning av er at det er snø :overrasket:

Nei, veldig skuffet over programmet.

Skrevet

Liker Linus i svingen. Og på samme måte synes jeg denne serien er koselig. Men passer lite som juleserie da den skaper lite julestemning og handler som tidligere nevnt om helt ordinære barnetv ting.

Som da de hadde Lucia feiring, da sang de en sang jeg aldri hadde hørt før. Skaper dermed ikke noe stemning fordi det er så ukjent. Og ikke var det koselig heller, det var mer krangling om hvem som skulle være Lucia.

Heter han Nure? Jeg har alltid hørt Lure...

Skrevet

Nure er riktig.

Jeg begynner å like det navnet veldig godt. Hadde jeg skulle hatt flere barn skulle en evt gutt hete Nure. Hehe. Neida, sikkert ikke, men navnet er fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...