Gå til innhold

Jul i Svingen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle få litt julestemning, og har nå sett Jul i Svingen.

men hvor i all verden var julen? Det var jo bare vanlig barne-tv.

:frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje ikke alle episodene som har like mye juletema, men jeg får julestemning, jeg. Første episoden var iallefall full av julesanger og juletre. Synes den er kjempekoselig.

Gjest Vilja :-)
Skrevet

Det heter jo _Jul_ i svingen, og det er julete nok for meg. Det er snø, det er adventskalender og sang. Kjempekoselig adventsserie!

Gjest Kardemomme
Skrevet
*savner Blåfjell*

Savner også Blåfjell. Jul på Månetoppen var også koselig.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

De var koselige, husker Jul i Skomakergata og Amalies jul med glede også. Men livet går videre! ;)

Gjest Maksprell
Skrevet

Liker jul i svingen veldig godt :) Det eneste jeg har reagert litt på er at det blir litt "klikkete". Føler ikke det handler om alle i en episode men bare om noen få i hver episode..mulig det er meningen men hadde sett for meg noe annet.

Og så er den så fin den låta som blir spilt til slutt!! :hoppe:

Skrevet
Liker jul i svingen veldig godt  :)  Det eneste jeg har reagert litt på er at det blir litt "klikkete". Føler ikke det handler om alle i en episode men bare om noen få i hver episode..mulig det er meningen men hadde sett for meg noe annet.

Og så er den så fin den låta som blir spilt til slutt!!  :hoppe:

Er enig med deg med den sangen - kjempefin! Ellers har bare sett litt av et par episoder, og det virker jo koselig.. men litt lite julete enda. Tar seg sikkert opp mot jula!

Det som jeg hang meg opp i, var at hun ene som spiller mamma i serien er samme som spilte Linn Fylke i Hotel Cæsar!! Hadde ikke så positive assosiasjoner der akkurat :ler: (ja, det er eksamenstid... og da ser man på mye rart på tv for å slippe å lese :sjenert: )

Gjest Fruktfat
Skrevet

så den første gang idag, og vi satt og lo i sofaen her; for noen ekle dritunger! :ler:

men jeg er enig i at den ikke er spesielt julete, det mangler noe som gjør at jeg vil se mer, er bare en helt vanlig serie.

i jul i valhall er det ihvertfall noe som dra serien framover (sjøl om synginga er forferdelig)

Skrevet

Valhallsynginga er allodeles grusom, men selve serien er jo litt koselig da.....

Men jeg savner intenst Skomakeren og Blåfjell, ja....

Skrevet
De var koselige, husker Jul i Skomakergata og Amalies jul med glede også. Men livet går videre! ;)

Tja, kanskje ikke - det kommer en ny "nisseserie" på NRK neste år :)

Skrevet

Jeg syns Jul i Svingen er kjempekoselig, og gråt mine modige tårer i går over lille Nure som ville sove med sin døde fars medalje. Syns den er fin og ikke så krampe-julete som diverse andre jeg har sett. De gjør jo litt juleting, men de går ikke rundt i en evig "nå er det straks jul-transe". Nå skal det også sies at jeg misliker Skomaker Andersen intenst, og har liten sans for Blånisser ;)

Skrevet
Jeg syns Jul i Svingen er kjempekoselig, og gråt mine modige tårer i går over lille Nure som ville sove med sin døde fars medalje. Syns den er fin og ikke så krampe-julete som diverse andre jeg har sett. De gjør jo litt juleting, men de går ikke rundt i en evig "nå er det straks jul-transe". Nå skal det også sies at jeg misliker Skomaker Andersen intenst, og har liten sans for Blånisser  ;)

Jeg gråt jeg og. Nure er så inmari søt :)

Gjest Primula
Skrevet
Jeg syns Jul i Svingen er kjempekoselig, og gråt mine modige tårer i går over lille Nure som ville sove med sin døde fars medalje. Syns den er fin og ikke så krampe-julete som diverse andre jeg har sett. De gjør jo litt juleting, men de går ikke rundt i en evig "nå er det straks jul-transe". Nå skal det også sies at jeg misliker Skomaker Andersen intenst, og har liten sans for Blånisser  ;)

Er enig med deg Embla.

Men jeg liker blånisser da.. :ler:

Jul i svingen er veldig koslig, og man blir jo litt lei av alle nissene hele tida. Synes det er fint med en serie med realistisk handling og "ordentlige" personer hvis dere ksjønner hva jeg mener.

Og det er hvertfall ingen tvil om hva jenta mi synes er best- det er Jul i svingen! :)

i går var jenta vår hos en venninne, men pappan og jeg benket oss ned foran TV kl.6 likevel vi.. :ler:

Skrevet
Det er jo ikke jul enda.

Godt poeng Tuji. Ungene digger serien, sitter som noen lys. Og mor sitter i bakgrunn og tørker en tåre eller to... Veldig koselig serie

Skrevet

Jeg liker også serien veldig godt.

Skrevet

Syns Jul i svingen er bra og syns det er en befrielse å slippe Jul i skomakergata. Tøffe Tøflus har jeg aldri helt hatt sansen for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...