Gå til innhold

Hva pleier juletrær å koste?

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle investere i juletre i år siden det er så koselig, men dessverre har jeg litt dårlig råd for tiden så jeg må bare finne ut sånn ca hvor mye et tre koster slik at jeg ikke sløser bort alle pengene..

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvor man handler og hva slags tre. Edelgran er f.eks. mye dyrere enn vanlig gran. Jeg mener sistnevnte pleier å koste rundt 150 kr pr meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat juletre er ikke det jeg ser på prisen på, pleier fort å bli 600-700 kroner. Men de har billige på Plantasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper vanlig gran og pleier å ende på 350 - 400 kroner for et lite tre. I år skal jeg ha større tre, så da blir det nok noen hundrelapper mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnsdatter

Tror jeg betalte 150 kr i fjor, med det var et bittelite tre kjøpt på Sørumsand. Oppdaget da jeg vare ute juletreshopping at man solgte trær for meterpris (og jeg har til og med solgt juletrær selv, men da til fast pris pr.stk), og ble dritforbanna. Treet jeg trodde kosta 200 kr kosta nesten 600 - og så måtte jeg kappe av det en drøy meter fordi det var dritstygt nederst. De fikk beholde treet sitt der. Det var på Fetsund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Evelina - trærne blir dyrere i år...og enda verre til neste år. Edelgran - som jo er den peneste - kommer vel på en rundt 6-700,- vil jeg tro. (spesielt hvis de har litt ekstra høyde) Gran ligger fra 3-500,-.

(Vi kjøpte "plastic fantastic" for 3 år siden til 1500,-, et sånn "Donald Duck"-tre. Tett og fint og ca 190 cm høyt. Særs fornøyd med treet og den betalte seg inn ifjor jul. Så i år har vi "gratis" tre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga allergi kjøpte vi plastikk for noen år siden. Det kostet 1800,- og det er slik at det eneste vi mangler er lukten.. Gjester ser ikke umiddelbart at det er fake, slik man gjør med enkelte plastikktrær.. Det er rett og slett veldig flott!

Men for dere som ikke har allergikere i huset forstår jeg jo at dere vil ha barnåler utover hele huset.. *ler* (OK - jeg savner litt lukten da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantasjen og flere hagesentre selger billige trær, men synes ofte de er utsolgte eller har stygge trær.

Hører mange som skryter av plastikkjuletrærne sine, men jeg skjønner det ikke helt... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører mange som skryter av plastikkjuletrærne sine, men jeg skjønner det ikke helt... :klø:

Det er jeg enig i - enten får det være et ordentlig tre med lukt, dryssing og all sin sjarm, eller ingenting :)

At ingen kan se at det er plastikk skjønner jeg heller ikke at hjelper noe - man vet det jo selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har snille venner som lar oss hogge det juletreet vi vil i deres skog. De vil ikke ha betaling, men vi pleier å gi dem en kurv med oster og vin som takk. Kommer på 300 kroner kanskje. Ser egentlig på det som en julegave fra dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fruktfat

kjøpte juletre idag, betalte 450,- for en stor, flott edelgran. skulle ha 200,- for vanlig gran. dette var veldig fine trær med bra str.

er ikke noe særlig dyrere enn det vi har betalt tidligere år.

og et av de fineste trærne vi har hatt ble faktisk kjøpt på plantasjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...